DI ansætter Lars Frelle-Petersen som digital direktør

DI ansætter Lars Frelle-Petersen som digital direktør. Den nye direktør skal stå i spidsen for branchefællesskabet DI Digital og en ny digitaliseringspolitisk enhed i DI. Han bliver samtidig en del af DI’s direktion.

DI’s adm. direktør Karsten Dybvad glæder sig over ansættelsen af Lars Frelle-Petersen.

- Dansk Industri har de seneste år arbejdet målrettet for at sætte digitalisering på dagsordenen – både hos virksomheder, politikere og i resten af samfundet. Det er i høj grad lykkedes, men udviklingen går hurtigt, og det er vigtigt at holde Danmark i front med den digitale udvikling. Lars Frelle-Petersen er en af de mest kompetente og erfarne ledere i Danmark inden for digitaliseringsområdet, så han er den helt rigtige at sætte i spidsen for det arbejde i DI, siger Karsten Dybvad.

DI har samtidig oprettet en ny digitaliseringspolitisk enhed, som skal varetage DI’s tværgående indsats på området og udvikle virksomhedsrettede initiativer på tværs af alle brancher. Det arbejde får Lars Frelle-Petersen ansvaret for som ny digital direktør.

Lars Frelle-Petersen glæder sig til nye udfordringer efter mere end 16 år på Slotsholmen.

- Jeg har beskæftiget mig med digitaliseringsdagsordenen hele mit arbejdsliv og glæder mig over at blive sat i spidsen for området i Danmarks ubetinget største erhvervsorganisation. For mig er det et drømmejob og en enestående mulighed for at gøre danske virksomheder til frontløbere på denne dagsorden. Det glæder jeg mig til at bidrage til, siger Lars Frelle-Petersen.

Lars Frelle-Petersen kommer til DI fra en stilling som afdelingschef for offentlig innovation i Finansministeriet. Han var fra 2012-2017 direktør i Digitaliseringsstyrelsen – og fra 2011-2012 vicedirektør i Økonomistyrelsen og Digitaliseringsstyrelsen. Fra 2006-2011 var han kontorchef i Finansministeriet og 2005 chef i Videnskabsministeriet.

Lars Frelle-Petersen var også medlem af DI’s Digitaliseringspanel fra 2015-2017, som bestod af topledere fra både det private og det offentlige med viden om digitalisering og var nedsat for at sætte retningen for DI’s digitaliseringsindsats.

Lars Frelle-Petersen tiltræder 1. marts 2018.

For yderligere information kontakt pressechef Per Geckler Møller på tlf.: 2949 4434.

DI: Ny transportaftale viser, at den danske model leverer varen4.4.2019 14:25:14 CESTPressemeddelelse

I dag har Dansk Arbejdsgiverforening og Fagbevægelsens Hovedorganisation sendt beskæftigelsesministeren et fælles forslag. Aftalen mellem DA og FH indebærer dels forslag til en ændring af godskørselsloven for danske vognmænd og dels til en ændring af udstationeringsloven for at sikre, at udenlandske vognmænd skal aflønne deres chauffører svarende til, hvad danske transportvirksomheder betaler, når de kører i Danmark. Det vil betyde, at udenlandske transportfirmaer skal dokumentere, at deres chauffører får en løn, der svarer til danske vilkår, når de kører cabotagekørsel eller kombinerede transporter i Danmark.

DI: Bedre udnyttelse af overskudsvarme gavner borgere, virksomheder og klimaet28.3.2019 16:27:25 CETPressemeddelelse

Partierne bag energiaftalen har i dag taget de vigtige første skridt, mod at vi fremover kan udnytte industriens overskudsvarme til at varme flere danske boliger op. Det er godt for klimaet, husholdningerne og virksomhederne, at vi udnytter den varme, som ellers vil blive sendt ud i den blå luft. Men det er afgørende, at partierne bag aftalen holder sig fra at indføre dobbeltregulering af overskudsvarme, mener DI.