Dansk Byggeri Lolland-Falster går sammen med Sjælland

Steen Koch Rasmussen stopper som formand for Dansk Byggeri Lolland-Falster. De lokale bygge- og anlægsvirksomheder i Dansk Byggeri Lolland-Falster slår sig sammen med Dansk Byggeri Sjælland.

De 115 bygge- og anlægsvirksomheder i Dansk Byggeri Lolland-Falster sagde i fredags farvel til deres formand, Steen Koch Rasmussen, og ja tak til at slå sig sammen med bygge- og anlægsvirksomhederne i Dansk Byggeri Sjælland. Foreningen skifter navn til Dansk Byggeri Sjælland & Lolland-Falster, og Jesper Andersen fra entreprenørvirksomheden Hansen & Andersen i Næstved bliver formand for de to nu sammenlagte foreninger.

Bo Rasmussen fra Garantgulve i Nykøbing Falster og Karsten Elbæk fra M.N. Entreprise A/S i Maribo får begge plads i den nye bestyrelse i Dansk Byggeri Sjælland & Lolland-Falster.

- Jeg har solgt min virksomhed og arbejder kun delvist, derfor er det et naturligt tidspunkt for mig at stoppe som formand. Det har været nogle spændende år på formandsposten, hvor vi har sat mange emner på dagsordenen, ikke mindst i Lolland og Guldborgsund kommuner, siger den afgående formand for Dansk Byggeri Lolland-Falster, Steen Koch Rasmussen.

Blandt andet i lyset af byggeriet af Storstrømsbroen og den kommende Femernforbindelse, ser Steen Koch Rasmussen sammenlægningen som en styrke.

- Vi har i en del år samarbejdet om mange ting, og vi er begge en del af Region Sjælland. Samtidig vil byggeriet af Storstrømsbroen og den kommende Femernforbindelse naturligt knytte både Sjælland og Lolland-Falster sammen, fordi virksomheder fra begge områder vil være involveret i projekterne. Derfor ser jeg det som en naturlig udvikling, at vi slår os sammen til en stor forening med fælles interesser. Der vil forsat være en tæt dialog med Lolland og Guldborgsund kommuner, og vores to lokale bestyrelsesmedlemmer vil løbende sætte fingeren på de steder, hvor vi lokalt på Lolland-Falster har udfordringer, siger Steen Koch Rasmussen.

Afgående formand for Dansk Byggeri Lolland-Falster, Steen Koch Rasmussen, telefon 93 39 48 14
Ny formand for Dansk Byggeri Sjælland & Lolland-Falster, Jesper Toftebjerg Andersen, telefon 55 72 75 21
Pressekonsulent i Dansk Byggeri, Anette Sørensen, telefon 30 36 02 65

Bygge- og anlægsbranchen er klar til klimakamp14.11.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

Hvordan kan bygge- og anlægsvirksomhederne bringe udledningen af CO2 ned, når de fremstiller og bruger byggematerialer? Og hvordan kan man gøre Danmarks boliger og bygninger mere energieffektive? Det bliver de to store spørgsmål, som det nye Klimapartnerskab for bygge- og anlægsbranchen skal tage fat på. Formand for partnerskabet adm. direktør Jesper Kristian Jacobsen fra Per Aarsleff A/S og Dansk Byggeri, der er sekretariat, glæder sig til at finde svarene.

Ny undersøgelse: Unge vil iscenesætte sig selv i døden14.11.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

Ældre mennesker har ikke nogen drøm om, at der skal gøres en masse stads ud af dem, når først de er døde. Omvendt har de unge det. De vil gerne sikre sig et eftermæle med et gravsted, hvor deres livshistorier bliver fortalt via en QR-kode. Mere end hver femte unge synes, at personlige QR-koder på gravsteder er en god idé. Det viser en ny undersøgelse foretaget af A&B Analyse for Stenhuggerlauget Danmark i Dansk Byggeri.