Danmarkspremiere: Første simple mobiltelefon med skærmlæser til ældre og synshandicappede

Mobiltelefonen MiniVision, er endelig kommet på det danske marked efter mange års efterspørgsel.

”Efter det populære MobilTale softwareprogram måtte udgå tilbage i 2012, har det været noget af en udfordring at finde en passende og brugbar mobiltelefon til ældre og synshandicappede. Med MiniVision er problemet løst, og vi lancerer nu den første mobiltelefon med indbygget skærmlæser som samtidig er utrolig simpel. Det er en fantastisk mobiltelefon til ældre og synsbesværede borgere, som gerne vil bibeholde kontakten til familie og venner, siger Johannes Nørgaard, Svagsynsansvarlig hos den danske forhandler, Instrulog A/S.

Mobiltelefonen, MiniVision, er med sit simple og brugervenlige design i form af fysiske taster med gode, taktile mellemrum rettet specifikt mod den ældre del af befolkningen, samt borgere med synsproblemer. Dette gør MiniVision til det oplagte valg for rigtig mange mennesker.

“Vi har mange blinde og svagsynede der besøger vores showroom for at teste vores elektroniske hjælpemidler. Nogle borgere har meget specifikke udfordringer i forbindelse med eksempelvis uddannelse eller arbejde, andre efterspørger et hjælpemiddel til at lette hverdagens gøremål og sociale samvær med andre. En mobiltelefon som MiniVision er relevant for alle ældre og svagsynede eller blinde - simpelthen fordi mobiltelefonen er blevet en uundværlig ting i vores hverdag. Jeg er ikke i tvivl om, at MiniVision med sit simple og brugervenlige design vil kunne gøre livet nemmere for rigtig mange borgere” siger Johannes Nørgaard.

Med den indbyggede skærmlæser har man mulighed for at få læst beskeder højt, og derudover har man sikret, at menuen er let og overskuelig med et begrænset antal funktioner, der udover opkald og SMS, blandt andet inkluderer en alarm, en kalender, FM Radio og nødopkald. Batteriet yder 300 timer med mobilen på standby eller 7 timers tale. Man skal derfor ikke bekymre sig om at oplade MiniVision hver dag.

MiniVision koster 2.960 kr. ekskl. moms og forhandles herhjemme af Instrulog.

Tekniske specifikationer for MiniVision:

MiniVision måler 124 mm x 51 mm x 13 mm og vejer kun ca. 100 gram. Den er baseret på Android og har en 2,4 tommer skærm. Den har en indbygget Dual Core Cortex A7 processor med op til 1,0 GHz, Qualcomm Snapdragon 250 samt 512 MB RAM og 4 GB FLASH. Den understøtter micro SD-kort op til 32 GB. MiniVision understøtter 4G, 3G samt 2G, har indbygget WiFi og Bluetooth (4.1 protokol). Den anvender et Nano SIM-kort. Der kan tilsluttes medfølgende hovedtelefoner via JACK 3,5-porten.

Noter til redaktøren:

Læs mere her om MiniVision

For spørgsmål om MiniVision, kontakt:

Johannes Nørgaard, Instrulog

44 97 94 77 - johannes@instrulog.dk

Vedhæftet:

3 billeder af MiniVision (Billedkreditering: Instrulog)

Johannes Nørgaard, Instrulog

44 97 94 77 - johannes@instrulog.dk

Information om Frontpage PR & Communications ApS

Frontpage PR & Communications ApS

Om Instrulog

Instrulog A/S er en af landets førende aktører inden for elektroniske hjælpemidler til blinde og svagsynede - herunder software, hardware og komplette løsninger. Instrulog tilbyder fremvisninger af deres produkter og som blind eller svagsynet har man altid mulighed for at besøge Instrulog og få en demonstration af et hjælpemiddel, før en eventuel bevillingsansøgning eller et køb. Instrulog tilbyder også kommunale sagsbehandlere og andre bevillingsansvarlige, at komme på besøg for at få et indblik i det omfattende sortiment af hjælpemidler.

Følg pressemeddelelser fra Frontpage PR & Communications ApS

Flere pressemeddelelser fra Frontpage PR & Communications ApS