Dagrofas produktserie, Grøn Balance, høster igen i år internationale priser

Ved den verdensomspændende, anerkendte private label konkurrence ”Salute to Excellence” i Amsterdam, blev Dagrofa hyldet med hele to af de prestigefyldte priser: ”Bedste miljøvenlige vaskemiddel” og ”Bedste plantebaserede produkt”.

To af produkterne fra Dagrofas egen produktserie Grøn Balance er netop blevet kåret som nogle af verdens bedste i den internationale private label konkurrence Salute to Excellence, som årligt afholdes af Private Label Manufactures Association (PLMA).

Det er ikke første gang, at Dagrofa har vundet en af de prestigefyldte priser, f.eks. vandt fødevarekoncernen hele tre priser ved uddelingen i 2022.

I 2023 vandt Dagrofas Grøn Balance i kategorien ”Bedste miljøvenlige vaskemiddel” for deres Flydende Hvid Vask, hvilket de ligeledes gjorde i 2022, da deres Kulørte Vask løb med sejren. Derudover hev de sejren hjem i kategorien ”Bedste plantebaserede produkt” for deres Økologiske Havredrik.

Hos Dagrofa bliver der konstant arbejdet med optimering af private labels, hvad angår både design, kvalitet og miljøaftryk, og det har givet pote igen i år, fortæller en glad kategoridirektør:

”Vi er utroligt stolte af de to priser, som Grøn Balance har modtaget ved prisuddelingen. Det er et klart tegn på, at vores øgede fokus på Grøn Balance, som en del af vores strategi #FremgangSammen, fortsat bærer frugt. Det er en bekræftelse på, at vores CSR-strategi med fokus på økologi, miljø og sundhed har sat os på rette spor. Vi har altid haft gode varer i vores eget sortiment, men vi har løftet dem endnu højere op i både indhold og design, og det har givet fantastiske resultater,” fortæller Michael Christensen, kategoridirektør i Dagrofa.

Dommerne vurderede mere end 500 produkter i 90 kategorier ud fra flere parametre, herunder produktkoncept og fremtoning, emballage, repræsentation og værdi for pengene. Et samlet dommerpanel var begejstret over begge vindende Dagrofa produkter, hvor nogle af kommentarerne lød på ’lækkert koncept’, ’innovativt’ og ”god smag”.

Dagrofa tilføjede tilbage i 2022 nye værdier for deres produktserie, Grøn Balance, som tæller blandt andet brug af endnu mere genanvendt emballage, vejledning til korrekt affaldssortering og generelt mindre brug af emballage. Alle Grøn Balance husholdnings- og plejeprodukter er desuden certificeret med Svanemærket og anbefalet af Asthma Allergy Nordic. Alle fødevarer under Grøn Balance er økologisk mærket.

Dagrofa har sat ambitiøse KPI’er for socialt ansvarlige produkter som en del af CSR-strategien for 2022-2024. Fødevarekoncernen skal blandt andet øge salget af økologiske og Svanemærkede produkter med 10 % årligt.

Fakta:
Det er en stor begivenhed, når Private Label Manufacturers Association afholder deres internationale awardshow Salute to Excellence, hvis formål er at hylde forhandlere og udviklere af innovative private label produkter af særlig høj kvalitet.

Vinderproduktet i kategorien ”Bedste miljøvenlige vaskemiddel” er Grøn Balance flydende hvid vask.

Vinderproduktet i kategorien ”Bedste plantebaserede produkt” er Grøn Balance økologiske havredrik.

Michael Christensen, kategoridirektør i Dagrofa.

Fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice leverer for andet år i træk et positivt regnskab3.4.2024 08:45:00 CEST | Pressemeddelelse

En landets største totalleverandører til professionelle køkkener – Dagrofa Foodservice - kan for andet år i træk præsentere et positivt årsregnskab med et årsresultat på 40,6 mio. kroner. I løbet af 2023 har Dagrofa Foodservice bl.a. haft fokus på at optimere virksomhedens drifts- og logistikløsninger, tiltrække nye kunder gennem faglig inspiration og at mindske mængden af madspild. 2024 kommer til at handle om at styrke kundeoplevelsen og derigennem øge omsætningen.