Danskerne finder alternativer til bankernes negative renter

Nu overtager den helt almindelige dansker en af de traditionelle forretningsområder, som bankerne tidligere har siddet tungt på: finansiering af erhvervslån. Flex Funding har udviklet en låneplatform, der giver alle mulighed for at gebyrfrit investere helt ned til 200 kr. i erhvervslån til små og mellemstore virksomheder med attraktive renter.

Efter at bankerne har indført negative renter over for almindelige danskere har vi oplevet, at flere og flere anvender Flex Funding til at sikre et afkast på deres opsparing. Især søger mange mod placering af deres penge i vores lån med EU-garanti” - siger Henrik Vad, adm. direktør i Flex Funding

Med kun 200 kr. kan enhver investere i sunde, danske virksomheder ved at oprette en gratis og gebyrfri konto hos Flex Funding. Konceptet hedder crowdlending, og på trods af det engelske ord er tanken om at løfte i fællesskab noget, som mange danskere allerede er bekendt med gennem andelsbevægelsen. Crowdlending eller Peer-to-Peer-lending er blot andelstanken i en digital indpakning.

Flex Funding fungerer som en online platform, der screener og kreditvurderer små og mellemstore virksomheder for at sikre, at de er kreditværdige og har råd til lånet. Investorerne opretter en gratis og gebyrfri konto, og overfører penge til kontoen. Crowdlending betyder, at der kan være flere hundrede långivere til et lån, og Flex Funding anbefaler investorerne at sprede investeringerne mellem mange lån for at minimere risikoen. Der er ingen handelsomkostninger ved investering i lån, og derfor er crowdlending en god måde, at komme i gang med at investere, da man med fordel kan investere helt ned til 200 kr. per lån. Investoren vælger selv om de administrerer alle investeringer, eller anvender AutoInvest-funktionen, som er en robot, der investerer ud fra ens ønske om afkast, risiko og investeringshorisont.

Og hvad betyder det for den enkelte investor? Flex Funding har siden, der blev åbnet op for lån i februar 2015 opnået et gennemsnitligt årligt afkast på 5,99% efter omkostninger og tab. Det svarer til, at hvis du havde investeret og reinvesteret 1.000 kr. i samtlige af vores lån, ville du per 30. september 2021 have øget formuen til 1.489 kr.

Det gennemsnitlige årlige afkast beregnes således:

7,37% i gennemsnitligt årligt afkast

1,00% i långivningsprovision

0,38% i samlede kredittab

5,99% i årligt nettoafkast*

*Det gennemsnitlige årlige afkast og kredittab er beregnet som et gennemsnit af samtlige lån formidlet af Flex Funding siden februar 2015.

KONTAKT: Henrik Vad, +45 26888900, henrik.vad@flexfunding.com

Flex Funding blev grundlagt i 2013 med det formål at revolutionere markedet for virksomhedslån og investorer, og dermed understøtte væksten i samfundet til glæde for os alle. Flex Fundings koncept fungerer som en online markedsplads for finansiering og investering. Flex Funding er bemyndiget til at formidle lån og lånegarantier af den danske stats Vækstfonden og til at formidle lånegarantier af EU's Den Europæiske Investeringsfond, som er understøttet af Den Europæiske Investeringsbank under den Pan-europæiske Garanti Fond efter den Europæiske Unions Genoprettelsespakke.

Dansk crowdlending-platform ser ny crowdfunding-forordning fra EU som et positivt skridt for større transparens og international ekspansion10.8.2022 18:29:09 CEST | Pressemeddelelse

Flex Funding har i dag indsendt en licensansøgning til Finanstilsynet i henhold til den nye crowdfunding-forordning fra EU. De nye crowdfunding-regler giver større gennemsigtighed i markedet for private investorer generelt samt bedre vilkår for Flex Fundings strategi om udvidelse af virksomheden til andre markeder i EU.

Spillestedet RUST sætter ny standard gennem crowdlending1.3.2022 10:54:07 CET | Pressemeddelelse

Det ikoniske koncertsted RUST har brugt fejringen af mere end 30 år på den københavnske nattelivsscene med en overhaling både udvendigt og indvendigt. Ejer og administrerende direktør i RUST, Morten Varano, svinger taktstokken for nye toner på RUST med synlige forandringer på facaden og interiøret. De overfladiske forbedringer springer i øjnene med det samme, men gemt i møbler, vægge og loftet ligger den helt store (luft)forandring.

Charlotte Bircow benytter crowdlending til finansiering af virksomhed i vækst9.2.2022 15:25:31 CET | Pressemeddelelse

Charlotte Bircow er essensen af sundhed. Hun var med til at bringe fitness til Danmark i 1980’erne, og enhver med en VHS-afspiller har på et tidspunkt stiftet bekendtskab med Charlottes entusiastiske stemme og motiverende fitnessprogrammer. Hun har solgt flere end 1,5 mio. eksemplarer af hendes fitnessvideoer, og hun har dermed bevæget danskerne på mere end måde. For fem år siden tilføjede hun endnu en gren til sundhedsimperiet: Active by Charlotte – Fitness 4 Your Skin, en hudeplejeserie, og nu benytter hun sig af crowdlending til næste vækstmål.