Byggeriets parter støtter op med nye mål i global arbejdsmiljøkampagne

I anledning af den internationale arbejdsmiljødag, som finder sted hvert år d. 28. april, ønsker byggeriets parter at udvise fælles engagement og sætter nu nye mål et bedre og sundere arbejdsmiljø i bygge- og anlægsbranchen.

I år er der et særligt internationalt fokus i kampagnen med titlen ’Global Alliance on Healthy and Safe Workplaces’ fra BWI International, som er en international organisation for bygnings- og træarbejderne verden over.

Det falder i god jord hos DI Dansk Byggeri og BAT-Kartellet, som lige nu arbejder med at implementere nye ambitiøse nationale mål for arbejdsmiljøet i bygge- og anlægsbranchen.

- Vi er meget glade for arbejdet med at sætte mål for færre ulykker; mere sikkert arbejde med kemi og mindre nedslidning i branchen i vores branchefællesskab for arbejdsmiljø i bygge og anlæg (BFA bygge og anlæg). Vi ser særligt frem til at kunne præsentere en række arbejdspladsnære indsatser, som for alvor kan sikre større sikkerhed på landets byggepladser, men også at udvikle en adfærd hvor sikkerhed og sundhed er i fokus, siger Søren Schytte, formand for BATs arbejdsmiljøudvalg.

Som parter i den danske bygge- og anlægsbranche støtter vi op om den ’Globale Alliance for sunde og sikre arbejdspladser’, og vi opfordrer til et fortsat godt samarbejde ude lokalt i forbindelse med de kommende arbejdsmiljømål.

- Alle aktører i bygge og anlæg har et ansvar for at lykkes med den opgave, vi har fået stillet. Det er en forudsætning, at alle led i værdikæden tager ansvar og holder fokus på adfærd, sådan at vi i fællesskab kan sikre, at der kontinuerligt er fokus på sikkerhed og sundhed i bygge og anlæg, siger Mette Møller Nielsen, chef for arbejdsmiljø i DI Dansk Byggeri.

Mette Møller Nielsen, chef for Arbejdsmiljø i DI Dansk Byggeri, tlf. 2245 4772

Søren Schytte, formand for BATs arbejdsmiljøudvalg, tlf. 5153 3143

Om DI Dansk Byggeri:

DI Dansk Byggeri er et branchefællesskab for 6.300 virksomheder inden for byggeri, anlæg og byggeindustri. Medlemsvirksomhederne beskæftiger 73.000 medarbejdere og omfatter såvel udførende virksomheder som materialeleverandører.

Læs mere: www.danskindustri.dk/brancher/di-dansk-byggeri/