Carl Ras udvider med nyt engroscenter i Holbæk

Håndværkere i Holbæk by og omegn får snart kortere vej til nyt værktøj og beslag, når Carl Ras til august slår dørene op til sit 19. engroscenter.

Vedhæftede billeder må frit benyttes til omtale af Carl Ras.

Det nye engroscenter på 1071 kvadratmeter får beliggenhed på Stenhusevej 50 i industrikvarteret i Holbæk. En destination, som Carl Ras længe har været interesseret i at komme til:

”Mange håndværkere og virksomheder i Holbæk Kommune er allerede kunder hos os og har efterspurgt et engroscenter i nærområdet. Der er samtidig godt gang i byggeriet og byudviklingen i Holbæk by og omegn, hvor mange tømrer-virksomheder, entreprenører, elektrikere og snedkere er bosat,” fortæller Lars Kamp, der er salgschef for engroscentre i Carl Ras. Han tilføjer:

”Vi ser et stort potentiale i at udbygge relationer til nuværende lokale kunder og samtidig nå ud til nye kundegrupper i Holbæk by og omegn. I bestræbelserne på at være landsdækkende, virker placeringen derfor som et naturligt valg for os.”

Det nye engroscenter vil ifølge Lars Kamp også få gode tilkørsels- og parkeringsforhold:

”Vores kunder vil hellere bruge tiden på at bygge end på at køre. Så vi er glade for at have fundet en placering, som er let tilgængelig for kunder i området.”

Danmarks stærkeste udvalg af værktøj og beslag til den professionelle håndværker

Kunder af det nye engroscenter i Holbæk vil få adgang til et bredt udsnit af Carl Ras’ produktprogram, der består af mere end 14.000 varenumre inden for værktøj, beslag, befæstelse, arbejdstøj samt kemi- og sikkerhedsprodukter og meget mere grej til byggepladsen.

Dertil har Carl Ras mere end 40.000 varenumre på centrallageret med dag-til-dag-levering.

”Vi tilpasser løbende vores sortiment og lagermængder efter de lokale kundernes behov og bestræber os efter et højt serviceniveau. Vores klare mål er, at kunderne aldrig skal gå forgæves i Carl Ras,” siger Lars Kamp.

Rutineret personale med kendskab til kunder i lokalområdet

Engroscentrets personale vil bestå af to nuværende medarbejdere fra Carl Ras’ engroscentre i Slagelse og Roskilde samt to nyansatte, der begge har solid erfaring med butikssalg til håndværkere i Holbæk.

”Kunderne kan forvente et rutineret personale, der har godt kendskab til håndværkerne i lokalområdet, og som alle er isenkræmmere med stort I,” fortæller Lars Kamp og fortsætter:

”Kombinationen af et team bestående af nuværende Carl Rassere og nyansatte, der har mange års erfaring med butikssalg i lokalområdet, vil gøre os i stand til at levere den bedste betjening og professionelle rådgivning til kunderne fra dag 1. Og de glæder sig til, at kunderne kommer ind og hilser på!”

Carl Ras holder åbningsfest den 1. september 2021 i det nye engroscenter i Holbæk. Engroscentret får åbningstider mandag-torsdag fra kl. 6-16 og fredag kl. 6-15.

Vedhæftede billeder må frit benyttes til omtale af Carl Ras.

Carl Ras har leveret værktøj og beslag til professionelle håndværkere og den danske byggebranche i 89 år.

Engrosvirksomheden tæller i dag mere end 350 medarbejdere fordelt på 18 engroscentre i hele Danmark.

Nyt showroom skal inspirere håndværkere til at bygge med bæredygtige og biobaserede byggematerialer14.6.2021 14:42:35 CEST | Pressemeddelelse

Carl Ras og Havnens Hænder slår dørene op til et nyt showroom i Carl Ras’ engroscenter i Sydhavnen. Showroomet giver en forsmag på naturlige, rene og miljøvenlige byggematerialer, der bidrager til sundere byggerier og boliger. Missionen er at omstille de udførende håndværkere til at bygge med de nye materialer som erstatning til flere eksisterende løsninger i branchen.

Carl Ras leverer kvalitetsværktøj til genopbyggelse af katastroferamte områder26.5.2021 11:13:03 CEST | Pressemeddelelse

Mange af verdens fattigste lande bliver udsat for naturkatastrofer året rundt, der kan få store konsekvenser for lokalbefolkninger i områderne. Som katastrofepartner for verdens største humanitære hjælpeorganisation, Røde Kors, leverer engrosvirksomheden Carl Ras et bredt udvalg af værktøj til kriseberedskabet, der bruges i genopbyggelsen af de katastroferamte områder.

Carl Ras er første danske forhandler af cirkulære sikkerhedssko med omvendt logistik12.5.2021 10:38:40 CEST | Pressemeddelelse

Verdens første cirkulære sikkerhedssko med omvendt logistik er netop landet på hylden hos engrosvirksomheden Carl Ras. Sikkerhedsskoene består udelukkende af genbrugs- eller genanvendelige materialer og bliver med omvendt logistik genbrugt til fremstilling af nye produkter. Det bidrager til cirkulær økonomi og efterlader et positivt fodaftryk på miljøet og fremtidens generationer.

Carl Ras styrker håndværkeruddannelse på erhvervsskole i Afrika21.4.2021 13:29:11 CEST | Pressemeddelelse

Engrosvirksomheden Carl Ras har doneret brugt værktøj og maskiner i høj kvalitet til en erhvervsskole i Sierra Leone i Afrika. Det er sket i samarbejde med den humanitære organisation Ingeniører uden Grænser. Donationen af værktøj og maskiner styrker erhvervsskolens håndværkeruddannelse for unge med fysisk handicap, så de kan skabe et levegrundlag og en fremtid for dem selv i lokalsamfundet i Sierra Leone.

Carl Ras er fortsat en af branchens bedste arbejdspladser18.3.2021 12:54:39 CET | Pressemeddelelse

At være en god arbejdsplads er en holdsport i Carl Ras, der gavner både medarbejdere og kunder. I mere end 10 år har engrosvirksomheden prioriteret at medvirke i ’Great Place To Work’ med formålet om at være branchens bedste arbejdsplads. Til trods for corona pandemiens mange udfordringer, har Carl Ras for fjerde år i træk placeret sig i top-10 i konkurrencen. I år med en flot 6. plads i kategorien for mellemstore virksomheder.