Danskernes brug af Dankort i februar 2017

I februar steg antallet af betalinger med Dankort med 1,3%, og forbruget med Dankort faldt med 0,6%, hvilket primært skyldes skuddagen i februar 2016.

Oversigt over brug af Dankort i februar

Vækst

Antal betalinger med Dankort* (mio.)

90,9

89,8

Dankort-forbrug i fysisk handel og online (mia. DKK)*

25,3

25,5

-0,6%

*Tallene for forbrug og betalinger er eksklusive pengeoverførsler via mobil, hvor Dankort er brugt. Disse overførsler udgør omkring 5-6% af det totale antal betalinger med Dankort.Tallene i tabellen er afrundet for overskuelighedens skyld.

Oversigten over danskernes brug af Dankort for februar omfatter udelukkende det samlede antal betalinger samt det samlede forbrug. Dermed fremgår fordelingen mellem brug i fysisk handel og online ikke for denne måned. Årsagen til ændringen er, at Nets er i gang med en opdatering af datasystemerne, der registrerer betalinger med Dankort. Denne opdatering forventes klar til maj.

Press Officer Nevena Duric, Nets A/S
E: nduri@nets.eu