Danmarks nye iværksætteravis er i luften

Freeway har nu sendt det nye selvstændige nyhedsmedie til Avisen.dk på vingerne. Det nye medie vil have hovedfokus på iværksætteri.

Foto: Jóna Astrid Lambastein

Det danske iværksætteri har fået et nyt nyhedsmedie. ’Iværksætteri by Freeway’ hedder det, og det er netop blevet tilgængeligt via Freeway-virksomheden Avisen.dks hjemmeside

Før sommerferien offentliggjorde Freeway-koncernen, at de havde fået tildelt 1,2 mio. kroner i tilskud fra Innovationspuljen til at skabe et nyt selvstændigt nyhedsmedie til Avisen.dk, og at dette ville blive Danmarks nye iværksætteravis.

”Vi har i Danmark brug for at hylde de helte, der modigt sætter sig for at ville det nye. Derfor har vi skabt Danmarks nye iværksætteravis. Ved hjælp af det nye medie skal vi arbejde sammen for bedre vilkår for alle. Vi skal dele viden og inspirere hinanden til at turde have ambitioner og til at vokse og finde vores egen succes,” siger Freeway-direktør Mia Wagner.

Freeway-koncernen ønsker med det nye medie at skabe større fokus på og indsigt i iværksætteri. Ønsket har fra begyndelsen været at skabe et medie, der er bygget på gennemsigtighed, tilgængelighed og forståelse for det danske iværksætteri.

Der vil både blive bragt daglige nyhedshistorier, portrætter og debatindlæg fra centrale aktører i det danske erhvervsliv på det nye nyhedssite.

”Vi håber, alle vil tage godt imod det nye medie. Vores ambition er at blive de danske iværksætteres foretrukne medie og samtidig være bindeleddet mellem dansk iværksætteri og den almene dansker. Og vi vil gøre vores bedste for at skabe nogle gode rammer for et øget fokus på dansk iværksætteri,” siger Mia Wagner.

Foto: Jóna Astrid Lambastein

Avisen.dk er en del af Freeway-koncernen, der består af mere end 30 hovedsageligt webbaserede virksomheden.

Kærlighed i et år med Covid-19 - Dating.dk giver et indblik i året der gik.22.12.2020 11:17:46 CETPressemeddelelse

2020 - et år som mange af os sent vil glemme. Covid-19 pandemien, som brød ud i foråret, raser stadig verden over, og håndsprit, mundbind og hjemmearbejde er blevet dagligdag for langt de fleste af os. Vores sociale virkelighed har ændret sig og mange mennesker oplever et afsavn til sociale begivenheder, familie, venner og bekendte. Det er også en udfordrende tid at være single i, for hvor skal man date og møde hinanden, når de vante mødesteder er lukket ned, men behovet for kærlighed og nærvær stadig er der?