Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie

Del

Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.

Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150.
Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150. Coop Danmark Coop Danmark

I kølvandet på lukningen af Irma som butik valgte Coop at holde fast i Irma som private brand. Og fra begyndelsen af 2024 begyndte Coop at sælge Irma-produkterne i hele Danmark og ikke kun i hovedstadsområdet, som man tidligere gjorde. De mange kvalitetsvarer blev dermed tilgængelige for flere danskere.

150 Irma-varer blev introduceret i Kvickly, SuperBrugsen og Brugsen landet over i begyndelsen af 2024, og det har været en stor succes. Fra begyndelsen af 2024 til i dag er salget af disse Irma-varer steget med næsten 20 procent.

Det glæder Jeff Salter, kategoridirektør i Coop, at danskerne over hele landet har taget så godt imod Irma-serien:

”Jeg er meget tilfreds med, at vi er lykkedes med - ikke bare at holde liv i det ikoniske brand – men faktisk at gøre Irma til en vareserie med national appel og popularitet og ikke mindst med stigende salg til følge. Irma er kendt for innovation, og vi har høje ambitioner om fortsat at udvikle og forfine Irma-varemærket. I 2025 kommer der endnu flere produkter i Irma-serien, selvfølgelig i den høje kvalitet og med det særlige touch, der kendetegner vores Irma-varer.”

Ifølge Jeff Salter vil Coop tilføje minimum 100 nye produkter til Irma-serien i 2025, som dermed vil tælle 250 forskellige varer, og Irma-brandet vil dermed brede sig over mange flere kategorier, end det gør i dag. Desuden fremhæver kategoridirektøren en række andre Irma-tiltag for 2025:

Fokus på frugt og grønt: Irma skal fylde mere som frugt og grønt-varemærke og dermed sikre, at kunderne har adgang til de allerbedste frugter og grøntsager. Dette arbejde er i fuld gang i frugt & grønt-afdelinger i Kvickly, SuperBrugsen og Brugsen.

Irma i 365discount: For at gøre den høje kvalitet og gode smag tilgængelig for endnu flere vil Irma også blive introduceret i 365discounts butikker. I første omgang er der tale om en række sæson- og spotvarer, men fremover vil det også være muligt at finde et fokuseret udvalg af Irma-varer i det faste sortiment.

Nyt design af Irma: Irma-serien får et nyt visuelt udtryk i løbet af 2025, hvor Irma-pigen træder tydeligere frem på varerne. De første nye Irma-designs er allerede landet i butikkerne.

Irma Prisen ved Sol over Gudhjem: Sol over Gudhjem er konkurrencen, der hylder de bedste nye varer fra landets små fødevareproducenter. Og som noget nyt lægger Irma navn til en helt ny produktpris, nemlig ”Irma Prisen”, som giver vinderen mulighed for at få sit produkt optaget i Irma-serien og dermed komme ud i Coops butikker.

Kontakter

Billeder

Jeff Salter, kategoridirektør i Coop
Jeff Salter, kategoridirektør i Coop
Coop Danmark Coop Danmark
Download
Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150.
Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150.
Coop Danmark Coop Danmark
Download
Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150.
Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150.
Coop Danmark Coop Danmark
Download
Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150.
Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150.
Coop Danmark Coop Danmark
Download

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse

Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse

Coop ansætter ny direktør for Supply Chain, Logistik & Teknologi20.2.2025 15:00:00 CET | Pressemeddelelse

Som ny direktør for Supply Chain, Logistik & Teknologi har Coop ansat Martin Seier, 48 år. Han kommer fra en stilling som direktør hos en af Coops største leverandører, Carlsberg, hvor han er direktør for Supply Chain Operations i Carlsberg Western Europe og tidligere som en del af ledelsen i Carlsberg Danmark Han bliver en del af Coops topledelse, Coop Ledelses Team (CLT). Martin Seier har dyb erfaring inden for supply chain i dansk dagligvarehandel. Før han kom til Carlsberg, havde han en ni år lang karriere hos Lantmännen Unibake, hvor han var direktør Planning & Strategy og Operations Director i Schulstad, Danmark og Tyskland. Og før da var han knap 5 år i Cloetta som lean manager for henholdsvis Danmark og Europa. ”Jeg ser meget frem til samarbejdet, både fagligt og personligt, hvor Martin vil fortsætte den stærke udvikling, der er lige nu i Supply Chain, Logistik og Teknologi sammen med de respektive og velfungerende teams. ” siger adm. direktør Thor Skov Jørgensen, Coop. Martin

Kvickly/SuperBrugsen begynder at bruge AI-modeller i tilbudsaviser20.2.2025 06:30:00 CET | Pressemeddelelse

I den kommende uges tilbudsavis fra Kvickly/SuperBrugsen vil der for første gang vises modeller skabt ved hjælp af kunstig intelligens (AI). Der vises også fotograferede modeller i samme tilbudsavis. ”Ved hjælp af AI får vi nu mulighed for at præsentere flere varer med modeller. For kunderne vil det betyde mere inspirerende tilbudsaviser. For os giver det en større fleksibilitet og nye kreative muligheder. Foreløbig er det en test, men vi forventer, at det vil brede sig. Derfor er det afgørende for os, at vi er åbne og transparente omkring brugen,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. I tilbudsavisen vil der fremgå, at der er ”billeder, der kan være AI-genereret.” Bag udviklingen af AI-modellerne står reklamebureauet Republica, der forventer, at brugen vil brede sig. ”Vi har allerede set nogle af verdens største mode-firmaer anvende AI i deres markedsføring. AI giver os mulighed for endnu mere fleksibilitet, og imødekommer vores kunders behov for at reagere hurtigt og effekt

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye