Coop og YouSee i nyt partnerskab

Nyt partnerskab giver de1,7 million medlemmer af Coop bonus på mobiltelefoni hos Danmarks største teleselskab, YouSee. Bonusaftalen er første resultat af det nye partnerskab mellem Coop og YouSee, hvor den fælles ambition er at give danskerne adgang til attraktive mobilpakker med endnu flere fordele.

”Vi er glade for aftalen, fordi den indebærer, at vores medlemmer altid har adgang til de mest tidssvarende løsninger inden for mobiltelefoni. Coop og vores medlemsprogram skal favne den danske husstand og dets udgifter – her er telefoni centralt. YouSee og Coop har samme høje digitale niveau, hvorfor vores muligheder og fremtid er ret spændende” siger direktør for Coops medlemsprogram & Digitale Kanaler, Anders Mittag.

Også hos YouSee er man begejstrede for den nye aftale.

”Vores kunder bliver mere og mere digitale, og derfor giver det rigtig god mening for os at samarbejde med Coop, der ligesom os har fokus på den digitale kundeoplevelse. Vi er glade for, at vores kunder nu ikke kun får adgang til Danmarks bedste netværk samt vores musiktjeneste med over 30 mio. musiknumre, men også mulighed for at opspare bonus, som de kan veksle til dagligvarer,” siger Kasper Ørtvig, mobildirektør i YouSee.

Partnerskabet mellem Coop og YouSee betyder også, at to af Danmarks største fordelsprogrammer nu bindes sammen, da man som mobilkunde kan nyde godt af de mange kundefordele hos både Coop og YouSee More.

Fakta om det nye partnerskab:

Fra den 15. juni kan alle Coop-medlemmer få 5 procent bonus på deres køb af mobiltelefoni hos YouSee. Den opsparede bonus kan bruges til betaling for varer i alle Coops butikker i SuperBrugsen, Kvickly, Dagli´-/ LokalBrugsen, Fakta, Irma og Coop.dk.

Som medlem af YouSee’s fordelsprogram, YouSee More, får mobilkunderne fri adgang til mellem tre og fem digitale fordele – f.eks. C-More, dobbelt data eller Bookmate.

Coops medlemmer opsparer bonus både, når de handler i Coops butikker og hos godt 30 forskellige partnere, f.eks. OK, Coop Forsikringer fra Topdanmark, Tivoli, Hotels.com og Synoptik.

Langt de fleste mobilkunder hos YouSee kan få 5 procent i bonus på deres mobilabonnement, hvis de er medlem af Coop. Man kan fra den 15. juni tilknytte Coop-bonus i YouSees’s selvbetjening, ’Mit YouSee’, både i app og på web

Billedtekst: Direktør Anders Mittag, Coop, glæder sig over aftalen med YouSee.

Yderligere information:

Direktør for Coops medlemsprogram & Digitale Kanaler, Anders Mittag, 25 63 73 56

TDC Presse, 70 20 35 10

Irma går til kamp for miljøet: Klar med de første klimavenlige bæreposer21.6.2018 08:30pressemeddelelse

Som den første kæde i Danmark erstatter Irma nu plastic-bæreposerne med en klimavenlig og genanvendelig bærepose. De er i halvdelen af Irma butikkerne fra uge 29 og vil derefter blive rullet ud til hele kæden. ”Irma vil gå forrest, når det gælder mere bæredygtigt forbrug. Vores kunder har efterspurgt mere klimavenlige poser. Derfor er vi glade for, at vi som de første kan tilbyde denne type bærepose,” siger direktør Søren Steffensen, Irma. De nye poser er plantebaserede polyethylen baseret på sukkerør modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. De ny poser er produceret af ornybart materiale, hvor planterne har optaget Co2 imens de voksede og derfor er poserne klimavenlige, samtidig med at de der produceret under ordentlige forhold.. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. ”Selvom det er den hidtil mest klimavenlige bærepose i dansk detailhandel og er bæredygtigt, er det en stadig en god idé at man gen

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse

Hvilke fødevarer: X-tra Party pølser EAN: 7340011382485 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli/LokalBrugsen, Fakta og på Coop.dk/mad Party pølser EAN: 7340011437956 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Fakta Virksomhed, der kalder tilbage: Coop Danmark A/S Producent: Animex Foods Årsag: Der er fundet stykker af blødt blåt plast i enkelte pakker med Bedst før: 19.06.2018 Risiko: Tilstedeværelsen af plastik medfører at produktet er uegnet til konsum. Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den. Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume: 5159 3134

Coop går på børsen med ny investeringsforening13.6.2018 09:29pressemeddelelse

Coop Opsparing er navnet på Danmarks nye investeringsforening, som fra denne uge er noteret på Københavns Fondsbørs. Med det mål at sikre alle danskere adgang til, billige, enkle og ansvarlige investeringer bliver Coop Opsparing et alternativ til de etablerede foreninger. Der vil fra begyndelsen være 3 afdelinger i Coop Opsparing med hver sin risiko-profil. De hedder: Modig Moderat Forsigtig ”Der er et behov for at få finansielle produkter, der er forståelige, enkle og med mindre gebyrer,” siger formanden for Coop Opsparing, Lasse Bolander. Coop Opsparing investerer størstedelen af porteføljen i ETF-fonde (en investeringsfond, der ikke forsøger at slå markedet, men følger det). Værdipapirerne er udvalgt ud fra deres ESG-rating (Enviromental, Social, Governance), der bl.a. vurderer bæredygtighed og social ansvarlighed. På den måde er det muligt at lade sparepengene gro med god samvittighed. Coop Opsparing´s 3 afdelinger er noteret på Københavns Fondsbørs og kan handles for både frie- og