CONF3SSIONS udgiver sang til EM i SUP/EUROSUP i Hvide Sande

Når de første europamesterskaber i standup-paddle, EUROSUP 2022, afvikles på dansk grund i Hvide Sande, får mesterskaberne sin helt egen hymne. ”Wade in the water” er indspillet af gospelgruppen CONF3SSIONS, og er fyldt med sommerstemning og ikke mindst samples af bl.a. Vesterhavets brusen, vinden og meget andet fra Hvide Sande. CONF3SSIONS var med i Dansk Melodi Grand Prix 2022 med sangen ”Hallelujah”.
Conf3ssions - fotograf : Morten Rygaard

Når de første europamesterskaber i standup-paddle, EUROSUP 2022, afvikles på dansk grund den 27. august til 3. september 2022 i Hvide Sande, får mesterskaberne sin helt egen hymne. ”Wade in the water” er indspillet af gospelgruppen CONF3SSIONS, og er fyldt med sommerstemning og ikke mindst samples af bl.a. Vesterhavets brusen, vinden og meget andet fra Hvide Sande.

CONF3SSIONS består af søskendeparret Sara og Tobias Callesen, samt deres bedste veninde Laura Lindell.  Mange kender allerede gruppen fra Dansk Melodi Grand Prix 2022, hvor de deltog med sangen ”Hallelujah”.

Nyfortolkning af klassiker

De har indspillet en nyfortolkning af gospelklassikeren ”Wade in the water”.

- vandet har selvfølgelig stor betydning for SUP, både fysisk men også mentalt, så derfor passer "Wade in the water" rigtig godt til vores EUROSUP. Vi havde også en ide om at få de mange, mange Hvide Sande lyde fra vandet, luften, sand, mm., med i vores Hymne. Og koblet sammen med, at vi er ret vilde med den nye Gospel-bølge, der sker i musikken lige nu, med bl.a. Kanye West i spidsen, så var vi straks med på ideen om at arbejde tæt med CONF3SSIONS trioen, tre virkelig talentfulde unge mennesker, og sammen kreerer en flot hymne med masser af energi, der kunne skabe fokus og sprede glæde rundt om EUROSUP, siger Morten Mørup, Event & Partnerskaber, hos Surf & SUP Danmark, der sammen med Sport Event Danmark, WATERZ og Ringkøbing-Skjern Kommune står bag EUROSUP.

Sang til pause fra hverdagen

Sangen går lige i dansefødderne - eller at synge med på, når man kører i bil, ruller på sit skateboard eller måske tager en tur på sit SUP-board.

- vi har så fået lov til at lave et nyt take på ”Wade in the Water” til EUROSUP. Vi synes, at det her med vand, og den her rensende effekt, det kan have, passer helt vildt godt ind. Jeg tror, at der er rigtigt mange, der står på et SUP-board - eller bare er ude på vandet - fordi man har den her følelse af et frirum, den her pause fra hverdagen og at man dermed får renset ud. Så derfor synes vi, at sangen passer rigtigt godt til EUROSUP, og vi glæder os til at folk nu kan få lov til at høre den, fortæller Sara Callesen, Tobias Callesen og Laura Lindell.

Lyde fra Hvide Sande med i sagen

CONF3SSIONS har været i Hvide Sande for at optage lyde, der skulle indgå i sangen samt optage en musikvideo.

- vi synes, at det kunne være sjovt at inkorporere nogle lyde fra Hvide Sande i sangen. Vi har f.eks. samplet vinden, bølgerne, lyden af marehalm i vinden, klap på et surfboard og klap i sandet, fortæller trioen.

”Wade in the water” er netop udkommet på alle streamingtjenester.

EUROPSUP finder sted den 27. august til 3. september 2023 i Hvide Sande. Læs meget mere på www.supcitydenmark.dk .

##

INTERNT TIL REDAKTIONERNE:

Kontakt confessions@ii.dk vedrørende udgivelsen af ”Wade in the water” (Warner Music) og download til radio. Her kan du også henvende sig omkring interviews med CONF3SSIONS.

Video kan hentes her (fri afbenyttelse):

Making of musikvideoen her (fri afbenyttelse):

Mediekontakt:
Morten Mørup, Events & Partnerskaber i Dansk Surf & SUP, tlf. 2827 0224