DFDS udvider med 3.700 kvadratmeter køleterminal i Herning

Danske rederi- og logistikvirksomhed, DFDS, udbygger sin førende position på køle- og frysetransportområdet i Danmark med overtagelsen af en 3.700 kvadratmeter stor terminal på Hedelandsvej 18 i Herning. Udvidelsen sker på baggrund af kraftig vækst i 2021 og efter stigende efterspørgsel blandt kunderne.

Udvidelsen kommer efter at DFDS sidste år opkøbte én af Europas førende leverandører af kølelogistik, HSF Logistics Group, og er et led i virksomhedens vækstplan, der blandt andet sigter på at øge servicetilbuddene til logistikkunder med behov for transport af kølevarer. Den øgede kapacitet åbner desuden muligheden for mange flere kunder.

”For at kunne imødekomme den stigende efterspørgsel har det været nødvendigt med mere kapacitet. Etableringen af en ny, stor køleterminal i Herning betyder, at vi nu kan servicere endnu flere kunder og give eksisterende kunder god mulighed for vækst,“ siger Martin Gade Gregersen, der er chef for køletransporten i DFDS.

Anders Mikael Christensen, Managing Director i DFDS, tilføjer: ”Vi har gennem længere tid arbejdet på en plan for at udvide vores one stop koncept, hvor vi tilbyder alt fra lagring, ompakning, læsning og distribution. Det er derfor fantastisk, at vi nu kan løfte sløret for vores planer om udvidelsen i Herning til glæde for vores mange kunder.”

Overtagelsen skete per 1. marts 2022 og betyder, at DFDS nu fremover også vil kunne tilbyde lagerfaciliteter, omlæsning af varer samt transport af varer fra både Horsens, Padborg og Herning.

Med investeringen forventer DFDS desuden at skabe en håndfuld nye arbejdspladser i Herning kommune, hvilket sammen med den øgede lastvognstrafik betyder mere økonomi og vækst til gavn for området.

DFDS leverer færge- og transportservices i Europa og Tyrkiet med en årlig omsætning på mere end DKK 20 mia.

Vi tilbyder også sikker transport på korte færgeruter og ruter med en overnatning til millioner af passagerer, heraf mange i egen bil.

Vi har 10.000 medarbejdere fordelt på færger, havneterminaler, distrbutionscentre og kontorer i 20 lande. DFDS blev grundlagt i 1866, har hovedkontor i København og er noteret på Nasdaq Copenhagen.

DFDS BESTILLER 100 ELDREVNE VOLVO-LASTBILER, DER SKAL INDSÆTTES I DFDS’ EUROPÆISKE LOGISTIKNETVÆRK6.10.2021 07:01:55 CEST | Pressemeddelelse

DFDS har afgivet en stor ordre på eldrevne Volvo-lastbiler. Der er tale om en af de hidtil største ordrer på eldrevne lastbiler. At skifte til eldrevne lastbiler er for DFDS et af flere tiltag for at kunne begrænse CO2-udledningen med 45 % i 2030. Den nye flåde af eldrevne Volvo FM-lastbiler vil blive taget i brug på DFDS' rutenetværk i Europa i løbet af 2022 og 2023.