DI Aalborgs bestyrelse får to nye medlemmer

Ved DI Aalborgs generalforsamling tirsdag den 26. marts, blev Jonna Mortensen, fabrikschef i Arla Foods Akafa i Svenstrup, og adm. direktør Kevin Rebsdorf fra CompanYoung A/S, valgt ind i organisations bestyrelse.

Peter Rindebæk, COO i Bladt Industries A/S, fortsætter som bestyrelsesformand, og han ser frem til samarbejdet med de to nye stærke profiler.

-          Jeg er glad for at vi får Jonna Mortensen og Kevin Rebsdorf med i bestyrelsen. Arla Foods Akafa er en enormt vigtig virksomhed, som leverer mange arbejdspladser til området. CompanYoung er en ung virksomhed i kraftig vækst, som kan bidrage med værdifuld indsigt i både iværksætteri, teknologi og arbejdskraftudfordringer, siger Peter Rindebæk.

-          Vi går en travl periode i møde, og der er rigeligt at tage fat på for vores nye medlemmer. Et af de store temaer den kommende år bliver arbejdskraft. Medarbejderne bliver ældre, og det er blevet sværere at tiltrække unge faglærte. Samtidig har virksomhederne et ansvar for at ansætte flere lærlinge og mange af vores nordjyske SMV’er efterspørger højtuddannet arbejdskraft. Det er en udfordring, som vi skal tage fat på hurtigst muligt, fortsætter Peter Rindebæk.

Derudover har Morten Haugaard Jacobsen, regionsdirektør i COWI A/S, overtaget posten som næstformand efter Erling Henningsen, adm. direktør i BioMed, der trådte ud af bestyrelsen i efteråret 2018. Morten Haugaard Jacobsen deler posten med Henrik Hagens, der til dagligt er adm. direktør i Hagens Fjedre A/S.

Efter generalforsamlingen i DI Aalborgs ser bestyrelsen sådan ud:

-           COO Peter Rindebæk, Bladt Industries A/S (formand)

-           Adm. direktør Henrik Hagens, Hagens Fjedre A/S (næstformand)

-           Regionsdirektør Morten Haugaard Jacobsen, COWI A/S (næstformand)

-           Managing Director Michael Lundgaard Thomsen, Aalborg Portland A/S

-           Adm. direktør Henrik Sørensen, DESMI A/S

-           Direktør Søren Svendsen, Aalborg Lufthavn a.m.b.a.

-           Fabrikschef Henrik Hedegaard, Siemens Gamesa Renewable Energy A/S

-           Direktør Peter Christensen, Sintex A/S

-           Direktør Jan Clement, Aars Fjernevarmeværk

-           Adm. direktør Franz Cuculiza, Aage Vestergaard Larsen A/S

-           Direktør Michael Krogsgaard, Jørn Krogsgaard A/S

-           Fabrikschef Jonna Mortensen, Arla Foods Akafa a.m.b.a

Kontaktinformation
For yderligere oplysninger kontakt konsulent i DI Henrik Marcher Larsen, heml@di.dk, tlf.: 4015 8858 eller pressekoordinator Ditte Rieland, dirh@di.dk, tlf.: 2246 7822

DI: Nye anbefalinger viser, at vi skal arbejde med og ikke mod AI på uddannelserne24.4.2024 09:16:37 CEST | Pressemeddelelse

Ekspertgruppens anbefalinger om anvendelsen af ChatGPT i prøver og undervisning er indeholder gode bud på, hvordan vi kan anvende AI konstruktivt i uddannelsessystemet, så AI ikke opfattes som en genvej til snyd, men snarere en medspiller til styrkelse af elevernes læring. Men vi har et efterslæb på uddannelse og efteruddannelse af elever, lærere og ledere, mener landets største erhvervsorganisation, Dansk Industri.