Carl Ras er fortsat en af branchens bedste arbejdspladser

At være en god arbejdsplads er en holdsport i Carl Ras, der gavner både medarbejdere og kunder. I mere end 10 år har engrosvirksomheden prioriteret at medvirke i ’Great Place To Work’ med formålet om at være branchens bedste arbejdsplads. Til trods for corona pandemiens mange udfordringer, har Carl Ras for fjerde år i træk placeret sig i top-10 i konkurrencen. I år med en flot 6. plads i kategorien for mellemstore virksomheder.

Vedhæftede billeder må frit benyttes ved omtale af Carl Ras. Forslag til billedtekst: "Carl Ras har for fjerde år i træk placeret sig i top-10 i konkurrencen om Danmarks bedste arbejdspladser. I år med en flot 6. plads i kategorien for mellemstore virksomheder."

Konsulent- og rådgivningsvirksomhedenGreat Place To Work’ står bag medarbejdermålingen og konkurrencen om Danmarks bedste arbejdspladser, der i flere årtier har undersøgt medarbejdertilfredshed i Danmark og resten af verden.

”Vi blev nysgerrige på at måle os med andre brancher på trivsel. I starten anede vi ikke, hvad vi kastede os ud i, men vi vidste, at vi ville arbejde målrettet med trivsel og arbejdsglæde. Så da vi i 2010 så kom med i konkurrencen og landede en flot 22. plads, fik vi blod på tanden. Siden har vi brugt medarbejdermålingen og konkurrencen som et fast udviklingsværktøj for at sikre, at vi hele tiden udvikler os som arbejdsplads på tværs af alle afdelinger i organisationen,” fortæller HR-chef i Carl Ras, Tina Ziegler, om Carl Ras’ mangeårige arbejde for at blive en af branchens bedste arbejdspladser.

At være en god arbejdsplads er nemlig en holdsport i Carl Ras, der kræver, at alle tager et ansvar hver eneste dag. Ifølge administrerende direktør i Carl Ras, Gorm Rasmussen, er det alfa omega for, at de kan udvikle sig endnu mere i fremtiden.

”Formålet er hele tiden at blive endnu bedre og holde os i form for at leve op til vores ambition om at være branchens bedste arbejdsplads. Jeg tror ubetinget på, at medarbejderne er vores vigtigste konkurrenceparameter i det marked, vi befinder os i, og at en høj grad af trivsel og arbejdsglæde er med til at differentiere os i branchen og på markedet,” fortæller han.

Carl Ras’ deltagelse i Great Place To Work vægtes ifølge Tina Ziegler også højt for kandidater, der sørger job i organisationen:

”Vi oplever ofte, at kandidater fremhæver vores mange års medvirken i Great Place To Work til jobsamtaler. Mange vil gerne være en del af en af Danmarks bedste arbejdspladser, der sætter fokus på trivsel og arbejdsglæde.”

Fremgang i år på trods af corona

Carl Ras har for fjerde år i træk placeret sig i top-10 i konkurrencen om Danmarks bedste arbejdspladser. I år har de opnået en flot 6. plads, hvilket er en tangering af den hidtil højeste placering indtil videre.

Og det er til trods for et år med corona, der har skabt store forandringsprocesser og usikkerhed for den enkelte medarbejder i organisationen.

”Vi havde en forventning om, at det ville blive svært i år på grund af de udfordringer, corona har medført. De fleste savner de sociale relationer og det familiære sammenhold på tværs af organisationen, som har været svært at opretholde det seneste år,” fortæller Tina Ziegler og fortsætter:

”Alligevel er vi er gået fire pladser frem i år. Det viser os, at vores robusthed som organisation er virkelig høj, når vi kan gå igennem så voldsomme forandringsprocesser under en corona pandemi og alligevel opretholde arbejdsglæde og trivsel. Medarbejdermålingen viser også, at 99 procent af vores medarbejdere synes, at Carl Ras er et rigtig godt sted at arbejde. Det er vi utrolig stolte af.”

Anderledes fejring i år

De sidste år har Carl Ras fejret resultatet til den årlige kåring af ”Danmarks bedste arbejdspladser” i Cirkusbygningen i København efterfuldt af et internt socialt arrangement.

Grundet corona foregik prisoverrækkelsen i år dog live på Facebook, der blev offentliggjort den 18. marts kl. 10. Efterfølgende blev det fejret afdelingsvis i hele Carl Ras med Corona-venlig frokost.

”Vi er selvfølgelig rigtig ærgerlige over, at vi i år ikke har haft mulighed for at samle alle medarbejderne fysisk for at fejre det flotte resultat sammen. Det håber jeg, vi har til gode til næste år. Vores placering er jo en fælles sejr, da alle i Carl Ras er ansvarlige for at skabe en god arbejdsplads. Derfor er resultatet også alle medarbejdernes fortjeneste.”

"At være en god arbejdsplads er en holdsport i Carl Ras, der kræver, at alle tager et ansvar hver eneste dag."
”Formålet er hele tiden at blive endnu bedre og holde os i form for at leve op til vores ambition om at være branchens bedste arbejdsplads. Jeg tror ubetinget på, at medarbejderne er vores vigtigste konkurrenceparameter i det marked, vi befinder os i, og at en høj grad af trivsel og arbejdsglæde er med til at differentiere os i branchen og på markedet."
Med årets placering som nr. 6 og Carl Ras' mange års deltagelse i Great Place To Work's konkurrence, har engrosvirksomheden nu modtaget en Great Place To Work certificering.

Carl Ras er er en familieejet og værdibaseret engrosvirksomhed og en af de største leverandører af værktøj, beslag og arbejdstøj til håndværkere, institutioner og industrien. I dag består Carl Ras af 18 butikker, en e-shop, apps til smartphone og iPad. Carl Ras består også af virksomheden 3 Aktive, som bl.a. leverer værktøj og tilbehør til bygge- og anlægsbranchen.

Carl Ras har siden 2010 prioriteret at deltage i konkurrencen Great Place To Work med en høj placering hvert år.

Om Great Place To Work:

Konsulent- og rådgivningsvirksomheden ‘Great Place To Work’ står bag kåringen af Danmarks Bedste Arbejdspladser, hvorigennem de evaluerer virksomheder i over 40 lande. Kåringen tager udgangspunkt i en undersøgelse, der består af to dele: et spørgeskema til medarbejderne og en kulturprofil, som udarbejdes af HR og Marketing. Undersøgelsen måler på de fem parametre tillid, troværdighed, respekt, stolthed, fællesskab og retfærdighed. Læs mere her

Jysk entreprenørfirma kommer godt fra start med en containerløsning fra Carl Ras9.7.2021 13:24:48 CEST | Pressemeddelelse

Øget effektivitet på byggepladsen, større sikkerhed og lavere omkostninger. Det er blot nogle af de goder, som Vognsen & Co. i Århus får ud af en specialindrettet containerløsning fra engrosvirksomheden Carl Ras. Vognsen & Co. har lige nu 9 stk. 20 fod containere til større byggeprojekter stående på fem byggepladser i Århus, og fire byggepladser på Sjælland, så de hurtigere og nemmere kan fokusere på at bygge i høj kvalitet for kunder.

Nyt showroom skal inspirere håndværkere til at bygge med bæredygtige og biobaserede byggematerialer14.6.2021 14:42:35 CEST | Pressemeddelelse

Carl Ras og Havnens Hænder slår dørene op til et nyt showroom i Carl Ras’ engroscenter i Sydhavnen. Showroomet giver en forsmag på naturlige, rene og miljøvenlige byggematerialer, der bidrager til sundere byggerier og boliger. Missionen er at omstille de udførende håndværkere til at bygge med de nye materialer som erstatning til flere eksisterende løsninger i branchen.

Carl Ras leverer kvalitetsværktøj til genopbyggelse af katastroferamte områder26.5.2021 11:13:03 CEST | Pressemeddelelse

Mange af verdens fattigste lande bliver udsat for naturkatastrofer året rundt, der kan få store konsekvenser for lokalbefolkninger i områderne. Som katastrofepartner for verdens største humanitære hjælpeorganisation, Røde Kors, leverer engrosvirksomheden Carl Ras et bredt udvalg af værktøj til kriseberedskabet, der bruges i genopbyggelsen af de katastroferamte områder.

Carl Ras er første danske forhandler af cirkulære sikkerhedssko med omvendt logistik12.5.2021 10:38:40 CEST | Pressemeddelelse

Verdens første cirkulære sikkerhedssko med omvendt logistik er netop landet på hylden hos engrosvirksomheden Carl Ras. Sikkerhedsskoene består udelukkende af genbrugs- eller genanvendelige materialer og bliver med omvendt logistik genbrugt til fremstilling af nye produkter. Det bidrager til cirkulær økonomi og efterlader et positivt fodaftryk på miljøet og fremtidens generationer.