Danskerne finder alternativer til bankernes negative renter

Nu overtager den helt almindelige dansker en af de traditionelle forretningsområder, som bankerne tidligere har siddet tungt på: finansiering af erhvervslån. Flex Funding har udviklet en låneplatform, der giver alle mulighed for at gebyrfrit investere helt ned til 200 kr. i erhvervslån til små og mellemstore virksomheder med attraktive renter.

Efter at bankerne har indført negative renter over for almindelige danskere har vi oplevet, at flere og flere anvender Flex Funding til at sikre et afkast på deres opsparing. Især søger mange mod placering af deres penge i vores lån med EU-garanti” - siger Henrik Vad, adm. direktør i Flex Funding

Med kun 200 kr. kan enhver investere i sunde, danske virksomheder ved at oprette en gratis og gebyrfri konto hos Flex Funding. Konceptet hedder crowdlending, og på trods af det engelske ord er tanken om at løfte i fællesskab noget, som mange danskere allerede er bekendt med gennem andelsbevægelsen. Crowdlending eller Peer-to-Peer-lending er blot andelstanken i en digital indpakning.

Flex Funding fungerer som en online platform, der screener og kreditvurderer små og mellemstore virksomheder for at sikre, at de er kreditværdige og har råd til lånet. Investorerne opretter en gratis og gebyrfri konto, og overfører penge til kontoen. Crowdlending betyder, at der kan være flere hundrede långivere til et lån, og Flex Funding anbefaler investorerne at sprede investeringerne mellem mange lån for at minimere risikoen. Der er ingen handelsomkostninger ved investering i lån, og derfor er crowdlending en god måde, at komme i gang med at investere, da man med fordel kan investere helt ned til 200 kr. per lån. Investoren vælger selv om de administrerer alle investeringer, eller anvender AutoInvest-funktionen, som er en robot, der investerer ud fra ens ønske om afkast, risiko og investeringshorisont.

Og hvad betyder det for den enkelte investor? Flex Funding har siden, der blev åbnet op for lån i februar 2015 opnået et gennemsnitligt årligt afkast på 5,99% efter omkostninger og tab. Det svarer til, at hvis du havde investeret og reinvesteret 1.000 kr. i samtlige af vores lån, ville du per 30. september 2021 have øget formuen til 1.489 kr.

Det gennemsnitlige årlige afkast beregnes således:

7,37% i gennemsnitligt årligt afkast

1,00% i långivningsprovision

0,38% i samlede kredittab

5,99% i årligt nettoafkast*

*Det gennemsnitlige årlige afkast og kredittab er beregnet som et gennemsnit af samtlige lån formidlet af Flex Funding siden februar 2015.

KONTAKT: Henrik Vad, +45 26888900, henrik.vad@flexfunding.com

Flex Funding blev grundlagt i 2013 med det formål at revolutionere markedet for virksomhedslån og investorer, og dermed understøtte væksten i samfundet til glæde for os alle. Flex Fundings koncept fungerer som en online markedsplads for finansiering og investering.

Godt nyt til danske SMV’er: Danske Flex Funding tilbyder 425 millioner kroner i ny finansiering gennem Den Europæiske Garantifond (EGF)18.10.2021 09:03:55 CEST | Pressemeddelelse