Dansk Mode & Textil uddeler ny pris til to mode-kometer
Brancheorganisationen Dansk Mode & Textil hædrede i dag det unge brand Résumé og den talentfulde designer Cecilie Bahnsen. Begge modtager Next Level Award, en ny modepris som skal hjælpe modebranchens vækstlag til næste niveau.

En lang række af mode- og tekstilbranchens ledere var i dag samlet til Dansk Mode & Textil TOPMØDE 2018 på Terminalerne i Københavns Nordhavn. Et af punkterne på branchedagens omfattende dagsorden var uddelingen af den første udgave af DM&T Next Level Award. Next Level Award er en pris, der tildeles et ungt modebrand eller en designer, som ligger i vækstlaget mellem de helt nye talenter og de etablerede aktører, og som har formået at skabe national og international interesse, som ikke alene kommer brandet eller designeren, men hele den danske modebranche, til gode.
Prisen går i år til Résumé og Cecilie Bahnsen, men egentlig var det slet ikke meningen, at der skulle have været to vindere.
”Oprindeligt skulle der kun have været en modtager af prisen, men vi havde to meget talentfulde og vidt forskellige navne på blokken, og derfor valgte vi at uddele to priser,” siger As Øland, kreativ chef i Dansk Mode & Textil. Om vinderne siger hun:
”Résumé er et af de meste ambitiøse brands på den danske modescene. De har et fantastisk drive, ligesom de på flotteste vis kombinerer det kreative og kommercielle med både dansk og international appel. Noget som deres debutshow under Copenhagen Fashion Week i august understregede. Cecilie Bahnsen har et unikt designmæssigt udtryk og har formået at få hul igennem til nogle af de mest anerkendte retailere på verdensplan. Hun formår virkelig at tiltrække stor international interesse til dansk mode. Tilsammen viser Cecilie Bahnsen og Résumé hvor bredt dansk mode favner, og hvor stort et potentiale vækstlaget rummer.”
Netop det potentiale, vil Dansk Mode & Textil gerne hjælpe med at forløse, og derfor har det været vigtigt at prisen bidrager til at udvikle vindernes forretning.
”Vi har set, at der er et stærkt og forskelligartet vækstlag i den danske modebranche. Men vi ved af erfaring, at det kan være vanskeligt for virksomhederne i det lag at tage skridtet op og udvikle forretningen. Med Next Level Award indstifter vi en pris, der hylder dette vækstlag men som samtidig kan være med til at løfte vinderne op på næste niveau. Derfor har vi også sammensat en præmiepakke, der aktivt understøtter vinderne, og vi er meget glade for at se, at så mange brancherelevante sponsorer har ønsket at støtte op” siger Simon Hansen, presse- og kommunikationschef i Dansk Mode & Textil. Sammen med As Øland uddelte han Next Level Award tidligere i dag.
På scenen modtog partner og Head of Design & Production, Anne Louise Faurholt, prisen på vegne af Résumé, som hun i 2016 grundlagde sammen med sin søster Emma Lohmann. Cecilie Bahnsen, som driver brandet i eget navn, modtog selv prisen og publikums hyldest.
Vinderne er udvalgt af en jury, som alle har en forskelligartet relation til modebranchen, og som derfor har kunnet anskue vinderne fra vidt forskellige vinkler. Juryen består af:
- Pernille Teisbæk, Creative Director & Partner, Social Zoo
- Kristian W. Andersen, Fashion and Design Director, CIFF
- Jesper Bjerregaard, Grundlægger & adm. direktør, SPY
- Morten Gade Steinmetz, partner, Deloitte
- Kasper Staalsø, Strategy & Brand Director, Boozt.com
- Dansk Mode & Textils As Øland og Simon Hansen
Résumé modtager: En ordre på min. 200.000 kr. fra Boozt.com, tre års licens til produktstyringssystemet Delogue, et års revision fra Deloitte, en messestand designet og indrettet af Bandage, gratis deltagelse på CIFF i København og Paris samt et års gratis medlemskab af Dansk Mode & Textil.
Cecilie Bahnsen modtager: kr. 25.000 fra InWear, kr. 25.000 fra Dansk Mode & Textil, et komplet branchesystem fra SPY, en komplet webshop-løsning fra 8Kilo, gratis deltagelse på CIFF i København og Paris samt et års gratis medlemskab af Dansk Mode & Textil.
TOPMØDE 2018, hvor prisen blev uddelt, bød ud over prisoverrækkelsen på en lang række talere fra ind- og udland. Blandt talerne var statsminister Lars Løkke Rasmussen, Alice McInerney fra Kinas største retailer JD.com og Hermann Haraldsson fra Boozt.
Nøgleord
Kontakter
Simon HansenPresse- og kommunikationschef
40227222sh@dmogt.dkBilleder
Information om Dansk Mode & Textil
Dansk Mode & Textil er brancheorganisationen for de danske mode-, tekstil- og livsstilsvirksomheder. Vores eksperter rådgiver dagligt mere end 800 medlemsvirksomheder, og som branchens naturlige omdrejningspunkt varetager vi branchens interesser i relevante nationale og internationale forhold.
Følg pressemeddelelser fra Dansk Mode & Textil
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dansk Mode & Textil
Modebranchen når rekord-niveau takket være eksportvækst29.1.2019 06:25:41 | Pressemeddelelse
De danske modevirksomheder har aldrig solgt mere tøj end i 2018, hvilket skyldes en stærk evne til at eksportere. Siden finanskrisen er eksporten steget 68 % til 31 mia. kr.. Det viser en ny analyse fra brancheorganisationen Dansk Mode & Textil forud for Copenhagen Fashion Week. Brancheorganisationen fortæller samtidig, at branchen står over for store forandringer i 2019.
Copenhagen Fashion Week har fundet sin nye direktør5.9.2018 20:04:35 | Pressemeddelelse
Efter en længevarende proces med en række spændende profiler i ansøgerfeltet kan Copenhagen Fashion Week nu offentliggøre sin nye adm. direktør. Valget er faldet på Cecilie Thorsmark, som dermed vender ”hjem” til Copenhagen Fashion Week.
Modebranchen skal øge eksporten for at holde væksten i live6.8.2018 06:30:00 | Pressemeddelelse
Copenhagen Fashion Week står for døren, og her skal de danske modevirksomheder håbe på et stort internationalt fremmøde. Ifølge de seneste tal fra brancheorganisationen Dansk Mode & Textil er det nemlig i udlandet, væksten skal hentes, hvis man vil holde trit med rekordåret 2017. Det kræver en intensiveret eksportindsats, lyder det fra brancheorganisationens direktør.
Tøj-eksport til Tyskland fordoblet på ti år29.1.2018 06:30:00 | Pressemeddelelse
Tyskerne kan ikke få nok af dansk tøj. På bare ti år er eksporten fordoblet, og de danske virksomheder sælger nu tøj til Tyskland for 9 mia. kr., hvilket er det højeste niveau nogensinde. Det viser en ny opgørelse fra brancheorganisationen Dansk Mode & Textil, som ser gode muligheder for langvarig vækst.
Modebranchen sætter endnu engang rekord: Danske virksomheder sælger tøj for 45 mia. kr.25.1.2018 06:58:00 | Pressemeddelelse
Den danske modebranche sætter endnu engang omsætningsrekord. Således udgør branchens samlede omsætning 45 mia. kr. i 2017. Det er fortsat eksporten, der trækker udviklingen, og her spiller Tyskland en nøglerolle. Det viser den seneste analyse fra brancheorganisationen Dansk Mode & Textil forud for Copenhagen Fashion Week.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum