Dating.dk inviterer alle landets singler til online Singles’ Day event og spreder kærlighed i en mørk tid

Coronatiden gør det umuligt at samles til store fester, men det stopper ikke Dating.dk i at sprede kærlighed. Virksomheden inviterer i morgen alle landets singler til online event i anledning af Singles’ Day.

11/11 er det Singles’ Day. Den anledning benytter Danmarks største kæresteportal Dating.dk til at invitere alle landets singler inden for til et kæmpe online event under temaet ”Hvad er kærlighed?”.

Datingsitet vil gerne give de danske singler et lyspunkt og sprede kærlighed i en mørk tid.

”Coronatiden er drænende for os alle. Hvor vi er vant til at kunne mødes og gøre lige præcis, hvad vi har lyst til, har vi nu alle gjort vores bedste for at holde afstand og i fællesskab få bremset corona i adskillige måneder. Vi vil med vores Singles’ Day-event gerne skabe en masse ny glæde, kærlighed og mulighed for at mødes online,” siger Morten Wagner, ejer og direktør hos Dating.dk.

Online dating har boomet, siden coronabølgen rullede ind over Danmark i foråret. I august offentliggjorde Danmarks Statistik, at 12 procent af den danske befolkning i alderen 16-89 år havde brugt netdating inden for de seneste tre måneder. Hos Dating.dk har man også oplevet en fremgang i medlemstal.

Kendte kærlighedseksperter kigger forbi

Singles’ Day blev opfundet i Kina, hvor dagen oprindeligt var en anledning for singler til at mødes og fejre hinanden og måske møde en kommende partner. Hos Dating.dk vil man gerne hylde den tradition.

”Det er første gang, vi fejrer Singles’ Day. Men som Danmarks største datingsite er det jo helt oplagt, at vi bruger dagen til at hylde singlerne og skabe kærlighed. Vi vil gerne invitere alle inden for til en aften, hvor dygtige kærlighedseksperter kan gøre os klogere på os selv, og hvad kærlighed egentlig er for en størrelse,” siger Morten Wagner.

De mange deltagere kan blandt andre møde sexolog Joan Ørting og adfærdsekspert kendt fra TV 2-programmet ”Holder vi et år” Tony Evald Clausen, der holder live foredrag på aftenen. Der er også gode råd fra sexolog Jakob Olrik og parterapeut Katrine Axholm, lige som der hele aftenen vil være masser af underholdning med sjove quizzer, konkurrencer og mulighed for at møde en masse singler.

Det hele begynder kl. 17.00 på Dating.dk, og der er fri adgang for alle.

Hovedkvateret i Viborg vil summe af liv og kærlighedsstemning hele aftenen. For koordinering af besøg kontakt presseansvarlig Charlotte Thøming på 23 95 48 58.

Dating.dk er ejet af Freeway-koncernen. Koncernen har hovedkvarter i Viborg.