Carl Ras udvider med nyt engroscenter i Holbæk

Håndværkere i Holbæk by og omegn får snart kortere vej til nyt værktøj og beslag, når Carl Ras til august slår dørene op til sit 19. engroscenter.

Vedhæftede billeder må frit benyttes til omtale af Carl Ras.

Det nye engroscenter på 1071 kvadratmeter får beliggenhed på Stenhusevej 50 i industrikvarteret i Holbæk. En destination, som Carl Ras længe har været interesseret i at komme til:

”Mange håndværkere og virksomheder i Holbæk Kommune er allerede kunder hos os og har efterspurgt et engroscenter i nærområdet. Der er samtidig godt gang i byggeriet og byudviklingen i Holbæk by og omegn, hvor mange tømrer-virksomheder, entreprenører, elektrikere og snedkere er bosat,” fortæller Lars Kamp, der er salgschef for engroscentre i Carl Ras. Han tilføjer:

”Vi ser et stort potentiale i at udbygge relationer til nuværende lokale kunder og samtidig nå ud til nye kundegrupper i Holbæk by og omegn. I bestræbelserne på at være landsdækkende, virker placeringen derfor som et naturligt valg for os.”

Det nye engroscenter vil ifølge Lars Kamp også få gode tilkørsels- og parkeringsforhold:

”Vores kunder vil hellere bruge tiden på at bygge end på at køre. Så vi er glade for at have fundet en placering, som er let tilgængelig for kunder i området.”

Danmarks stærkeste udvalg af værktøj og beslag til den professionelle håndværker

Kunder af det nye engroscenter i Holbæk vil få adgang til et bredt udsnit af Carl Ras’ produktprogram, der består af mere end 14.000 varenumre inden for værktøj, beslag, befæstelse, arbejdstøj samt kemi- og sikkerhedsprodukter og meget mere grej til byggepladsen.

Dertil har Carl Ras mere end 40.000 varenumre på centrallageret med dag-til-dag-levering.

”Vi tilpasser løbende vores sortiment og lagermængder efter de lokale kundernes behov og bestræber os efter et højt serviceniveau. Vores klare mål er, at kunderne aldrig skal gå forgæves i Carl Ras,” siger Lars Kamp.

Rutineret personale med kendskab til kunder i lokalområdet

Engroscentrets personale vil bestå af to nuværende medarbejdere fra Carl Ras’ engroscentre i Slagelse og Roskilde samt to nyansatte, der begge har solid erfaring med butikssalg til håndværkere i Holbæk.

”Kunderne kan forvente et rutineret personale, der har godt kendskab til håndværkerne i lokalområdet, og som alle er isenkræmmere med stort I,” fortæller Lars Kamp og fortsætter:

”Kombinationen af et team bestående af nuværende Carl Rassere og nyansatte, der har mange års erfaring med butikssalg i lokalområdet, vil gøre os i stand til at levere den bedste betjening og professionelle rådgivning til kunderne fra dag 1. Og de glæder sig til, at kunderne kommer ind og hilser på!”

Carl Ras holder åbningsfest den 1. september 2021 i det nye engroscenter i Holbæk. Engroscentret får åbningstider mandag-torsdag fra kl. 6-16 og fredag kl. 6-15.

Vedhæftede billeder må frit benyttes til omtale af Carl Ras.

Carl Ras har leveret værktøj og beslag til professionelle håndværkere og den danske byggebranche i 89 år.

Engrosvirksomheden tæller i dag mere end 350 medarbejdere fordelt på 18 engroscentre i hele Danmark.

40 år med faglig udvikling og fællesskab i Carl Ras13.9.2021 15:25:30 CEST | Pressemeddelelse

56-årige Jørgen van Hooidonk og 58-årige Flemming Jensen kan begge fejre 40-års jubilæum i den familieejede engrosvirksomhed Carl Ras. Sammen har de været en del af Carl Ras igennem tre generationer og bidraget til virksomhedens udvikling og vækst - fra en lille virksomhed med to engroscentre og 19 medarbejdere til en landsdækkende virksomhed, der i dag beskæftiger mere end 350 medarbejdere fordelt på 19 engroscentre og et hovedkontor i Herlev.

Jysk entreprenørfirma kommer godt fra start med en containerløsning fra Carl Ras9.7.2021 13:24:48 CEST | Pressemeddelelse

Øget effektivitet på byggepladsen, større sikkerhed og lavere omkostninger. Det er blot nogle af de goder, som Vognsen & Co. i Århus får ud af en specialindrettet containerløsning fra engrosvirksomheden Carl Ras. Vognsen & Co. har lige nu 9 stk. 20 fod containere til større byggeprojekter stående på fem byggepladser i Århus, og fire byggepladser på Sjælland, så de hurtigere og nemmere kan fokusere på at bygge i høj kvalitet for kunder.

Nyt showroom skal inspirere håndværkere til at bygge med bæredygtige og biobaserede byggematerialer14.6.2021 14:42:35 CEST | Pressemeddelelse

Carl Ras og Havnens Hænder slår dørene op til et nyt showroom i Carl Ras’ engroscenter i Sydhavnen. Showroomet giver en forsmag på naturlige, rene og miljøvenlige byggematerialer, der bidrager til sundere byggerier og boliger. Missionen er at omstille de udførende håndværkere til at bygge med de nye materialer som erstatning til flere eksisterende løsninger i branchen.