Coop skifter til kødbakkerne ud med genbrugsplast

Kødbakkerne i Coop skal i fremtiden produceres af genanvendt plast. Med den omstilling bliver miljøet sparet for 900 tons ny plast.

Danmark skal være bedre til at genbruge plast, og derfor skifter Coop nu alle kødbakkerne ud med genanvendt plast. På årsbasis drejer det sig om mere end 40 millioner kødbakker, som tilsammen sparer miljøet for 900 tons ny plast.

Forbrugerne kan allerede nu finde bakkerne i Coops butikker.

De nye kødbakker er fuldstændigt lige så rene og praktiske, som de gamle bakker. Den eneste forskel er, at plasten har haft et tidligere liv som for eksempel vandflaske, fortæller CSR Direktør i Coop, Signe D. Frese:

”Som led i Coops emballagestrategi, hvor mere end 4000 emballager skal gøres mere bæredygtige, er turen nu kommet til kødbakkerne, der fremover skal produceres af genanvendt plast. På den måde kan vi næsten helt undgå at skulle bruge ny plast og dermed sparer vi på jordens ressourcer og skåner klimaet,” siger Signe D. Frese.

I Danmarks Naturfredningsforening er seniorrådgiver Sine Beuse Fauerby tilfreds med Coops omstilling til genanvendt: "Det er til fordel for miljøet, når vi sparer på vores ressourcer. Derfor skal nye plast produkter i langt højere grad end i dag laves af genanvendt plast. Og derfor byder vi initiativer som dette varmt velkommen," siger Sine Beuse Fauerby.

Coop vil - ud over at reducere mængden af plast - arbejde for at fremme genbrugsplast i al emballage. Sidste år omstillede Coop hele Änglamarks vask og rengøringsserie til genbrugsplast.

CSR Direktør i Coop, Signe D. Frese: 30 91 92 46
Miljøpolitisk seniorrådgiver i Danmarks Naturfredningsforening, Sine Beuse Fauerby: 31 19 32 51

Coop.dk udfordrer discount på økologi-priser23.4.2019 00:00:00 CESTPressemeddelelse

Det bliver nu muligt at få leveret økologiske varer direkte til døren til samme pris som i discountbutikkerne. Det er Coop.dk MAD, der lancerer knapt 300 nye varer til samme priser som i fakta, hvoraf over 200 af dem er økologiske. ”Vores kunder går mere op i økologi end landsgennemsnittet. Derfor har det altid været afgørende for os at have et stort udvalg af økologiske varer. Men vi vil også gerne tilbyde økologi til lavere priser. Vi gør derfor op med, at det skal være dyrere at købe økologi på nettet,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD. Derfor lancerer Coop.dk MAD serien af økologiske/miljømærkede kvalitetsvarer fra Fakta, 365, til samme pris som i discountkæden. Varerne, som vil være alt lige fra økologisk mælk og avocado til pasta og personlig pleje, kan bestilles her i dag: https://mad.coop.dk/ https://mad.coop.dk/ Coop.dk MAD åbnede i 2016 med ”alt det bedste fra Coop” i form af ca. 8.000 forskellige dagligvarer, herunder også de bedste og mest populære Irma-