DI Aalborgs bestyrelse får to nye medlemmer

Ved DI Aalborgs generalforsamling tirsdag den 26. marts, blev Jonna Mortensen, fabrikschef i Arla Foods Akafa i Svenstrup, og adm. direktør Kevin Rebsdorf fra CompanYoung A/S, valgt ind i organisations bestyrelse.

Peter Rindebæk, COO i Bladt Industries A/S, fortsætter som bestyrelsesformand, og han ser frem til samarbejdet med de to nye stærke profiler.

-          Jeg er glad for at vi får Jonna Mortensen og Kevin Rebsdorf med i bestyrelsen. Arla Foods Akafa er en enormt vigtig virksomhed, som leverer mange arbejdspladser til området. CompanYoung er en ung virksomhed i kraftig vækst, som kan bidrage med værdifuld indsigt i både iværksætteri, teknologi og arbejdskraftudfordringer, siger Peter Rindebæk.

-          Vi går en travl periode i møde, og der er rigeligt at tage fat på for vores nye medlemmer. Et af de store temaer den kommende år bliver arbejdskraft. Medarbejderne bliver ældre, og det er blevet sværere at tiltrække unge faglærte. Samtidig har virksomhederne et ansvar for at ansætte flere lærlinge og mange af vores nordjyske SMV’er efterspørger højtuddannet arbejdskraft. Det er en udfordring, som vi skal tage fat på hurtigst muligt, fortsætter Peter Rindebæk.

Derudover har Morten Haugaard Jacobsen, regionsdirektør i COWI A/S, overtaget posten som næstformand efter Erling Henningsen, adm. direktør i BioMed, der trådte ud af bestyrelsen i efteråret 2018. Morten Haugaard Jacobsen deler posten med Henrik Hagens, der til dagligt er adm. direktør i Hagens Fjedre A/S.

Efter generalforsamlingen i DI Aalborgs ser bestyrelsen sådan ud:

-           COO Peter Rindebæk, Bladt Industries A/S (formand)

-           Adm. direktør Henrik Hagens, Hagens Fjedre A/S (næstformand)

-           Regionsdirektør Morten Haugaard Jacobsen, COWI A/S (næstformand)

-           Managing Director Michael Lundgaard Thomsen, Aalborg Portland A/S

-           Adm. direktør Henrik Sørensen, DESMI A/S

-           Direktør Søren Svendsen, Aalborg Lufthavn a.m.b.a.

-           Fabrikschef Henrik Hedegaard, Siemens Gamesa Renewable Energy A/S

-           Direktør Peter Christensen, Sintex A/S

-           Direktør Jan Clement, Aars Fjernevarmeværk

-           Adm. direktør Franz Cuculiza, Aage Vestergaard Larsen A/S

-           Direktør Michael Krogsgaard, Jørn Krogsgaard A/S

-           Fabrikschef Jonna Mortensen, Arla Foods Akafa a.m.b.a

Kontaktinformation
For yderligere oplysninger kontakt konsulent i DI Henrik Marcher Larsen, heml@di.dk, tlf.: 4015 8858 eller pressekoordinator Ditte Rieland, dirh@di.dk, tlf.: 2246 7822

DI: Ny transportaftale viser, at den danske model leverer varen4.4.2019 14:25:14 CESTPressemeddelelse

I dag har Dansk Arbejdsgiverforening og Fagbevægelsens Hovedorganisation sendt beskæftigelsesministeren et fælles forslag. Aftalen mellem DA og FH indebærer dels forslag til en ændring af godskørselsloven for danske vognmænd og dels til en ændring af udstationeringsloven for at sikre, at udenlandske vognmænd skal aflønne deres chauffører svarende til, hvad danske transportvirksomheder betaler, når de kører i Danmark. Det vil betyde, at udenlandske transportfirmaer skal dokumentere, at deres chauffører får en løn, der svarer til danske vilkår, når de kører cabotagekørsel eller kombinerede transporter i Danmark.

DI: Bedre udnyttelse af overskudsvarme gavner borgere, virksomheder og klimaet28.3.2019 16:27:25 CETPressemeddelelse

Partierne bag energiaftalen har i dag taget de vigtige første skridt, mod at vi fremover kan udnytte industriens overskudsvarme til at varme flere danske boliger op. Det er godt for klimaet, husholdningerne og virksomhederne, at vi udnytter den varme, som ellers vil blive sendt ud i den blå luft. Men det er afgørende, at partierne bag aftalen holder sig fra at indføre dobbeltregulering af overskudsvarme, mener DI.