Danskernes brug af Dankort i november 2017

I november steg antallet af betalinger med Dankort med 4,4% og forbruget med Dankort med 4,2% i forhold til samme måned sidste år.

Oversigt over brug af Dankort i november

Vækst
Antal betalinger med Dankort* (mio.)
108,2 103,6 4,4%
Dankort-forbrug i fysisk handel og online (mia. DKK)*
31,3 30,1 4,2%

*Tallene for forbrug og betalinger er eksklusive pengeoverførsler via mobil, hvor Dankort er brugt. Disse overførsler udgør omkring 8-9% af det totale antal betalinger med Dankort. Tallene i tabellen er afrundet for overskuelighedens skyld.

Oversigten over danskernes brug af Dankort for november omfatter udelukkende det samlede antal betalinger samt det samlede forbrug.

Nevena Duric, presserådgiver hos Nets
M: +45 29 48 26 46
E: nduri@nets.eu

Danskernes brug af Dankort i juni 20189.7.2018 09:30pressemeddelelse