DI - Dansk Byggeri

Dansk Byggeri Fyn får ny regionskonsulent

Steen Høygaard er ny regionskonsulent for Dansk Byggeri Fyn. Han ser frem til samarbejdet med de lokale kommuner, erhvervsforum og andre aktører i regionen. Der venter os mange udfordringer, som vi skal løse i fællesskab, lyder det fra den nye regionskonsulent.

De knap 500 lokale bygge- og anlægsvirksomheder på Fyn har fået ny regionskonsulent. Fremover vil det være Steen Høygaard, som virksomhederne skal henvende sig til, og som kommuner, erhvervsråd og uddannelsessteder skal samarbejde med.

- Erhvervsvenlighed ligger højt på dagsordenen mange steder på Fyn, og jeg glæder mig til at samarbejde med kommunerne, erhvervsskolerne, folkeskolerne, erhvervsrådene og de mange andre aktører på Fyn, der hver dag gør en stor indsats for at gøre Fyn til et godt sted at drive virksomhed, siger den nye regionskonsulent for Dansk Byggeri Fyn Steen Høygaard og tilføjer:

- Der ligger en vigtig opgave i at få flere unge til at vælge en erhvervsuddannelse, og både i folkeskolerne og på erhvervsskolerne på Fyn bliver der gjort en stor indsats for at tiltrække unge drenge og piger til faget. Jeg glæder mig til at samarbejde om den dagsorden.

Steen Høygaard tidligere været regionskonsulent for Dansk Byggeri Fyn, og vender nu tilbage igen, så han kender både bygge- og anlægsbranchen, de lokale virksomheder og Fyn.

- Lige nu har coronavirus sat dagsordenen hos store som små virksomheder, og de fynske kommuner har gjort en stor indsats for at hjælpe de lokale virksomheder ved at fremrykke både betalinger og byggeprojekter. Her har kommunerne vist erhvervsvenlighed og en lyst til at samarbejde om at redde både virksomheder og arbejdspladser på Fyn, siger Steen Høygaard, Dansk Byggeri Fyn.

Regionskonsulent for Dansk Byggeri Fyn Steen Høygaard, telefon 25 66 63 17
Pressekonsulent i Dansk Byggeri Anette Sørensen, telefon 30 36 02 65