Ceres Plaza: Over 200 nyopførte lejeboliger i hjertet af Aarhus

Omkring 500 interesserede lagde vejen forbi første åbent hus i Ceres Plaza søndag den 24. juni. En række af lejlighederne står allerede klar til indflytning.

Ceres Plaza bliver med sin centrale beliggenhed - i Cereskrydset og med Den Gamle By som genbo - et oplagt mødested for såvel beboere og erhvervsdrivende som besøgende.

Ceres Plaza bliver midtpunkt i Ceres Byen i hjertet af Aarhus. Bag projektet står pensionsselskabet PKA og A. Enggaard A/S.

”Vi ser frem til igen at kunne tilbyde en række nye boliger med værdi for vores lejere og medlemmer i en helt unik ny bydel. Vi oplever nemlig en stor efterspørgsel på boliger i Aarhus-området, og midtbyen i Aarhus er fortsat et af byens mest eftertragtede steder at bo,” siger Nikolaj Stampe, ejendomschef i PKA.

Ceres Plaza markerer afslutningen på flere års udvikling af den nye, centrale bydel på Aarhus’ tidligere bryggerigrund. Her kombineres de gamle bryggeribygninger med moderne arkitektur og energirigtigt byggeri.

”Vi oplever en god interesse for Ceres Plaza. Til vores første åbent hus deltog omkring 500 interesserede, og vi modtog over 140 reservationer, som vi lige nu arbejder videre med. Lejlighederne rammer markedet helt rigtigt, hvad angår byggeri, beliggenhed og prissætning. Og vi har gode erfaringer med en effektiv udlejning i dette eftertragtede område,” siger Maivi Herup, udlejningschef i DEAS, der i 2017 udlejede Bryggerhavens 230 lejligheder i Ceres Byen på blot to måneder.

DEAS varetager førstegangsudlejningen og administration af ejendommen, der huser i alt 208 lejligheder, fordelt på i alt 14.500 m2.

Bygningen er tegnet af Arkitema Architects med A. Enggaard A/S som bygherre. I arbejdet med facaden har man valgt at fusionere gammelt og nyt ved at kombinere dele af den gamle bryggerifacade med glas og lodrette, gyldne alubeklædninger.

Om Ceres Plaza i Ceres Byen
• 208 lejeboliger med 1-5 værelser i størrelsen 38-130 m2.
• De første 34 lejligheder er allerede klar til indflytning. Indflytning herefter i oktober og december 2018.
• Ca. 10 min. gang til Aarhus Centrum.
• Læs mere på www.ceresbyen.dk/ceres-plaza-lejeboliger

Udlejningschef Maivi Herup, DEAS, mobil 27 90 13 30
Ejendomschef Nikolaj Stampe, PKA, mobil 21 47 54 82
Tom Johnsen, A. Enggaard, mobil 40 93 88 16

Ceres Plaza rummer 208 lejeboliger med 1-5 værelser i størrelsen 38-130 m2.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold samt udlejning af bolig- og erhvervslejemål. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 76.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Gode råd til de studerendes boligjagt25.7.2018 07:59pressemeddelelse

På lørdag den 28. juli får mange tusind unge svar på, om de er kommet ind på deres drømmestudie. Studiestart betyder for mange også et akut boligbehov. Grundigt benarbejde, netværk, tålmodighed og en åben indstilling er et godt sted at starte boligjagten. Brug bolig- og kollegieportalerne Ejendomsforvaltningsselskabet DEAS udlejer hvert år over 6.000 lejeboliger via udlejningsportalen Findbolig.nu og har samlet en række gode råd til de boligsøgende. ”Der er ingen tvivl om, at de nye studerende står over for et svært lejeboligmarked. Der er stor efterspørgsel efter lejeboliger i de store byer, og det har betydning for lejeniveauerne og mulighederne for at komme i betragtning,” siger Maivi Herup, udlejningschef i DEAS. Der findes en lang række boligsites, som kan hjælpe med at afdække markedet, og som enkelt og effektivt formidler ledige lejeboliger. DEAS favner med sin boligsøgningsportal Findbolig.nu også studie- og ungdomsboliger. Men også kollegieværelser er en mulighed de boligsøgen