Dansk Socialrådgiverforening hyrer ny sekretariatschef

Rasmus Tolstrup er ny sekretariatschef i Dansk Socialrådgiverforening. Han skifter fra en stilling som øverste skoleleder for Skolerne i Glostrup.

Rasmus Tolstrup

Det bliver 36-årige Rasmus Tolstrup, der skal være sekretariatschef i Dansk Socialrådgiverforening.

Jobskiftet sker fra en stilling som øverste skoleleder ved Skolerne i Glostrup. Rasmus Tolstrup kommer også med erfaring som kontorchef i Børne- og Socialministeriet og i SKAT.

Rasmus Tolstrup skal arbejde tæt sammen med den nyvalgte forkvinde for Dansk Socialrådgiverforening, Signe Færch.

Hun udtaler:

-        Vi står over for store og vigtige opgaver: Vi skal knække koden til at få organiseret de nye generationer i Dansk Socialrådgiverforening og blive en mere nærværende fagforening, der hjælper socialrådgivere endnu bedre i deres arbejdsliv. Derfor er jeg rigtig glad for, at Rasmus Tolstrup, som er både en dygtig og erfaren leder, kommer med på holdet.

Rasmus Tolstrup udtaler om jobskiftet:

- Den danske fagbevægelse er en del af fundamentet under det samfund vi har i dag. Og det samme er socialrådgiverne som faggruppe. Tilsammen er det svært at forestille sig en mere meningsfuld sag at bruge sin tid på at fremme.

Rasmus Tolstrup er uddannet cand.scient.pol fra Københavns Universitet i 2012.

Han tiltræder stillingen 5. december.

Rasmus Tolstrup