Coop og Topdanmark går sammen om digitalt salg af forsikringer

Danmarks største dagligvarekæde og Danmarks næststørste forsikringsselskab søsætter nu Coop Forsikringer, der giver Coops 1,8 mio. medlemmer digital adgang til medlemstilbud på husstandens forsikringer.

”Vi vil sammen knække koden til digitalt forsikringssalg på dagligvaremarkedet.”

Sådan lyder meldingen fra Coop og Topdanmark, der har lanceret Coop Forsikringer – fra Topdanmark.

Coop har 1,8 mio. medlemmer og over 800.000 har downloadet Coops app, hvor de bl.a. får personlige medlemstilbud, følger med i deres optjente bonus og spiller spil med mulighed for at hente gaver i Coops butikker.

”Også når det gælder forsikring, foretrækker mange at orientere sig og handle digitalt, når det passer dem. Men forudsætningen er, at det er nemt, enkelt og attraktivt. Derfor har vi skræddersyet processer og produkter, så Coop -medlemmerne nu også kan få attraktive forsikringstilbud med bonus og købe dem direkte på Coops app, som de allerede anvender,” siger Anders Mittag,direktør for medlemsprogram & Digitale Kanaler i Coop.

Bonus flytter med til Coop Forsikringer

For Topdanmark har det været vigtigt, at der allerede er en stor trafik på Coops app.

”Ambitionen er at knække koden til digitalt forsikringssalg på dagligvaremarkedet. Coop har et stærkt digitalt øko-system og en app, som allerede anvendes af 800.000 Coop-medlemmer. Til den har vi nu udviklet et medlemstilbud på forsikring, som er født digitalt, og som har de fordele Coop-medlemmer er vant til, nemlig kvalitet til konkurrencedygtige priser, nem at anvende og medlemsbonus på dine betalinger,” siger forretningsudviklingschef i Topdanmark, Thomas Enna.

Den første forsikring, der bliver udbudt i Coop Forsikringer, er bilforsikring, men Coop forsikringer vil blive udbygget med flere produkter den kommende tid.

”Allerede i 2018 vil vi lancere endnu en forsikring i Coop Forsikringer og inden for få år vil vi kunne tilbyde de fleste af de forsikringer, som en husstand har brug for,” siger Thomas Enna.

Forventer over 50.000 kunder inden fem år

Coop Forsikringer har allerede fået de første kunder og efter at it-systemerne har vist, at de digitale salg går igennem systemet, som de skal, sætter Coop og Topdanmark nu mere tryk på eksponeringen af Coop Forsikringer over for Coops medlemmer i Coops app, i nyhedsbreve, og andre kanaler.

”Ambitionen er, at vi i løbet af fem år har over 50.000 kunder i Coop Forsikringer,” siger Anders Mittag.

Yderligere information:

Anders Mittag: mobil 2563 7356

Thomas Enna: mobil 51284121

Coop lukker lokale butikker17.5.2018 13:00pressemeddelelse

En række Dagli´Brugser & LokalBrugser, der gennem en årrække har givet underskud, bliver nu lukket. Pr. 30. juni lukker Coop 15 Dagli´Brugser & LokalBrugser over hele landet. Det drejer sig om disse butikker: Hornsyld Gørding Taulov Nykøbing Mors Thisted Resen Ullerslev Årslev Arden Holbøll Plads, Aalborg SØ Suldrup Hjortekær Smidstrup Strand Kragelund Viborg ”Det er butikker, der giver betydelige underskud og hvor vi gennem flere år har kæmpet for at vende udviklingen. Men i år har butikkerne samlet set desværre forstærket den negative udvikling, trods en stor indsats fra medarbejdernes side. Vi ser derfor ikke flere muligheder for at drive dem videre,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen. Udover disse 15 butikker lukker Brugsen på Amagerbrogade i København også. Til sammen har de 16 butikker belastet Coop med et underskud på et årligt to-cifret millionbeløb. Ca. 300 medarbejdere berøres af lukningen. Coop gør alt, hvad der er muligt for at skaffe dem job andetsteds i

Fakta Tyskland hitter med Dick Kaysø-film7.5.2018 10:58pressemeddelelse

En film for Fakta Tyskland er det reklamespot, der har klaret sig bedst på YouTube DK i årets første kvartal. På den seneste opgørelse over de mest populære danske reklamespots på YouTube, ”YouTube Ads Leaderboard* 1. kvartal 2018,” er Fakta Tyskland-filmen ”Signe og Farfar” nummer 1. Filmen https://www.youtube.com/watch?v=y8Ko68CIV2w https://www.youtube.com/watch?v=y8Ko68CIV2w adskiller sig fra mange andre populære reklamefilm ved at være produceret meget enkelt og meget billigt. I hovedrollen er skuespilleren Dick Kaysø som ”Grænsehandleren,” der glæder sig over, hvor nemt det er at handle i Fakta Tyskland. ”Vi har skabt filmen, lige som vi driver Fakta: Enkelt og billigt,” siger Per Boesen, salgsdirektør i Fakta Tyskland. Filmen er produceret uden assistance fra hverken et stort mediebureau eller et stort kreativt reklamebureau. Den eneste samarbejdspartner har været et en-mands firma, Stefan Kragh Film, som arbejder ud fra en ”keep it simple”-tankegang. Stefan Kragh fortæller, at h

Coop overtager Erik Bagger Furniture3.5.2018 11:00pressemeddelelse

Coop har købt Erik Bagger Furniture. Fremover vil selskabets ca. 100 forskellige stole, borde og andre møbler blive solgt på Coop.dk Shopping. ”Vi har så stor succes med at sælge møbler, ikke mindst FDB Møbler, online, at vi gerne vil udvide med denne store serie fra en af vor tids store danske designere,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, Coop. Bag møbelserien står Erik Bagger, der er en af Skandinaviens mest succesfulde designere. Hans design tidslinje tæller klassikere som den ikoniske Grand Cru serie for Rosendahl, glas og porcelæns serie designet til The Royal Danish Opera. Med en livslang passion for møbeldesign har Erik Bagger som seneste skud på stammen udviklet møbelserien. ”Jeg er glad for at sende stafetten videre til Coop, der har nogle af de stolteste traditioner inden for møbeldesign,” siger Erik Bagger. Hele kollektionen fra Erik Bagger Furniture kan købes fra 1. juli på: https://shopping.coop.dk/ErikBagger https://shopping.coop.dk/ErikBagger (link virker først fra 1. j