Coop og YouSee i nyt partnerskab

Nyt partnerskab giver de1,7 million medlemmer af Coop bonus på mobiltelefoni hos Danmarks største teleselskab, YouSee. Bonusaftalen er første resultat af det nye partnerskab mellem Coop og YouSee, hvor den fælles ambition er at give danskerne adgang til attraktive mobilpakker med endnu flere fordele.

”Vi er glade for aftalen, fordi den indebærer, at vores medlemmer altid har adgang til de mest tidssvarende løsninger inden for mobiltelefoni. Coop og vores medlemsprogram skal favne den danske husstand og dets udgifter – her er telefoni centralt. YouSee og Coop har samme høje digitale niveau, hvorfor vores muligheder og fremtid er ret spændende” siger direktør for Coops medlemsprogram & Digitale Kanaler, Anders Mittag.

Også hos YouSee er man begejstrede for den nye aftale.

”Vores kunder bliver mere og mere digitale, og derfor giver det rigtig god mening for os at samarbejde med Coop, der ligesom os har fokus på den digitale kundeoplevelse. Vi er glade for, at vores kunder nu ikke kun får adgang til Danmarks bedste netværk samt vores musiktjeneste med over 30 mio. musiknumre, men også mulighed for at opspare bonus, som de kan veksle til dagligvarer,” siger Kasper Ørtvig, mobildirektør i YouSee.

Partnerskabet mellem Coop og YouSee betyder også, at to af Danmarks største fordelsprogrammer nu bindes sammen, da man som mobilkunde kan nyde godt af de mange kundefordele hos både Coop og YouSee More.

Fakta om det nye partnerskab:

Fra den 15. juni kan alle Coop-medlemmer få 5 procent bonus på deres køb af mobiltelefoni hos YouSee. Den opsparede bonus kan bruges til betaling for varer i alle Coops butikker i SuperBrugsen, Kvickly, Dagli´-/ LokalBrugsen, Fakta, Irma og Coop.dk.

Som medlem af YouSee’s fordelsprogram, YouSee More, får mobilkunderne fri adgang til mellem tre og fem digitale fordele – f.eks. C-More, dobbelt data eller Bookmate.

Coops medlemmer opsparer bonus både, når de handler i Coops butikker og hos godt 30 forskellige partnere, f.eks. OK, Coop Forsikringer fra Topdanmark, Tivoli, Hotels.com og Synoptik.

Langt de fleste mobilkunder hos YouSee kan få 5 procent i bonus på deres mobilabonnement, hvis de er medlem af Coop. Man kan fra den 15. juni tilknytte Coop-bonus i YouSees’s selvbetjening, ’Mit YouSee’, både i app og på web

Billedtekst: Direktør Anders Mittag, Coop, glæder sig over aftalen med YouSee.

Yderligere information:

Direktør for Coops medlemsprogram & Digitale Kanaler, Anders Mittag, 25 63 73 56

TDC Presse, 70 20 35 10

Kvickly åbner nyt varehus i Vejle15.5.2019 16:00:00 CESTPressemeddelelse

Kvickly har indgået aftale med NPV A/S om etablering af et helt Kvickly varehus på Gammelhavn i Vejle. Der bliver tale om en flytning af det varehus, Kvickly har haft i Bryggen siden etableringen i 2008. ”Med aftalen om etablering på Gammelhavn får vi en optimal placering i Vejle, trafikalt nemt at komme til med parkeringspladser lige ved indgangen og muligheden for at præsentere det bedst og mest moderne inden for dansk dagligvarehandel,” siger kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly. Medarbejderne i Kvickly Bryggen flytter med over i det nye varehus, og varehuset i Bryggen vil være åbent helt normalt frem til den dag den nye butik på Gammelhavn slår dørene op. I NPV A/S siger udlejningsdirektør Line Højvang Christiansen om aftalen med Kvickly: ”Vi er glade for, at få Kvickly ind på den meget markante og centrale placering i Vejle, hvor butikken får en fantastisk synlighed og tilgængelighed fra Fredericiavej med gode parkeringsforhold for kunderne. Kvickly vil med sin tilstedeværels

Coop flytter lager fra Vejen til Odense2.5.2019 15:00:00 CESTPressemeddelelse

Vejen Distributionscenter bliver en del af Odense Distributionscenter pr. 1. oktober. Lageret, som Coop etablerede i 1963, har stået for distribution af dagligvarer til fakta, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen i Sønderjylland, Midtjylland og Fyn. Fremover skal de primært have varerne fra Odense. ”Vi har et supermoderne og højteknologisk center i Odense, hvor vi har mere kapacitet, end vi udnytter i dag. Derfor vil det være væsentligt mere økonomisk fornuftigt at distribuere varerne derfra fremover,” siger supply chain direktør Nicolaj Boysen, Coop. Der er 137 medarbejdere ansat i Vejen. Heraf er 94 fastansatte lagerarbejdere, som alle tilbydes job i Odense. Desuden tilbydes alle en særlig bonus, hvis de bliver i job frem til centrets lukning. ”Det er mange medarbejdere, der har arbejdet dygtigt og loyalt i rigtig mange år for os. Derfor vil vi gøre alt, hvad vi kan for at sikre, at de får mulighed for at fortsætte hos os. Og hvis ikke de ønsker det, at de kommer videre på en orden

Fremgang i Coop Bank 201829.4.2019 10:00:00 CESTPressemeddelelse

Med en vækst i antal kunder på 30 procent, en stigning i udlån på 22 procent og indlån på 44 procent har Coop Bank skabt en pæn fremgang i 2018. Resultatet blev samtidig forbedret fra et underskud efter skat på -33,4 millioner kr. i 2017 til -19,4 millioner kr. Renteindtægterne fra kunder er vokset med 38 procent til 77,6 millioner kr. Det viser årsregnskabet for 2018 fra Coop Bank. ”Det er en tilfredsstillende udvikling, hvor vi har en flot vækst i nye kunder og en planmæssig reduktion af underskuddet,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank. I år forventer banken, at den positive udvikling fortsætter og med et fortsat forbedret resultat. Formålet med Coop Bank er at give de 1,8 million medlemmer af Coop fordele i form af enkle, gennemskuelige og konkurrencedygtige finansielle produkter. “2018 blev også året, hvor vi lancerede Coop Opsparing - en helt ny investeringsforening, hvor medlemmer og kunder kan investere både små og store beløb på en enkel og gennemskuelig måde. De tre

Verdens mindste restaurant åbner på Frederiksberg29.4.2019 06:55:00 CESTPressemeddelelse

Fra mandag den 29. april åbner verdens mindste restaurant, Restaurant 1:1. Den har kun plads til én spisende gæst ad gangen og vil i en begrænset periode servere velsmagende måltider på Gl. Kongevej 139 midt på Frederiksberg. Bag restauranten står Irma og kokken William Milsted, der med initiativet stiller skarpt på, at danskernes fortravlede madvaner ikke behøver at betyde, at vi skal gå på kompromis med kvaliteten. Reservationerne blev revet væk på 48 timer. Den kommende uge kan man få en helt anderledes restaurantoplevelse. Mandag klokken 17.00 åbner Irma og kok William Milsted dørene til Restaurant 1:1. Her kan du ikke spise med familien, dine venner eller kæresten – kun dig selv. Her er nemlig kun plads til én spisende gæst ad gangen. Udover en kok, der tilbereder maden, så vil der også en være en tjener til at servere menuen, som er gratis for den spisende gæst. Og interessen for at spise på restauranten er stor. Alle reservationer blev nemlig revet væk på mindre end 48 timer. Hu