Meresalg Marketing

Covid-19 har været et hårdt slag studiemagasinet Ufiltreret.dk - der må sadles om

Del

For det danske studiemagasin Ufiltreret, har covid-19 gjort det utrolig svært for det nyopstartede magasin. På få år udarbejde magasinet autentiske portrætter med kendte danske ansigter, herunder: Jesper Groth, Christian Degn, Marthin Thorborg, Nikolaj Stokholm og mange flere. De velskrevne interviews blev delt på videregående uddannelser i kendte studiebyer som København, Aarhus og Kolding. Der var stor interesse i magasinerne, men da uddannelserne blev lukket ned og det blev til hjemmeundervisning, døde interessen desværre også for mediet. Nu har mediet omsadlet og konsekvenserne heraf har desværre været hårde.

Omstillingsparathed blev en essentiel faktor 

Noget af det som gik igen blandt dem som klarede sig godt under covid-19, var omstillingsparathed. Evnen til at flytte sig i en ny retning og tilpasse sig en ny og anderledes virkelighed - som vi i høj grad oplevede fra nedlukningen d. 11 marts 2020 og helt indtil skrivende stund. 

Der blev stillet nye krav til os allesammen, men ikke alle var lige klar til efterleve disse. Der har under hele epidemien været mange ubesvarede spørgsmål og bekymringer, som under og selv den dag i dag har medført stor forvirring omkring hvordan den "rigtige" håndtering af situationen har skullet lyde. 

Hvordan håndtere man en ny hverdag? 

For studiemagasinet Ufiltreret vidste man heller ikke hvordan man skulle gribe den nye hverdag an. Det medførte desværre til at magasinet blev hårdt presset økonomisk, eftersom magasinet er 100% gratis, men da der ikke længere var studerende på skolerne, var der heller ingen læsere, og dermed heller ikke mulighed for at sælge annoncer i magasinerne til virksomheder, som i perioden op til covid-19 var den centrale kilde til drift af bladet.  

Dette gjorde at der i næsten to år ikke udkom et eneste Ufilitreret magasin, men i dag er magasinet igen klar - dog med omsadling. For Covid-19 har desværre medført at det ikke længere giver mening at satse på det fysiske blad, men i stedet går man over til at blive et 100% online magasin, der stadigvæk henvender sig til den studerende. 

Økonomisk giver det ikke mening at bevare det fysiske magasin. Ydermere har vi også erfaret at den online tilstedeværelse kvag corona ikke er blevet mindre, derfor bliver vi også nødt til som medie og magasin tilpasse os dette udtaler Ufilftreret.dk. 

I krisetider opstår der nye muligheder - den nye online tilstedeværelse er en mulighed for Ufiltreret og ligesom tusindvis af andre har der under og efter covid-19 kunnet stilles et stort spørgsmålstegn bagved "Er du omstillingsparat?"

Nøgleord

Kontakter

Til udgivelsen kan Lau Christensen kontaktes på mail: lauchristensendk@gmail.com.

Billeder

Information om Meresalg Marketing

Meresalg Marketing
Meresalg Marketing
Dalbygade 40 B 2
6000 Kolding

7171 3636https://www.meresalg.dk/

Følg pressemeddelelser fra Meresalg Marketing

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Meresalg Marketing

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum