Coop Danmark A/S

Coop skifter til kødbakkerne ud med genbrugsplast

Del

Kødbakkerne i Coop skal i fremtiden produceres af genanvendt plast. Med den omstilling bliver miljøet sparet for 900 tons ny plast.

Danmark skal være bedre til at genbruge plast, og derfor skifter Coop nu alle kødbakkerne ud med genanvendt plast. På årsbasis drejer det sig om mere end 40 millioner kødbakker, som tilsammen sparer miljøet for 900 tons ny plast.

Forbrugerne kan allerede nu finde bakkerne i Coops butikker.

De nye kødbakker er fuldstændigt lige så rene og praktiske, som de gamle bakker. Den eneste forskel er, at plasten har haft et tidligere liv som for eksempel vandflaske, fortæller CSR Direktør i Coop, Signe D. Frese:

”Som led i Coops emballagestrategi, hvor mere end 4000 emballager skal gøres mere bæredygtige, er turen nu kommet til kødbakkerne, der fremover skal produceres af genanvendt plast. På den måde kan vi næsten helt undgå at skulle bruge ny plast og dermed sparer vi på jordens ressourcer og skåner klimaet,” siger Signe D. Frese.

I Danmarks Naturfredningsforening er seniorrådgiver Sine Beuse Fauerby tilfreds med Coops omstilling til genanvendt: "Det er til fordel for miljøet, når vi sparer på vores ressourcer. Derfor skal nye plast produkter i langt højere grad end i dag laves af genanvendt plast. Og derfor byder vi initiativer som dette varmt velkommen," siger Sine Beuse Fauerby.

Coop vil - ud over at reducere mængden af plast - arbejde for at fremme genbrugsplast i al emballage. Sidste år omstillede Coop hele Änglamarks vask og rengøringsserie til genbrugsplast.

Kontakter

CSR Direktør i Coop, Signe D. Frese: 30 91 92 46
Miljøpolitisk seniorrådgiver i Danmarks Naturfredningsforening, Sine Beuse Fauerby: 31 19 32 51

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

5159 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse

Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum