Denne weekend: Økologisk Høstmarked

Traktortur, pluk-selv-æbler, halm-hop, spinde uld, kaffe og kage, snobrød, høst grøntsager og vi kunne blive ved. Det bugner med oplevelser fra jord til bord denne weekend d. 3. & 4. september, hvor de økologiske gårde åbner dørene til Økologisk Høstmarked.

Økologisk Landsforening og de økologiske gårde holder høstmarked d. 3. & 4. landet over. Der er oplevelser for store og små i fællesskabet og økologiens tegn.

”Vi glæder os til at vise alt det, vi arbejder med, når vi hver dag står op for at dyrke, avle og producere økologisk mad til vores medborgere. I økologien er vi jo ikke kun én gård, men en hel fødekæde af køkkener, restauranter og virksomheder, der kæmper for økologien og for at vi alle kan få rene økologiske varer. Det er det, vi kalder det økologiske fællesskab og det fællesskab er vores medborgerne også en del af, og derfor byder vi alle velkommen i den første weekend i september,” fortæller forperson for Økologisk Landsforening Louise Køster.

Økologisk Høstmarked er for alle. Der er ikke én gård, der er ens. Nogen steder kan du se, hvordan dyrene lever under åben himmel over jorden, andre steder, kan du undersøge hvordan de allermindste dyr, det vigtige mikroliv, arbejder i den økologiske jord. Der vil være foderture, fællesspisning, pluk-selv blomster og meget mere.

Nordjylland

Rarbarbergaarden

Bornholm

Hammersly Økojord

Du kan finde din gård her. Det er forskelligt, om der er åbent lørdag eller søndag eller begge dage.

Yderligere info (til pressen):

Marendine Ladegaard, kommunikationskonsulent, 2016 4434

BIOFACH 2022: Danske virksomheder viser økologiens bud på fremtidens fødevarer4.7.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Verdens førende økologiske fødevaremesse Biofach åbner den 26. juli, hvor 26 danske virksomheder er klar til at vise verden økologiens bud på fremtidens fødevarer. Det betyder et bredt produktsortiment, der skaber balance mellem de plantebaserede og de animalske fødevarer. Den danske stand er skabt i et samarbejde mellem Økologisk Landsforening, Bio Aus Dänemark og de udstillende virksomheder.

GRATIS BLOMSTERFRØ: Hjælp de vilde bier! Så blomster og vælg økologi28.4.2022 13:04:36 CEST | Pressemeddelelse

Giv bierne en hjælpende hånd – så blomster og vælg økologi. Økologisk Landsforening uddeler søndag d. 1. maj 50.000 gratis blomsterfrøposer i alle føtex-butikker til forbrugerne. Der skal være flere blomster til de vilde bier, da de er vigtige for os alle sammen. De sørger for, at vi får mad på bordet og ifølge FN’s fødevare- og landbrugsorganisation er bier og andre bestøvere essentielle for EU’s fødevareproduktion.