Byggeriets cheføkonom runder 50

Dansk Byggeris cheføkonom Bo Sandberg fylder 50 år den 16. juni 2019. Han er en af landets mest citerede – og tweetende - økonomer.

Bo Sandberg har siden 2013 været cheføkonom i Dansk Byggeri. Han blev hentet til erhvervs- og arbejdsgiverorganisationen for at skabe større synlighed omkring organisationens samfundsøkonomiske analyser og synspunkter.

Bo Sandberg er cand.polit fra Københavns Universitet med speciale i skattepolitik. Før ansættelsen i Dansk Byggeri var han skattepolitisk chef i Dansk Erhverv og har også andre job i organisationsverdenen på CV´et, bl.a. som økonom i Bygge-, Anlægs- og Trækartellet samt Håndværksrådet.

Cheføkonomen bor i lejlighed på Østerbro med sin kone og sine tre drenge. Fritiden bruger han blandt andet i sommerhuset i Blekinge samt på tennis, bordtennis og anden sport. Det seneste år er det dog især cyklingen, der har domineret, da han er med på Team Rynkeby Øresund, som i slutningen af juni cykler de 1.350 km til Paris til fordel for Børnecancerfonden.

Fødselaren er kendt som en flittig netværker og står blandt andet bag cheføkonomnetværket, ”Politbureauet”, bestående af cheføkonomer fra både arbejdsgiver- og lønmodtagerorganisationer og tænketanke. Bo Sandberg er aktiv i foreningslivet og sidder i DJØF Privats bestyrelse og i Østerbro Lokaludvalg. Han er desuden formand for den tværpolitiske forening, Københavnertunnelgruppen.

Der er fødselsdagsreception for Bo Sandberg i Dansk Byggeri onsdag den 19. juni 2019 fra klokken 15.00-17.00.

Cheføkonom Bo Sandberg, telefon 28 50 38 19
Pressemedarbejder Sarah Stendorf Meier, telefon 28 93 43 94

Dansk Byggeris cheføkonom Bo Sandberg fylder 50 år den 16. juni 2019.