Dagli´Brugsen byder nye kunder velkomne med dialekt og kendt influencer i nyt kommunikationsunivers
Danmarks største kæde af nærbutikker, Dagli´Brugsen, har premiere på et nyt kommunikationsunivers og helt nye medievalg.
Det sker for at kommunikere klarere og konkret til kunder i de mange lokalsamfund, hvor Dagli´Brugsen er et naturligt mødested.
Det nye pay-off for kæden hedder ”Langt fra byen, tæt på hinanden.”
”Det skal tydeliggøre vores strategi, der handler om, at vi vil være med gøre de steder, hvor vi har butikker, til et godt sted at bo. Med vores kommunikation vil vi gøre det tydeligere for kunderne, hvad de kan forvente af os,” siger kædedirektør Maria Beck-Tange.
”Nærhed og fællesskab er nøgleord for os. Og det er det også for den voksende gruppe af yngre familier, der i disse år flytter fra de større byer og ud i de mindre lokalsamfund. Med det nye kommunikationsunivers vil vi vise, at de kan forvente at møde nogle mere personlige, mere lokale butikker, end de måske er vant til. Samtidig handler det også om at understrege det unikke i vores butikker for de kunder, som allerede bruger Dagli’Brugsen som en naturlig del af deres lokale fællesskab.
Dagli´Brugsen er anderledes end andre kæder med en høj grad af lokal tilpasning. Med vores strategi frem mod 2025 vil vi udvikle og rendyrke det i endnu højere grad,” siger Maria Beck-Tange.
Til at fortælle om det har Dagli´Brugsen indledt et samarbejde med influenceren Isabella Alberte Hedeager, der både bor og rejser med sin 97-årige morfar, Moffe. Sammen med fotograf Simon Wittrup besøger de i en programrække nogle af Danmarks hyggeligste lokalsamfund, der har det til fælles, at Dagli´Brugsen er en central del. Man kan følge dem på Dagli´Brugsens Facebook og Instagram-sider.
Dagli´Brugsen, der har butikker i 300 lokalsamfund over hele Danmark, fortæller om kædens styrker i en ny kampagne, der omfatter radioreklamer, influencer-samarbejde, Facebook og andre sociale medier samt selvfølgelig tilbudsaviser og butikkerne. I radioreklamerne, der sendes i lokalradioer over hele landet, vil budskabet være med forskellige dialekter for at understrege butikkernes særpræg.
”Dialekter er en fantastisk del af vores samfund og i høj grad noget, der er med til at definere lokale fællesskaber, som vi skal være stolte af. Derfor tager vi fat i dialekterne i Danmark,” siger Maria Beck-Tange.
Der er premiere på radioreklamerne og hele det nye univers i denne uge.
Yderligere information: Kædedirektør Maria Beck-Tange, 2811 74 56
Foto til fri brug: Isabella Alberte, Simon Wittrup og Moffe står bag serien Danmarks Hyggeligste Lokalsamfund, hvor de besøger en række byer og Dagli´Brugser
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
400 Coop-butikker donerer påskens overskudsvarer26.3.2024 06:46:14 CET | Pressemeddelelse
Onsdag og lørdag aften inden helligdagene vil organisationen Stop Spild Lokalt (SSL) hente varer i omkring 400 af Coops butikker – varer som ellers ville løbe på datoen, inden påsken er omme. Varerne omfordeles af SSL via deres madoaser i hele Danmark. Det drejer sig først og fremmest om de butikker, der holder lukket i påskehelligdagene, og dermed har overskudsvarer, som ikke kan holde sig, til butikkerne åbner igen efter påske. "I Stop Spild Lokalt oplever vi ved højtiderne et særligt stort pres, ude i familierne, hvor det er ekstra svært at få enderne til at mødes. Derfor er vi glade for, at vi igen i år oplever en stor opbakning fra Coops butikker og en lyst til at donere deres overskudsvarer, så det kan gavne en masse mennesker" siger stifter og direktør af SSL, Rasmus Erichsen. For andet år i træk er påskeuddelingen på højde med juledonationen i forhold til mængden af mad der indsamles og uddeles, antallet af uddelingssteder rundt om i Danmark, og antallet af frivillige, der delt
Nyd havelivet uden at bekymre dig om problematisk kemi: Havehynder og parasoller fra Coop er ikke imprægneret med PFAS21.3.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
PFAS er en stor gruppe af syntetiske og menneskeskabte kemikalier, som findes i mange forbrugerprodukter. Forskning viser at PFAS er problematisk for både mennesker og miljø. Coop har forbudt og udfaset PFAS gennem de seneste 10 år og har nu nået en ny milepæl. Coop sælger kun PFAS-fri havehynder og parasoller.
Coop sparer 290 ton plast om året med ny pose19.3.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Coop har udskiftet den hidtidige engangspose med en ny variant, som indeholder meget mindre plast, og det giver store CO2-besparelser i produktionen. Selvom den nye pose er tyndere, så kan den stadig løse kundernes behov for at kunne fragte varer hjem fra butikkerne.
Coop etablerer folkeskov nummer to ved Tistrup18.3.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den nye skov optager CO2 og er samtidig et folkeligt projekt, som skal fremme biodiversiteten og skabe nye naturoplevelser i området.
Sustainable Brand Index 2024: Änglamark bliver for andet år i træk opfattet som det mest bæredygtige brand8.3.2024 12:15:37 CET | Pressemeddelelse
De danske forbrugere er blevet mere skeptiske, når de skal vurdere, hvor bæredygtigt et brand er. Mange brands går derfor tilbage i Sustainable Brand Index 2024. Men ikke Änglamark, som indtager førstepladsen for andet år i træk.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum