Dansk Mode & Textil hædrer Britt Sisseck med Next Level Award
I dag blev modeprisen Next Level Award uddelt på brancheorganisationen Dansk Mode & Textils TOPMØDE, hvor mere end 350 af mode- og tekstilbranchens beslutningstagere var samlet til branchens årsdag.
Dansk Mode & Textil indstiftede prisen sidste år for at sætte fokus på det boblende vækstlag i den danske modebranche. I år gik prisen til brandet Britt Sisseck og designeren af samme navn. Med prisen følger en omfattende præmiepakke, som blandt andet tæller en ordre på kr. 250.000 fra Boozt, kr. 50.000 kontant og et års medlemskab af Dansk Mode & Textil.
”Britt Sisseck har gjort sig gældende på den danske modescene i flere år, men vi har i juryen vurderet, at der er et markant, uforløst potentiale i brandet og et stort kommercielt potentiale i både ind- og udland. Britt Sisseck arbejder seriøst og skaber smukke, langtidsholdbare designs, hvor materialer, kreativitet og håndværk går hånd i hånd, og med de tidløse og evigt relevante styles har det også en vigtig designmæssig bæredygtighed. Der er kort sagt tale om tøj, kvinder har lyst til at gå i både nu og i mange år fremover,” siger As Øland, kreativ chef i Dansk Mode & Textil.
Dansk Mode & Textil og Next Level Awards partnere har valgt at fokusere på vækstlaget i den danske modebranche for at sikre, at branchen fortsætter sin positive udvikling.
”De danske modebranche har igennem de seneste 20 år været på en imponerende vækstrejse, og tegner sig i dag for en omsætning på 47 mia. kr., hvoraf mere end 60 % stammer fra eksporten. Hvis udviklingen i modebranchen skal fortsætte den positive tendens, er det afgørende, at flere virksomheder i vækstlaget formår at tage næste skridt i deres udvikling, og det er netop derfor, vi har sammenstykket en præmiepakke, som aktivt kan bidrage til accelerere udviklingen for vinderen,” siger Simon Hansen, presse- og kommunikationschef i Dansk Mode & Textil, som sammen med As Øland kunne overrække prisen til Britt Sisseck tidligere på dagen.
Brandet Britt Sisseck blev grundlagt i 2014 med fokus på skjorter til kvinder. Siden har forretningen udviklet sig med hastige skridt og sælges i dag i en række førende skandinaviske og udvalgte internationale butikker. Næste skridt for brandet er at udbygge den internationale platform.
”Mit største ønske er, at brandet Britt Sisseck i endnu højere grad kan komme ud over grænserne. Jeg føler, det har et stort internationalt potentiale, men for at få international succes kræver det, at du får en stærk start, hvor du starter med de rigtige forhandlere, arbejder med de rigtige samarbejdspartnere og starter med at blive brandet på den rigtige måde. At vinde Next Level Award er derfor meget vigtigt for den udvikling, jeg gerne vil have, at brandet skal gennemgå,” siger designeren Britt Sisseck.
Vinderen er udvalgt af en jury bestående af As Øland; kreativ chef i Dansk Mode & Textil, Trine Rønsbøl; Brand Activation & Strategy Director hos Boozt, Jesper Bjerregaard; Founder & CEO i SPY System, Kristian W. Andersen; Chief Innovation Officer hos CIFF og Simon Hansen; presse- og kommunikationschef i Dansk Mode & Textil.
Next Level Award blev uddelt på Dansk Mode & Textil TOPMØDE, hvor mode- og tekstilbranchen var samlet til en dag med fokus på ’en verden i forandring’. Blandt dagens hovedtalere var Esprits danske CEO Anders Kristiansen, adm. direktør i Bestseller Retail Europe Finn Poulsen og McKinseys globale chef for alle modeaktiviteter Achim Berg, som også er en af redaktørerne på den globale rapport The State of Fashion.
Vinderen modtager:
- En ordre på kr. 250.000 fra Boozt
- Kr. 25.000 fra SPY System
- Kr. 25.000 fra Dansk Mode & Textil
- Et års gratis medlemskab af Dansk Mode & Textil
- En gratis stand på CIFF samt en tur til Paris arrangeret af CIFF
- Registrering af varemærke for fodtøj og beklædning i hele EU i 10 år. Bech-Bruun betaler officielt gebyr og står for registreringsprocessen uden betaling.
Kontakter
Simon HansenPresse- og kommunikationschef
Tlf:40227222sh@dmogt.dkBilleder
Information om Dansk Mode & Textil
Følg pressemeddelelser fra Dansk Mode & Textil
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dansk Mode & Textil
DM&T styrker den politiske indsats med ny chefkonsulent26.10.2023 12:44:53 CEST | Pressemeddelelse
Brancheorganistionationen Dansk Mode & Textil (DM&T) styrker det politiske arbejde med tiltrædelsen af Cecilie Friis, som per 1. oktober er ansat som chefkonsulent på Public Affairs-området. Hun kommer fra en stilling hos konsulenthuset Rud Pedersen og har bl.a. også erfaring fra Christiansborg.
Dansk mode-eksport er udfordret på nøglemarkeder8.8.2023 06:20:58 CEST | Pressemeddelelse
Særligt to nøglemarkeder udfordrer den danske modebranche, som i disse dage samles til Copenhagen Fashion Week. Men trods udfordringer er der også lyspunkter, lyder det fra brancheorganisationen Dansk Mode & Textil.
Hosebinderlauget optager tre nye bindebrødre – og åbner for kvinder13.6.2023 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I år byder det legendariske midtjyske Hosebinderlaug tre nye bindebrødre velkommen. Lauget samler og ærer de mænd, der har gjort en forskel for landsdelens historiske tekstilindustri, og samles hvert år til en ceremoni fyldt med traditioner. Men traditionerne står for fald efter 71 år, for laugets styrelse foreslår, at kvinder fra 2024 kan optages som bindesøstre. Noget som aldrig er sket før.
Ovenpå ny eksport-rekord i 2022: Modebranchen er afmålt optimistisk trods usikre udsigter31.1.2023 07:45:00 CET | Pressemeddelelse
Modebranchen leverede i 2022 endnu et rekordresultat på eksportmarkederne, men forude venter et udfordrende år. Branchens virksomheder forventer et hårdt første halvår, men regner alligevel med at fastholde samme omsætning i 2023 som sidste år. Det viser en ny analyse fra brancheorganisationen Dansk Mode & Textil.
Usikre udsigter er blevet hverdag i den danske modebranche9.8.2022 10:36:18 CEST | Pressemeddelelse
Selvom både eksporten og det samlede salg af tøj ramte nye højder i 2021 og væksten er fortsat i starten af 2022, tør brancheorganisationen Dansk Mode & Textil ikke love, at 2022 bliver et rekordår. Udfordringerne står i kø, og branchens virksomheder skal høj grad være omstillingsparate, præcis som de var det under coronakrisen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum