Derfor undlader mange danskere at bruge antivirus

Der er rigtig mange danskere, der ikke har antivirus på deres PC. Det er der flere grunde til, men det er især én, der går igen. Mange føler sig nemlig sikre på, at de ikke bliver ramt af virus.

At danskere ikke længere benytter ekstern anti-virus hænger som regel hænger det sammen med, at de f.eks. ikke downloader film eller installerer programmer på deres PC. Dette er ganske vist med til at nedbringe risikoen, men det eliminerer den dog ikke.

En virus kan også finde vej til din PC via en e-mail, der ser ud til at være fra en ven eller kollega. Selvom man er påpasselig, vil der derfor altid være en risiko for, at ens PC bliver ramt af en virus.

Mange tror, at det kun sker for naboen

Som der er givet udtryk for herover, er der mange, der tror, at det kun er naboen, der får virus på PC'en. Rigtig mange mener, at de er kloge nok til at undgå dette, fordi de f.eks. ikke downloader ting på nettet.

Til trods for dette, er der alligevel en del af dem, der ender med at få virus på deres PC. En af de mest almindelige måder er, at man har åbnet en fil, man har fået tilsendt via e-mail, som ligner, at den er sendt af en ven eller kollega.

Havde man sørget for at beskytte sin PC med antivirus, var man blevet advaret om, at man ikke skulle åbne filen. Har man ikke antivirus, kan man blot tro, at det er vigtigt Word-dokument fra en kollega, selvom det i virkeligheden er noget helt andet.

Andre tror, at det er dyrt

Der er også rigtig mange, der tror, at det er dyrt at få antivirus på sin PC. Det er dog slet ikke tilfældet, da der ikke er behov for at købe en af de dyre løsninger. De er nemlig ofte målrettet større virksomheder.

I stedet kan du vælge at tage et kig på antivirus hos Northguard. Her kan du nemlig få det ganske gratis. Det vil sige, at du kan få beskyttet din PC mod virus, uden at det koster dig noget.

Hvad det også vil sige er, at der ikke er nogen grund til at lade være. Det kan ganske enkelt ikke betale sig at lade være, da det ikke koster dig noget. Det eneste det koster er, at du bruger et par minutter på at få det installeret på din PC.

Især Mac-brugere undlader det

Ganske vist er det ikke blot folk der bruger Mac, der lader være med at beskytte deres PC mod virus, men der skal ikke være nogen tvivl om, at der er mange, der vælger at lade være. For de fleste handler det om, at de tror, at man ikke kan få virus på en Mac.

Til trods for, at det har været kendt i mange år, er det faktisk blot en skrøne. Man kan sagtens få virus på en Mac, og derfor er det også vigtigt at beskytte sin enhed – især da det faktisk ikke behøver at koste noget.

Spar penge ved at købe nytårspynt om sommeren29.7.2022 07:00:00 CEST | Blog

For nogen kan det måske virke besynderligt, men det giver faktisk god mening at købe nytårspynt om sommeren. Hvis du har gjort dig tanker om at gøre dette, er der derfor ikke nogen grund til at tøve med det. Til trods for, at det er noget, der kan give god mening at gøre, er det dog langt fra alle, der gør det. At det forholder sig på denne måde, er faktisk kun en fordel for dig, der er åben for at købe nytårspynt, selvom der er et halvt år til nytårsaften. Er du i tvivl om, hvorfor det kan være en god idé at få købt sin nytårspynt i god tid, bør du læse med herunder. Her kan du læse mere om, hvad der gør, at det kan give god mening at gøre. Du undgår, at der er udsolgt Har du før i tiden ventet med at købe nytårspynt til kort inden den store aften, er der en god chance for, at du har oplevet, at der har været udsolgt. Det kan have ført til, at din pyntning har været mangelfuld. Ønsker du ikke at stå i en sådan situation, skal du sørge for at købe pynt i god tid. Husk dog på, at du ikk

Kosttilskud: En branche i vækst29.6.2022 08:00:00 CEST | Blog

Industrien for kosttilskud er en af de hurtigst voksende industrier i verden. I 2017 blev den anslået til at være 37 milliarder dollars værd og forventes at nå op på 60 milliarder dollars i 2025. Denne vækst er drevet af en række faktorer, herunder et stigende fokus på personlig pleje, flere mennesker der deltager i motion og sport, og en generel stigning i sundhedsbevidstheden. Øget fokus på personlig pleje En af de vigtigste årsager til branchens vækst er folks stigende fokus på personlig pleje. Folk brugere flere penge på personlig pleje generelt, fordi sociale medier har gjort det vigtigere at se godt ud. Platforme som Instagram, TikTok og Facebook er med til at udstille de bedste sider af folk, og dermed stræbes der også endnu mere efter det perfekte udseende - selvom det meget ofte blot er et urealistisk glansbillede. Det resulterer i at der en tendens til, at folk tager sig af sig selv og investerer i deres egen sundhed og velvære. Dette har ført til en stigning i køb af kosttil