Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie

Del

Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.

Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150.
Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150. Coop Danmark Coop Danmark

I kølvandet på lukningen af Irma som butik valgte Coop at holde fast i Irma som private brand. Og fra begyndelsen af 2024 begyndte Coop at sælge Irma-produkterne i hele Danmark og ikke kun i hovedstadsområdet, som man tidligere gjorde. De mange kvalitetsvarer blev dermed tilgængelige for flere danskere.

150 Irma-varer blev introduceret i Kvickly, SuperBrugsen og Brugsen landet over i begyndelsen af 2024, og det har været en stor succes. Fra begyndelsen af 2024 til i dag er salget af disse Irma-varer steget med næsten 20 procent.

Det glæder Jeff Salter, kategoridirektør i Coop, at danskerne over hele landet har taget så godt imod Irma-serien:

”Jeg er meget tilfreds med, at vi er lykkedes med - ikke bare at holde liv i det ikoniske brand – men faktisk at gøre Irma til en vareserie med national appel og popularitet og ikke mindst med stigende salg til følge. Irma er kendt for innovation, og vi har høje ambitioner om fortsat at udvikle og forfine Irma-varemærket. I 2025 kommer der endnu flere produkter i Irma-serien, selvfølgelig i den høje kvalitet og med det særlige touch, der kendetegner vores Irma-varer.”

Ifølge Jeff Salter vil Coop tilføje minimum 100 nye produkter til Irma-serien i 2025, som dermed vil tælle 250 forskellige varer, og Irma-brandet vil dermed brede sig over mange flere kategorier, end det gør i dag. Desuden fremhæver kategoridirektøren en række andre Irma-tiltag for 2025:

Fokus på frugt og grønt: Irma skal fylde mere som frugt og grønt-varemærke og dermed sikre, at kunderne har adgang til de allerbedste frugter og grøntsager. Dette arbejde er i fuld gang i frugt & grønt-afdelinger i Kvickly, SuperBrugsen og Brugsen.

Irma i 365discount: For at gøre den høje kvalitet og gode smag tilgængelig for endnu flere vil Irma også blive introduceret i 365discounts butikker. I første omgang er der tale om en række sæson- og spotvarer, men fremover vil det også være muligt at finde et fokuseret udvalg af Irma-varer i det faste sortiment.

Nyt design af Irma: Irma-serien får et nyt visuelt udtryk i løbet af 2025, hvor Irma-pigen træder tydeligere frem på varerne. De første nye Irma-designs er allerede landet i butikkerne.

Irma Prisen ved Sol over Gudhjem: Sol over Gudhjem er konkurrencen, der hylder de bedste nye varer fra landets små fødevareproducenter. Og som noget nyt lægger Irma navn til en helt ny produktpris, nemlig ”Irma Prisen”, som giver vinderen mulighed for at få sit produkt optaget i Irma-serien og dermed komme ud i Coops butikker.

Kontakter

Billeder

Jeff Salter, kategoridirektør i Coop
Jeff Salter, kategoridirektør i Coop
Coop Danmark Coop Danmark
Download
Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150.
Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150.
Coop Danmark Coop Danmark
Download
Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150.
Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150.
Coop Danmark Coop Danmark
Download
Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150.
Coop vil tilføre minimum 100 nye varer til Irma-serien, der på nuværende tidspunkt tæller 150.
Coop Danmark Coop Danmark
Download

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

Invitation til pressen: Finalen i produktprisen og Irma-prisen på Coops hovedkontor i Albertslund28.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den 3. september skal fem kyndige dommere finde dette års vindere af Produktprisen samt en vinder af den nye Irma-pris, som afholdes i samarbejde mellem Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem og Kvickly og SuperBrugsen. For 12. år i træk kårer vi landets bedste, lokale produkter fra knap 100 passionerede gastronomer i kategorierne Mad, Drikke og Konfekture, samt årets innovative produkt, der hylder produkter med et fremtidigt potentiale. Et ekspertpanel bestående af nogle af Danmarks mest anerkendte kokke og fagfolk vil smage og vurdere alle tilmeldte produkter ud fra kvalitet, innovation og lokal historie. Hundredvis af produkter er smagt, og dommerne har nu udvalgt tre produkter i hver kategori, som nu skal dyste om titlen som vinder af Produktprisen 2025 på scenen på Coop Danmarks hovedkontor i Albertslund. Et nyt ben i Produktprisen: Irma-prisen Som noget nyt i år, er det nu også muligt at vinde Irma prisen. Vinderen af denne pris får mulighed for at få en plads på hyl

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye