Dansk Byggeri Sjælland & Lolland-Falster får ny regionskonsulent

Anders Hjorth Jensen er ny regionskonsulent for Dansk Byggeri Sjælland & Lolland-Falster. Han ser frem til samarbejdet med de lokale kommuner, erhvervsforum og andre aktører i regionen. Der venter os mange udfordringer, som vi skal løse i fællesskab, lyder det fra den nye regionskonsulent.

De 1.050 lokale bygge- og anlægsvirksomheder i Region Sjælland har fået ny regionskonsulent. Fremover vil det være Anders Hjorth Jensen, som virksomhederne skal henvende sig til, og som kommuner, erhvervsråd og uddannelsessteder skal samarbejde med.

- Jeg ser frem til at møde både de lokale virksomheder og de mange aktører i kommunerne, på erhvervsskolerne, i folkeskolerne, erhvervsrådene og mange andre, der hver dag gør en stor indsats i forhold til blandt andet at gøre Sjælland og Lolland-Falster til et godt sted at drive virksomhed, siger den nye regionskonsulent for Dansk Byggeri Sjælland & Lolland-Falster Anders Hjorth Jensen og tilføjer:

- Vi har en stor opgave i forhold til både at få flere unge til at vælge en erhvervsuddannelse og få flere kvinder til at vælge en fremtid i branchen. Både folkeskoler og erhvervsskoler i Region Sjælland gør allerede en stor indsats her, og jeg glæder mig til at samarbejde med dem.

Anders Hjorth Jensen har i en årrække været branchechef for Gulvbranchen i Dansk Byggeri, så han kender både bygge- og anlægsbranchen og flere af de lokale virksomheder.

- Lige nu og her har coronakrisen ramt store som små virksomheder overalt i samfundet, og desværre kommer den situation nok til at præge vores samarbejde et godt stykke ud i fremtiden. Kommunerne på Sjælland og Lolland-Falster har heldigvis vist, at de gerne vil hjælpe virksomhederne med at holde fast i de ansatte ved at fremrykke betalinger og byggeprojekter. Det har allerede gjort en stor forskel for mange virksomheder, siger Anders Hjorth Jensen, Dansk Byggeri Sjælland & Lolland-Falster.

Anders Hjort Jensen skal også være regionskonsulent for Dansk Byggeri Nordsjælland.

Contacts

Regionskonsulent for Dansk Byggeri Sjælland & Lolland-Falster Anders Hjorth Jensen, telefon 27 13 49 89
Pressekonsulent i Dansk Byggeri Anette Sørensen, telefon 30 36 02 65

Regionskonsulent Anders Hjorth Jensen. Fotograf Ricky John Molloy

About Dansk Byggeri

Subscribe to releases from Dansk Byggeri

Subscribe to all the latest releases from Dansk Byggeri by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Dansk Byggeri

Investeringer i veje kan redde arbejdspladser og forbedre infrastrukturen29.5.2020 07:11:41 CESTPressemeddelelse

Statens og kommunernes investeringer i veje og broer er på fem år faldet med 29 procent, viser en ny analyse. Derfor er det ifølge Dansk Infrastruktur positivt, at kommunerne nu har mulighed for at fremrykke anlægsinvesteringer for 2,5 mia. kr. Det kan redde arbejdspladser under coronakrisen og samtidig forbedre infrastrukturen. Men der er brug for flere investeringer i årene fremover, lyder vurderingen.