Danske surfere fortsætter medaljehøst ved EM i Hvide Sande

De danske surfere er ikke til at stoppe ved EM i standup paddling, der afvikles i denne uge i Hvide Sande. Hidtil har de danske atleter vundet to guld- og to bronzemedaljer. Efter onsdagens sejladser, kunne der lægges endnu en bronzemedalje til medaljehøsten. Og det inden de afsluttende konkurrencer i SUP Technical Race på fredag.
Klitmøller-surferen Christian "Polarbear" Andersen hentede onsdag sin anden bronzemedalje ved EM i SUP i Hvide Sande. Foto: Ilostawavein79.com

Christian "Polarbear" Andersen vandt sin anden bronzemedalje ved EM. TIrsdag vandt han bronze i SUP Sprint og idag i Longdistance Race for seniorer.

Seniorerne konkurrerede på en 15 kilometer lang rute tværs over Ringkøbing Fjord med start ved Rådhuset i Ringkøbing og mål ved surfspottet Westwind Syd i Hvide Sande.

EM i SUP arrangeres af SURF & SUP Danmark i samarbejde med Sport Event Danmark, Ringkøbing-Skjern Kommune og vandsportsfestivalen WATERZ.

Dagens resultater ved EM i SUP Longdistance, Hvide Sande:

Senior, mænd:
01. Titouan Puyo (FRA)
02. Noïc Garrioud (FRA)
03. Christian Andersen (DEN)
04. Donato Freens (NED)

Senior, kvinder:
01. Esperanza Barreras (ESP)
02. Amandine Chazot (FRA)
03. Laura Quetglas (ESP)
04. Mélanie Lafenetre (FRA)

U18 Junior, mænd:
01. Lucas Simoncelli (ESP)
02. Simon Ackerman (FRA)
03. Guilherme Olim (POR)
04. Asger Smidt (DEN)

U18 Junior, kvinder:
01. Cecilia Pampinella (ITA)
02. Sonia Caimari (ESP)
03. Leonor Jardim (POR)
04. Josephina Karst (GER)

Europamesterskaberne i SUP fortsætter fredag med SUP Technical Race.

Begivenheden streames her: https://supcitydenmark.dk

Læs mere om WATERZ her: https://www.waterz.dk/waterz-festival/

Jourhavende kommunikationschef
Christian Kjeldsen