Danskernes brug af Dankort i august 2018

I august steg antallet af betalinger med Dankort med 3,34 procent og forbruget med Dankort med 2,03 procent i forhold til samme måned sidste år.

Oversigt over brug af Dankort i august 2018

Vækst

Samlet antal betalinger med Dankort (mio.)

Dankort-forbrug i alt (mia. DKK)*

31,0

30,3

Dankort-forbrug fysisk handel (mia. DKK)

23,8

Dankort-forbrug online (mia. DKK)*

5,6

Dankort-forbrug øvrige**

1,6

*Tallene for forbrug og betalinger er eksklusive pengeoverførsler via mobil, hvor Dankort er brugt. Disse overførsler udgør omkring 2-3% af det totale antal betalinger med Dankort. Tallene i tabellen er afrundet for overskuelighedens skyld.

** Dækker blandt andet over selvbetjening på broer, parkering, tankstationer osv.

Kontaktoplysninger:

Mads Allingstrup, presserådgiver hos Nets