Christian Udby stopper som direktør i DIN Forsyning

Efter fire år som direktør i multiforsyningsselskabet har Christian Udby valgt at søge nye udfordringer. Projektchef Henrik Harborg Blicher konstitueres midlertidigt, og stillingen som direktør slås op snarest.

Siden 1. august 2018 har Christian Udby siddet i direktørstolen i DIN Forsyning – en rolle, han nu siger farvel til:
”Det har været fire vildt spændende år, og jeg er meget stolt af, hvor langt vi er nået. Ikke mindst vores strategi og begyndende transformation fra at være dygtige på forsyning, til også at have stort fokus på bæredygtighed. Det er på alle måder udfordrende, meningsfuldt og dejligt at være en del af DIN Forsyning, men for mig personligt er det blevet tid til at rykke videre. Jeg vil savne mine medarbejdere, men jeg ved også, at det er dem, der er både drivkraften og ankeret i den rivende udvikling, som selskabet er i. Med en ny kaptajn ved roret, ved jeg, at selskabet vil fortsætte som et visionært multiforsyningsselskab og en attraktiv arbejdsplads. Jeg vil glæde mig til at følge med fra sidelinjen”.

Christian Udby kom fra en stilling som direktør i forsyningsselskabet Arwos, da han overtog direktørposten i DIN Forsyning fra den nuværende borgmester i Esbjerg, Jesper Frost Rasmussen. Nu efter lidt mere end fire år skal der en ny i spidsen for det selskab, der arbejder med vand, varme, spildevand og affald i Esbjerg og Varde Kommuner.

Bestyrelsesformand Kurt Bjerrum modtog Christian Udbys opsigelse med ærgrelse:
”Jeg synes selvfølgelig, at det er godt, gammeldags træls, at vi midt i en spændende tid skal sige farvel til Christian. Jeg har haft et rigtig godt samarbejde med ham i den forholdsvis korte tid, jeg har været bestyrelsesformand i DIN Forsyning. Når det er sagt, vil jeg ønske ham al mulig held og lykke på hans videre færd. DIN Forsyning er et stærkt selskab med styr på både drift, økonomi og udvikling. Vi er i god gænge, og nu trækker vi i arbejdstøjet for at finde det absolut stærkeste kort til direktørposten”.

Christian Udby bliver i DIN Forsyning i en periode og overdrager alle igangværende sager til projektchef Henrik Harborg Blicher, som bliver konstitueret direktør. Stillingen som hans efterfølger slås op snarest.

DIN Forsyning går forrest med pyrolyse af slam4.7.2023 10:01:32 CEST | Pressemeddelelse

Overskudsslam fra spildevandsrensning i Danmark benyttes i dag som gødning på landbrugsjord. Men et stigende fokus på slammets indhold af PFAS og andre miljøfremmede stoffer gør det nødvendigt at tænke i nye baner. DIN Forsyning tager et stort skridt for at løse problemet i branchen og arbejder nu på at etablere et storskalapyrolyseanlæg, hvor miljøfremmede stoffer i slammet fjernes. Behandlingen af slammet har en række andre gevinster bl.a. i forhold til CO2-udledning og sektorkobling med industri og landbrug. Udviklingsprojektet støttes af Pyrolysepuljen og forventes at blive det første af sin slags i verden.