Brian Granberg fra Pandora kåres som CFO Rising Star 2019/20

Årets unge talenter med potentiale til at blive næste generation af CFO’er er kåret, og blandt årets to vindere er Brian Granberg fra Pandora. Priserne som Rising Stars er uddelt af PwC i samarbejde med Zeuthen Storm.

Brian Granberg er 36 år og blev i 2020 forfremmet til Vice President, Global Functions Finance hos Pandora. I denne rolle er han Business Partner for det meste af CXO-suiten og har budgetansvar for samtlige gruppefunktioner.

“Brian Granberg kåres som dette års Rising Star på grund af sine stærke kompetencer og erfaringen indenfor finance og økonomi. Endvidere fremhæves hans ledelsesresultater, ikke mindst i forhold til at udvikle talenter inden for business partnering, ligesom hans kommunikationsevner og evne til at skabe værdi for virksomheden har været afgørende parametre,” hedder det i begrundelsen fra den uafhængige jury.

I 2018, som Head of IR, var Brian med til at levere den næstbedste årsrapport i Danmark, og Pandoras ’shareholder perception’ opnåede status af ’best-in-class’. I 2019 blev Brians lederegenskaber desuden belønnet med en af de højeste ratings i Finans. I sin nuværende rolle som Vice President har Brian været finanspartner på en såkaldt online fulfillment løsning, som har resulteret i, at Pandora online handel vokser 30 % om året.

“Brian Granberg har i sin tid i Pandora opnået betydelige resultater og hædres desuden for at være tydelig omkring CFO’ens opgave med værdiskabelse og for sine refleksioner om CFO’ens rolle og udfordringer. Kort sagt har Brian Granberg med sine bare 36 år potentiale til at blive næste generation af CFO’er,” lyder det videre i juryens begrundelse.

Brian Granberg er uddannet M.Sc. Technology Based Business Development fra Aarhus Universitet i 2011.

Øvrige priser

Ud over Brian Granberg blev også Mette Ingeman Pedersen, Nordea, kåret som Rising Star, og prisen som Årets CFO gik til Heine Dalsgaard, CFO i Carlsberg. Dette års pris uddeles af PwC i samarbejde med Zeuthen Storm. Oplev Årets CFO 2020 i interview med Cecilie Beck, når PwC sender live fra online eventet ‘CFO’ens agenda’ den 28/5 kl. 15:00-16:00. Her kan du bl.a. høre Heine Dalsgaard fortælle om sin rolle i Carlsberg, herunder hans syn på håndteringen af COVID-19 - og fremtiden. Se med her.

Juryen

• Anders Kronborg, CFO/EVP, Leo Pharma A/S
  • Hans Carstensen, CFO/EVP, Egmont International Holding A/S
  • Tor Lønnum, CFO, Falck A/S
  • Søren West Lonning, CFO, Chr. Hansen A/S
  • Sisse Fjelsted Rasmussen, CFO, Stark Group A/S
  • Mikael Storm Frederiksen, Partner, Zeuthen Storm

I PwC arbejder vi for at styrke tilliden i samfundet og være med til at løse væsentlige problemstillinger. Det gør vi med udgangspunkt i vores viden inden for revision, skat og rådgivning. Vores kunder kommer fra alle dele af erhvervslivet og den offentlige sektor, og vi er flere end 2.500 medarbejdere og partnere, som brænder for at gøre en positiv forskel for kunder og kolleger. Globalt er vi over 276.000 PwC'ere i 157 lande, og i Danmark er vi markedsledende. Mød os over hele landet. Vi er der, hvor du er.

En høj CO₂-afgift kan fjerne forretningsgrundlaget for dele af dansk erhvervsliv18.9.2020 06:00:00 CESTPressemeddelelse

En indførelse af en høj afgift på udledning af CO₂ rammer dansk erhvervsliv hårdt. Det viser en ny rapport fra PwC og Axcelfuture, der har beregnet konsekvenserne af en indførelse af en høj afgiftssats pr. ton udledt CO₂ i 2030. Særligt den energiintensive industri, transportsektoren og landbruget står til at blive hårdt ramt på deres forretningsgrundlag med en høj afgift, men dansk erhvervsliv vil blive ramt bredt, fastslår rapporten.

Finansfunktionens rolle er under forandring med øget fokus på databehandling10.9.2020 08:10:50 CESTPressemeddelelse

Indenfor de nærmeste år vil finansfunktionen i højere grad beskæftige sig med andre områder end det finansielle og vil dermed kunne levere en bredere datamæssig indsigt i organisationer. Det kræver dog, at finansfunktionen har de rigtige værktøjer og kompetencer til rådighed, konkluderer en ny undersøgelse, som PwC har foretaget i samarbejde med ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) med svar fra 3.500 CFO’er, revisorer og controllere.