Coop Danmark A/S

Coop skifter til kødbakkerne ud med genbrugsplast

Del
Kødbakkerne i Coop skal i fremtiden produceres af genanvendt plast. Med den omstilling bliver miljøet sparet for 900 tons ny plast.

Danmark skal være bedre til at genbruge plast, og derfor skifter Coop nu alle kødbakkerne ud med genanvendt plast. På årsbasis drejer det sig om mere end 40 millioner kødbakker, som tilsammen sparer miljøet for 900 tons ny plast.

Forbrugerne kan allerede nu finde bakkerne i Coops butikker.

De nye kødbakker er fuldstændigt lige så rene og praktiske, som de gamle bakker. Den eneste forskel er, at plasten har haft et tidligere liv som for eksempel vandflaske, fortæller CSR Direktør i Coop, Signe D. Frese:

”Som led i Coops emballagestrategi, hvor mere end 4000 emballager skal gøres mere bæredygtige, er turen nu kommet til kødbakkerne, der fremover skal produceres af genanvendt plast. På den måde kan vi næsten helt undgå at skulle bruge ny plast og dermed sparer vi på jordens ressourcer og skåner klimaet,” siger Signe D. Frese.

I Danmarks Naturfredningsforening er seniorrådgiver Sine Beuse Fauerby tilfreds med Coops omstilling til genanvendt: "Det er til fordel for miljøet, når vi sparer på vores ressourcer. Derfor skal nye plast produkter i langt højere grad end i dag laves af genanvendt plast. Og derfor byder vi initiativer som dette varmt velkommen," siger Sine Beuse Fauerby.

Coop vil - ud over at reducere mængden af plast - arbejde for at fremme genbrugsplast i al emballage. Sidste år omstillede Coop hele Änglamarks vask og rengøringsserie til genbrugsplast.

Kontakter

CSR Direktør i Coop, Signe D. Frese: 30 91 92 46
Miljøpolitisk seniorrådgiver i Danmarks Naturfredningsforening, Sine Beuse Fauerby: 31 19 32 51

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Brugsen satser på Bededag trods tab af million-omsætning26.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Da regeringen fjernede St. Bededag som helligdag, betød det ikke blot, at mange danskere mistede en fridag. For Danmarks lokale dagligvarebutikker betød det tab af omsætning i millionklassen. For indtil i år var St. Bededag en af de helligdage, hvor kun de mindre butikker måtte holde åbent. ”Helligdagene er ekstremt vigtige for os, og dermed for overlevelsen af lokale dagligvarebutikker. Vi har beregnet, at det koster os et pænt millionbeløb i tabt omsætning, at de store butikker nu også må holde åbent på St. Bededag,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen / Brugsen, der omfatter ca. 275 butikker over hele Danmark. ”Heldigvis er vi inde i en generelt positiv udvikling, hvor vi oplever en flot opbakning fra borgerne i de lokalsamfund, hvor vi er. Derfor har vi da også tænkt at holde fast i vores fejring af St. Bededag med tilbud på hveder – og andre gode dagligvarer – i dag,” siger Torben B. Andersen. Sammen med de øvrige butikker i Coop Familien forventer Brugsen at sælg

Coop og brugsforeningernes driftsresultat for 2023: Lille fremgang men stadig klart utilfredsstillende20.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med et samlet driftsresultat (EBIT før ekstraordinære nedskrivninger) på – 761 mio. kr. mod -1.034 mio. kr. i 2022 blev 2023 et skuffende år for Coop Familien. For Coop Danmark A/S blev driftsresultatet før særlige nedskrivninger på samme niveau som sidste år. EBIT-resultatet blev -717 mio. kr. mod -722 mio. kr. året før. For de selvstændige brugsforeninger var der dog tale om en forbedring. Her blev resultatet efter skat forbedret fra et underskud på 192 mio. kr. til et overskud på 21 mio. kr. Den samlede omsætning for Coop og brugsforeningerne blev fastholdt på samme niveau, 46,6 mia. kr. (ekskl. moms) mod 46,9 mia. kr. året før. Det er på trods af nedlukning af Irma og Coop.dk MAD, hvilket har betydet en omsætningsfremgang på 7 procent for sammenlignelige butikker og tilfredsstillende udvikling i markedsandel. Men det samlede driftsresultat ender alligevel med at blive stærkt utilfredsstillende. Det er påvirket af investeringen i ombygninger, engangsomkostninger til lukning af aktiv

365discount styrker ledelsen med ny salgsdirektør fra konkurrent17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kenn Birkebæk er ansat om ny salgsdirektør i 365discount. Det sker som et led i en strategisk tilpasning, hvor Kenns rolle bliver at optimere og effektivisere butiksdriften i kædens butikker på tværs af landet. Kenn Birkebæk bringer næsten ni års erfaring fra Netto med sig, hvor han senest har varetaget rollen som Group Director. Udskiftningen i ledelsen kommer som svar på behovet for en ny profil i takt med ændringer i strategien og organisationen. Kenn Birkebæk tiltræder 1. maj 2024. "Vi er overbeviste om, at Kenns baggrund og erfaring vil være en værdifuld tilføjelse, der kan bidrage til udviklingen af et velfungerende lederteam, der ikke kun leverer resultater, men også trives og føler sig involverede," udtaler Michael Tilsted, kædedirektør i 365discount. Som følge af dette fratræder hidtidig salgsdirektør Jannich Larsen pr. dags dato. ”Jannich har været en vigtig del af vores implementering og har bidraget betydeligt til 365discounts succeser. Vi er taknemmelige for den tid og det

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye