Danske Spil: Danskerne tror på svær kamp - men sejr - i Kroatien

De fleste af de danskere, der har spillet på aftenens landskamp mod Kroatien, har lagt indsatsen på en dansk sejr. Men Danske Spils eksperter forventer langt fra et dansk målorgie.

Kasper Hjulmands drenge ligger lunt i svinget til at hente en smal dansk sejr, når de torsdag aften møder Kroatien på udebane. Det er i hvert forventningen hos de danskere, der har spillet på resultatet af kampen hos Danske Spil.

”61 procent af dem, der har spillet på kampen mod Kroatien, har sat pengene på to-tallet ud for dansk sejr,” fortæller oddssætter hos Danske Spil, Mathias Reimer Larsen.

”Pengene er sat på dansk sejr, og det er den tendens, vi kigger ind i frem mod kick off. Det følger egentlig meget fint de tal, vi så for tre måneder siden, da de to hold mødtes i Parken. Dog er tiltroen til Danmark mindsket en smule i forhold til dengang, men det er kun naturligt: Kunderne kan godt se, at det bliver en sværere opgave i Kroatien, og så gør det nok også noget, at Kroatien vandt det modsatte opgør i Parken,” siger han.

Patriotiske spil falder senere
Trods den svære opgave er der stadig markant optimisme at spore i tallene. Dels fordi kunderne i højere grad end tidligere følger med i landsholdsfodbold, og dels fordi de mere patriotiske spil, der kan mudre billedet en smule, som regel falder tættere på kampstart.

”Traditionelt set kommer størstedelen af de mest patriotiske spil først på selve kampdagen og gerne helt hen til en time før kampens start,” siger Mathias Reimer Larsen.

Han mener derfor mere, at det er et udtryk for danskernes reelle vurdering af de to landsholds styrkeforhold, når flertallet sætter pengene på dansk sejr.

Forventer ingen storsejr
Der er op til kampen spørgsmålstegn ud for flere af de danske landsholdsspillere. Jannik Vestergaard og Andreas Cornelius er ude. Joakim Mæhle har fået begrænset spilletid på klubholdet og Simon Kjær er først lige kommet tilbage fra en langvarig skade. Alt det ved danskerne udmærket godt, og måske er det derfor, at man trods optimismen kommer til at stå ret alene med sin kupon, hvis man spiller på en dansk storsejr. Ifølge Mathias Reimer Larsen bliver der ikke spillet mange kuponer på dansk sejr med flere overskydende mål.

”Nej, der er faktisk ikke kunder, der virker til at tro på en dansk storsejr. Det virker mere til, at danskerne forventer en meget tæt kamp,” siger han.

Kampen mellem Kroatien og Danmark kan følges på TV2, og fløjtes igang klokken 20.45.