Danmarks nye iværksætteravis er i luften

Freeway har nu sendt det nye selvstændige nyhedsmedie til Avisen.dk på vingerne. Det nye medie vil have hovedfokus på iværksætteri.
Foto: Jóna Astrid Lambastein

Det danske iværksætteri har fået et nyt nyhedsmedie. ’Iværksætteri by Freeway’ hedder det, og det er netop blevet tilgængeligt via Freeway-virksomheden Avisen.dks hjemmeside

Før sommerferien offentliggjorde Freeway-koncernen, at de havde fået tildelt 1,2 mio. kroner i tilskud fra Innovationspuljen til at skabe et nyt selvstændigt nyhedsmedie til Avisen.dk, og at dette ville blive Danmarks nye iværksætteravis.

”Vi har i Danmark brug for at hylde de helte, der modigt sætter sig for at ville det nye. Derfor har vi skabt Danmarks nye iværksætteravis. Ved hjælp af det nye medie skal vi arbejde sammen for bedre vilkår for alle. Vi skal dele viden og inspirere hinanden til at turde have ambitioner og til at vokse og finde vores egen succes,” siger Freeway-direktør Mia Wagner.

Freeway-koncernen ønsker med det nye medie at skabe større fokus på og indsigt i iværksætteri. Ønsket har fra begyndelsen været at skabe et medie, der er bygget på gennemsigtighed, tilgængelighed og forståelse for det danske iværksætteri.

Der vil både blive bragt daglige nyhedshistorier, portrætter og debatindlæg fra centrale aktører i det danske erhvervsliv på det nye nyhedssite.

”Vi håber, alle vil tage godt imod det nye medie. Vores ambition er at blive de danske iværksætteres foretrukne medie og samtidig være bindeleddet mellem dansk iværksætteri og den almene dansker. Og vi vil gøre vores bedste for at skabe nogle gode rammer for et øget fokus på dansk iværksætteri,” siger Mia Wagner.

Foto: Jóna Astrid Lambastein

Avisen.dk er en del af Freeway-koncernen, der består af mere end 30 hovedsageligt webbaserede virksomheden.

Hvad snakkede de danske singler mest om i 2021 - Dating.dk ser tilbage på året der gik27.12.2021 11:22:01 CET | Pressemeddelelse

Kærlighed efter 2 år med Corona 2021 er snart ved vejs ende og her ved årets afslutning raser Covid-19 pandemien stadigvæk verden over. I snart 2 år har Corona-restriktioner fyldt meget. Nedlukninger, afstandskrav og forsamlingsforbud har gjort det svært for os at være sociale, og ensomhed, afsavn og hudsult er følelser som mange af os har kunne nikke genkendende til. På Dating.dk har vi da også oplevet en markant vækst i antallet af nye profiler og i aktiviteten blandt vores medlemmer. Måske bl.a. fordi man ikke har kunne mødes og date på normalvis. Men hvordan er det så gået for alle dem, som har søgt mod Danmarks største datingsite? Hvordan er deres syn på kærligheden her hvor 2021 lakker mod enden? Læs med og bliv klogere på året der gik, for alle singlerne på Dating.dk.