Ceres Plaza: Over 200 nyopførte lejeboliger i hjertet af Aarhus

Omkring 500 interesserede lagde vejen forbi første åbent hus i Ceres Plaza søndag den 24. juni. En række af lejlighederne står allerede klar til indflytning.

Ceres Plaza bliver med sin centrale beliggenhed - i Cereskrydset og med Den Gamle By som genbo - et oplagt mødested for såvel beboere og erhvervsdrivende som besøgende.

Ceres Plaza bliver midtpunkt i Ceres Byen i hjertet af Aarhus. Bag projektet står pensionsselskabet PKA og A. Enggaard A/S.

”Vi ser frem til igen at kunne tilbyde en række nye boliger med værdi for vores lejere og medlemmer i en helt unik ny bydel. Vi oplever nemlig en stor efterspørgsel på boliger i Aarhus-området, og midtbyen i Aarhus er fortsat et af byens mest eftertragtede steder at bo,” siger Nikolaj Stampe, ejendomschef i PKA.

Ceres Plaza markerer afslutningen på flere års udvikling af den nye, centrale bydel på Aarhus’ tidligere bryggerigrund. Her kombineres de gamle bryggeribygninger med moderne arkitektur og energirigtigt byggeri.

”Vi oplever en god interesse for Ceres Plaza. Til vores første åbent hus deltog omkring 500 interesserede, og vi modtog over 140 reservationer, som vi lige nu arbejder videre med. Lejlighederne rammer markedet helt rigtigt, hvad angår byggeri, beliggenhed og prissætning. Og vi har gode erfaringer med en effektiv udlejning i dette eftertragtede område,” siger Maivi Herup, udlejningschef i DEAS, der i 2017 udlejede Bryggerhavens 230 lejligheder i Ceres Byen på blot to måneder.

DEAS varetager førstegangsudlejningen og administration af ejendommen, der huser i alt 208 lejligheder, fordelt på i alt 14.500 m2.

Bygningen er tegnet af Arkitema Architects med A. Enggaard A/S som bygherre. I arbejdet med facaden har man valgt at fusionere gammelt og nyt ved at kombinere dele af den gamle bryggerifacade med glas og lodrette, gyldne alubeklædninger.

Om Ceres Plaza i Ceres Byen
• 208 lejeboliger med 1-5 værelser i størrelsen 38-130 m2.
• De første 34 lejligheder er allerede klar til indflytning. Indflytning herefter i oktober og december 2018.
• Ca. 10 min. gang til Aarhus Centrum.
• Læs mere på www.ceresbyen.dk/ceres-plaza-lejeboliger

Udlejningschef Maivi Herup, DEAS, mobil 27 90 13 30
Ejendomschef Nikolaj Stampe, PKA, mobil 21 47 54 82
Tom Johnsen, A. Enggaard, mobil 40 93 88 16

Ceres Plaza rummer 208 lejeboliger med 1-5 værelser i størrelsen 38-130 m2.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold samt udlejning af bolig- og erhvervslejemål. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 76.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

CALUM udvider med nye lejligheder på Eternitgrunden26.4.2018 08:26pressemeddelelse

Ejendomsselskabet CALUM er aktiv i flere byudviklingsområder i Aalborg, og Eternit-grunden midt i byen er ingen undtagelse. Den 1. september står 29 nye lejeboliger klart til indflytning. ”Med Gavlhusene omdanner vi et smukt ældre hus fra 1897 til 29 unikke lejligheder med sjæl og historie. Vi mixer gammelt og nyt og har som altid truffet et enkelt og kvalitetsbevidst materialevalg,” siger Jakob Axel Nielsen, direktør i CALUM. Den gamle smukke facade ud mod Alexander Foss Gade er bevaret, mens der på den modsatte facade mod gårdrummet skabes et moderne udtryk. DEAS er udpeget til at stå for førstegangsudlejning samt efterfølgende administration af Gavlhusene, hvor der er lagt vægt på gode uderum. På taget etableres en stor tagterrasse med udsigt over området, og beboerne får eget orangeri, hvor de har rig mulighed for at opholde sig i grønne og lyse omgivelser. By med vokseværk ”Vi ser frem til at sætte gang i udlejningen på vegne af CALUM, der rammer et behov og en efterspørgsel i mar