Dansk bureau bliver del af nordisk performance marketing koncern

Det er det succesfulde københavnske performance marketing bureau Densou, der bliver en del af Collaboration Art-koncernen. Målet er at styrke kunderne i både Danmark og resten af Norden med et stærkt uafhængig netværk af bureauer.

Performance marketing er fortsat den hurtigst voksende disciplin inden for digital markedsføring og Collaboration Art konsoliderer som de første markedet for performance marketing i Europa med Spiltan Invest i ejerkredsen. Det er sjældent, at kapitalfonde investerer i performance marketing, men netop Spiltan Invest har stor erfaring med at opbygge succesfulde virksomheder og investere i adtech.

”Vi er meget glade for at byde Densou velkommen i Collaboration Art-gruppen og ser stor værdi i at gå ind på endnu et marked i Norden og få endnu et førende bureau med høje ambitioner i vores team. Målet er at blive den mest respekterede performance gruppe i Europa og det arbejde, Densou udfører sammen med sine kunder og medarbejdere, er helt i tråd med vores ambition. Densou har en enormt flot kundeliste og rigtig dygtige talenter i organisationen, hvilket giver os ekstra ammunition i vores arbejde med at udvikle hele performance marketing-branchen med en kombination af forretningssans, professionalisme og teknologi,” siger Jonas Dahlquist, CEO i Collaboration Art.

Collaboration Arts udtalte høje ambitioner og fremsynethed appellerede til Densou stifter, Anders Elley:

”Densou er stiftet med et internationalt mindset og vi har altid haft både danske og internationale kunder. Når vi nu tager skridtet fuldt ud og bliver en del af et europæisk fællesskab, er det for at kunne skabe endnu større værdi for vores kunder. At blive en del af Collaboration Art åbner døren for både medarbejdere og kunder, fordi Densou også i fremtiden får adgang til den nyeste viden og ekspertise inden for performance marketing ikke alene i Norden, men hele Europa,” siger Anders Elley og fortsætter:

”Da vi mødte Fredrik og Jonas på Collaboration Art, føltes det helt rigtigt. Vores personlige kemi var fra starten utrolig god og det blev altafgørende for os. Også fagligt var det mærkbart, at de har deres egen erfaring fra bureauverdenen og en dyb forståelse af vores marked. Det var præcis det, vi ledte efter til Densous fortsatte udvikling,” siger Anders Elley, administrerende direktør og grundlægger af Densou.

Jonas Dahlquist
CEO Collaboration Art
jonas@collaborationart.com

Anders Elley
CEO Densou
anders@densou.dk

Om Densou Createch Garage ApS:

Densou er stiftet i 2014 og har både danske og internationale kunder. Blandt kunderne tæller den britiske avis The Guardian, Danmarks største bilimportør Semler Gruppen, Forenet Kredit, der er hovedaktionær i Nykredit og Totalkredit, samt Codan Forsikring.

Om Collaboration Art:

Stiftet i slutningen af 2021 af Jonas Dahlquist, Fredrik Sellgren og Spiltan Invest. Gruppen omfatter  allerede bureauerne GO MO Group, InnoSearch, Dot Sure, Web Guide Partner og Semway Norge AS.  Koncernen har en årlig omsætning på ca. 136 millioner danske kroner og har samlet set 160+ medarbejdere.

Waoo og TDC NET i stor aftale: Udvider dækningen på Sjælland i nyt partnerskab11.4.2024 13:04:15 CEST | Pressemeddelelse

Over en halv million husstande får nu mulighed for at vælge Waoo. En ny aftale med TDC NET, som bringer Waoo internet og TV fordelt i hele Danmark – med en overvægt i Hovedstadsregionen. Det betyder samtidig, at udfordreren Waoo runder 2,4 millioner husstande i hele landet. Det bringer branchens tredje største tv- og internetselskab tættere på dets mål om at blive landsdækkende.

Eivind Kolding bliver formand: Nyt kapitel for Franklys vækstambition29.2.2024 11:52:27 CET | Pressemeddelelse

Frankly har på kort tid etableret internationalt fodfæste, og som næste skridt etablerer virksomheden nu en professionel bestyrelse, der markerer endnu et vigtigt skridt i den internationale vækststrategi. Det er den tidligere CEO for Danske Bank og Mærsk Line, Eivind Kolding, der bliver bestyrelsesformand, mens Tine Kaspersen, CEO for Dinesen og tidligere COO for Bjarke Ingels Group, tiltræder som bestyrelsesmedlem. De skal sammen med partnerkredsen styrke Frankly i at accelerere positionen på det globale B2B-marked.

WAOO: Nu er vi tilbage i Trekantområdet12.2.2024 08:05:07 CET | Pressemeddelelse

Knap er 2024 i gang, før Waoo kan annoncere, at TV- og internetleverandøren nu er tilbage i Trekantområdet via EWIIs fiberinfrastruktur. Jesper Antoni Nicolaisen, der er chef for Fibernet Wholesale i EWII Koncernen, glæder sig over, at aftalen er faldet på plads med Waoo. Det bringer EWII op på 11 udbydere, og administrerende direktør for Waoo, Brian Lønroth ser frem til igen at kunne udfordre konkurrenterne på kvalitet og Waoos prisvindende kundeoplevelse.