Bitdefenders Browser Isolation stopper sofistikerede cyber-angreb allerede i browseren

Bitdefender lancerer i dag Browser Isolation. Ved at skabe et virtuelt lufttæt rum mellem slutbrugersystemer og internettet, sikrer det, at angribere ikke kan få ordentligt fat i eller slippe uden om de virtuelle browseres afviklingsmiljø.

Bukarest, Rumænien/Santa Clara, Californien, 22. Juli 2019

Bitdefender, der er førende inden for cybersikkerhed og beskytter over 500 millioner IT-systemer i 150 lande, lancerer i dag en ny feature: Bitdefender Browser Isolation. Ved at skabe et virtuelt lufttæt rum mellem slutbrugersystemer og internettet, sikrer det, at angribere ikke kan få ordentligt fat i eller slippe uden om de virtuelle browseres afviklingsmiljø.

Bitdefender Browser Isolation er specielt designet til at sikre apps og Cloud-baserede interaktioner uden at brugerens oplevelse påvirkes, samtidig med at netværket sikres mod den største risikofaktor, nemlig browsere. Eksempler på problematiske brugerprofiler er højrisikobrugere som fx ansatte i HR og finans; uverificerede ressourcer i form af virtuelle løsninger eller forældede apps. Pointen er at sikre browseren, der isoleres fuldstændig fra slutbrugersystemer, hvilket forhindrer angreb på virtuelle operativsystemer.

De fleste sikkerhedssystemer søger efter kendte trusler, hvilket betyder, at kun et begrænset antal trusler findes. Bitdefender Browser Isolation bekæmper angreb ved at holde øje med angrebsformer såsom buffer overflows, code injection og heap spray, som alle er teknikker, der bruges til at få en fod indenfor i systemer, inklusive angreb der ikke kræver åbning af filer.

“Nu da browser isolering er en anerkendt sikkerhedsmekanisme, påhviler det virksomhederne at tilbyde den bedste sikkerhed samtidig med en forbedret brugeroplevelse. Det er afgørende, at det lufttætte rum mellem systemer og internet-ressourcer etableres, samtidig med at brugerne får den hastighed og adgang, de kræver,” lyder det fra Gavin Hill, vicepræsident for Datacentre og netværkssikkerhedsprodukter hos Bitdefender. “Hvis brugerne oplever browserisoleringsteknologien som besværlig, så risikerer man, at den bliver afinstalleret eller erstattet af en mindre sikker løsning. Nøglen til at adressere dette er brug af en løsning med lang tids erfaring med virtualiserede browsere, f.eks. Citrix’.”

Den sikkerhed, som Bitdefender Browser Isolation bruger, udnytter de unikke egenskaber, som Citrix Hypervisor har. Kun Bitdefender benytter denne sikre metode, kendt som Bitdefender Hypervisor Introspection. Denne form for sikkerhed kræver ikke noget footprint på beskyttede Virtual Apps servere for at kunne identificere de angrebsteknikker, som bruges til at udnytte både kendte og ukendte svagheder i internetbrowsere og tilhørende plug-ins.

Kirsten Dinesen, 22170339, kirsten.dinesen@frontpage.dk

Om Bitdefender®

Bitdefender er førende i verden inden for cybersikkerhed. Virksomheden beskytter over 500 millioner systemer i mere end 150 lande. Siden 2001 har Bitdefender konstant udviklet nye prisvindende sikkerhedsprodukter og sikkerhedssystemer for det digitale hjem, for mobilbrugere, moderne virksomheder og deres netværk, forskellige devices, data centre og til dataopbevaring i skyen. I dag er Bitdefender og dets laboratorier leverandør af indhold i 38% af verdens sikkerhedsløsninger. Anerkendt af IT-industrien, respekteret af sikkerhedsfirmaer og prist af kunderne, er Bitdefender et cybersikkerhedsfirma, du kan stole på.