Booking.com

Booking.com hylder mere end 1 million partnere i hele verden med Traveller Review Awards 2021

Del

Traveller Review Awards hylder overnatnings- og transportpartnere fra 220 lande og territorier efter et år der har budt på store udfordringer i rejsebranchen.

Hvis du ønsker tilladelse til at bruge billeder, bedes du kontakte Booking@aspekta.dk før du bruger dem på din egen platform.
Hvis du ønsker tilladelse til at bruge billeder, bedes du kontakte Booking@aspekta.dk før du bruger dem på din egen platform.

KØBENHAVN – 19. JANUAR 2021 – Med udgangspunkt i flere millioner kundeanmeldelser annoncerede Booking.com i dag, at de vil overrække 1.147.344 Traveller Review Awards for 2021 til deres partnere i 220 lande og territorier. Prisen hylder partnere, der har givet rejsende uforglemmelige oplevelser i forbindelse med booking af overnatning, lejebiler eller lufthavnstaxaer. Det er niende år, at disse priser uddeles, og det store spænd blandt vinderne siger noget om hvor pligtopfyldende og ukuelige Booking.coms partnere er, og hvordan de har formået at levere fantastiske oplevelser for mennesker fra alle verdens hjørner i et år med hidtil uhørte udfordringer for hele rejsebranchen.

“Fordi vi tager på færre rejser, betyder hver enkelt rejse nu mere end nogensinde før, og det er blevet endnu vigtigere at hylde den fremragende service som vinderne af Traveller Review Awards har ydet, og så endda i et år som ikke ligner noget vi tidligere har oplevet,” siger Arjan Dijk, der er SVP og Chief Marketing Officer hos Booking.com. “Vi har en mission om at gøre det nemmere for alle at opleve verden, og vores samarbejdspartnere spiller en stor rolle i forhold til at give de rejsende nogle fantastiske oplevelser. Jeg er sikker på at med den ihærdighed, samarbejdsvilje og passion de har udvist, kan vi med tiden hjælpe endnu flere rejsende med at opleve verden og sammen hjælpe rejsebranchen med at komme ovenpå igen.”

Man kunne fremhæve mange af de fantastiske vindere, heriblandt 2.459 i Danmark. Booking.com røber her de vigtigste egenskaber ved et godt ophold samt de mest imødekommende steder i Danmark og den brede skare af partnere der med stolthed kan fremvise en Traveller Review Award 2021.

Hvad er vigtigt for at få et godt ophold?

Booking.coms Traveller Review Award for 2021 giver et indblik i de rejsendes præferencer gennem det seneste år, og de viser, at de danske rejsende lægger størst vægt på personale, beliggenhed og rengøring, når de anmelder overnatningssteder på platformen. Det er også de tre kategorier der får de højeste karakterer når gæsterne anmelder deres ophold. På globalt plan viser de samme tendenser sig – her er personalet den kategori, der har den højeste karakter blandt vinderne af Traveller Review Awards 2021, efterfulgt af rengøring og beliggenhed. Der er en stigende opmærksomhed blandt forbrugerne på helbred og hygiejne, og det er værd at lægge mærke til at vindernes karakterer for rengøring i gennemsnit er 17% højere end gennemsnittet blandt dem der ikke vandt. Det kan måske være en afgørende forskel i forhold til at give gæsterne en perfekt velkomst.

De mest imødekommende steder i 2021

Baseret på de overnatningssteder, der modtager en Traveller Review Award 2021, afslører Booking.com de mest imødekommende regioner i verden, hvor rejsende kan opleve gæstfrihed og venlige ansigter, når det igen er sikkert at rejse. Fra Taitung amt (Taiwan) og Tasmanien (Australien) til Prešov (Slovakiet) og Oberösterreich (Østrig) til Nova Scotia (Canada) og Iowa (USA) til Chubut (Argentina) og Minas Gerais (Brasilien) – gæstfrihed findes i alle verdens hjørner. Du kan læse mere om disse regioner her.

Booking.com deler samtidig de mest imødekommende steder i Danmark ifølge deres gæsteanmeldelser. Disse rejsemål er spredt ud over hele landet og spænder fra strande og natur til mindre og større byer med masser af kulturelt indhold. Øverst på listen med den største procentdel af vindere blandt de kvalificerede overnatningssteder ligger Odense efterfulgt af  Aarhus, Aalborg, Silkeborg, Svendborg, Kerteminde, Skagen, Stege, København og Faaborg.*

Huse, lejligheder og andre unikke steder er stadig favoritter

Mens hoteller fastholder andenpladsen som den type overnatningssted med flest globale priser i 2021, er det fjerde år i træk at 4 ud af de 5 mest populære typer overnatningssteder på globalt plan er unikke overnatningssteder: lejligheder (484.243), hoteller (175.748), feriehuse (123.145), pensionater (94.003) og bed & breakfast-steder (78.903). I Danmark er lejligheder, Bed and breakfast-steder, feriehuse, hoteller og gæstehuse de typer af overnatningssteder der har fået flest priser i 2021.

Globalt set var bed & breakfast-steder, feriegårde, landsteder, kroer og pensionater mest imødekommende – det siger noget om hvor uforglemmelige unikke ophold er for rejsende over hele verden.** Alternative overnatningssteder udgør 30% af alle nye bookinger i tredje kvartal af 2020, og Booking.com er stolte af at kunne tilbyde så mange unikke ophold med formidabel service til de rejsende.

Transportpartnere har holdt hjulene kørende 

En ny undersøgelse fra Booking.com viser at en femtedel (20%) af alle dansker har været på roadtrip i 2020 (sammenlignet med det globale gennemsnit på 24%***), og 43% af alle danskere var på flere indenrigsrejser i 2020 sammenlignet med 2019. Det er altså noget højere end det globale gennemsnit på 32%***. Roadtrips og indenrigsrejser er blevet mere almindelige i løbet af det seneste år, og Booking.com er klar over, hvor stor en opgave deres transportpartnere har stået overfor. Samtidig er kundeefterspørgslen steget på visse markeder, og der har været behov for en hurtig implementering af øgede rengøringstiltag mellem afhentninger, anskaffelse af mundbind og håndsprit samt fysisk afstand, minimering af kundekontakt og øvrige tiltag.

I år er der uddelt priser til 2.100 afhentningssteder som er tilgængelige på Booking.com, og som tilbyder billeje i 160 lande over hele verden. Afhentningsstederne med flest priser på globalt plan er: Christchurch Lufthavn (New Zealand), Coolangagtta Gold Coast Lufthavn (Australien), Phuket Lufthavn (Thailand), Queenstown Lufthavn (New Zealand), Orlando Internationale Lufthavn (USA), Tenerife Nord Lufthavn (Spanien), Thessaloniki Lufthavn (Grækenland), Santorini Lufthavn (Grækenland), Paphos Lufthavn (Grækenland) og Larnaca Lufthavn (Cypern). Lufthavnstaxaer, der er tilgængelige på mere end 800 rejsemål i hele verden, får også anerkendelse for deres service i særklasse – 2.830 chauffører fordelt på 18 udbydere har fået tildelt Traveller Review Awards. 

KONTAKTOPLYSNINGER

Kontakt Booking.coms pressekontor i Danmark for flere oplysninger; 
Booking@aspekta.dk

Note til redaktører:

For at blive tildelt en pris skal overnatningssteder og afhentningssteder for biludlejning have en gennemsnitlig anmeldelseskarakter på mindst 8,0 (ud af 10) baseret på henholdsvis minimum 3 og 5 anmeldelser pr. 30. november 2020 kl. 23.59 (CET). For at blive tildelt en pris skal lufthavnstaxaer have en anmeldelseskarakter på mindst 4,5 (ud af 5) og have gennemført 2.000 ture pr. 30. november 2020 kl. 23.59 (CET). Det er kun kunder der har gennemført et ophold på et overnatningssted, lejet en bil eller kørt med en (lufthavns)taxa, der kan skrive en anmeldelse på Booking.com. Ingen af disse anmeldelser bliver redigeret eller tilpasset på nogen måde. Rejsende kan bruge dem til at få en pålidelig beretning om de rejsendes reelle oplevelser af ethvert overnatningssted eller enhver transportydelse på Booking.com. 

*Rejsemålene er blevet inddelt efter det samlede antal vindere af Traveller Review Award 2021 sammenlignet med det samlede antal kvalificerede overnatningssteder i byen (gælder kun overnatningssteder). Byerne skulle også have et antal vindere der lå over gennemsnittet for at komme med på denne liste (minimum 50 modtagere af prisen), og de er blevet organiseret med bred geografisk dækning. 

**Kategorierne for overnatningsstedernes typer er inddelt efter det samlede antal vindere af Traveller Review Award 2021 sammenlignet med det samlede antal kvalificerede overnatningssteder i det pågældende segment. 

***Undersøgelse bestilt af Booking.com og gennemført uafhængigt blandt 47.728 adspurgte i 28 forskellige lande (1.997 fra USA, 1.987 fra Canada, 1.999 fra Mexico, 2.003 fra Colombia, 1.996 fra Brasilien, 2.002 fra Argentina, 1.994 fra Australien, 985 fra New Zealand, 1.993 fra Spanien, 1.993 fra Italien, 1.993 fra Frankrig, 1.984 fra Storbritannien, 1.989 fra Tyskland, 1.977 fra Holland, 983 fra Danmark, 986 fra Sverige, 998 fra Kroatien, 1.997 fra Rusland, 999 fra Israel, 1.997 fra Indien, 1.992 fra Kina, 991 fra Hongkong, 1.991 fra Thailand, 1.977 fra Singapore, 998 fra Taiwan, 953 fra Vietnam, 1.990 fra Sydkorea, 1.987 fra Japan). For at kunne deltage i spørgeundersøgelsen skulle deltagerne være mindst 18 år gamle, have rejst mindst én gang i de seneste 12 måneder og være enten den primære beslutningstager eller være involveret i beslutningsprocessen for rejsen. Deltagerne udfyldte et online spørgeskema i november 2020.

Nøgleord

Billeder

Hvis du ønsker tilladelse til at bruge billeder, bedes du kontakte Booking@aspekta.dk før du bruger dem på din egen platform.
Hvis du ønsker tilladelse til at bruge billeder, bedes du kontakte Booking@aspekta.dk før du bruger dem på din egen platform.
Download

Vedhæftede filer

Information om Booking.com

Om Booking.com:

En del af Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG), Booking.coms mission er at gøre det nemmere for alle at opleve verden. Ved at investere i teknologi der gør det nemmere at rejse, forbinder Booking.com millioner af rejsende med uforglemmelige oplevelser, en række transportmuligheder og utrolige steder at overnatte – fra huse til hoteller og meget mere. Som en af verdens største rejseportaler både for veletablerede brands og iværksættere af alle størrelser gør Booking.com det muligt for overnatningssteder over hele verden at nå ud til et større globalt publikum og få deres forretning til at vokse. Booking.com findes på 44 sprog og tilbyder mere end 28 millioner registrerede overnatningsenheder, herunder mere end 6,5 millioner huse, lejligheder og andre unikke steder at overnatte. Uanset hvor du vil hen, eller hvad du har lyst til, gør Booking.com det nemt, og samtidig står vores kundeservice til rådighed 24 timer i døgnet.

Du kan følge os på Twitter og Instagram, synes godt om os på Facebook og finde de seneste nyheder og data på vores nyhedsside.

Følg pressemeddelelser fra Booking.com

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Booking.com

To tredjedele af de danske fodboldfans vil hellere have at deres rivaler Tyskland vinder UEFA EURO 2020™, end at gå glip af deres næste ferie9.6.2021 10:40:00 CEST | Pressemeddelelse

En ny undersøgelse fra Booking.com, den officielle partner for UEFA EURO 2020™ for booking af overnatning og seværdigheder, viser at rivaliserende fans er på samme side når det handler om at prioritere deres ferie. Otte ud af ti (84%) danske fodboldsupportere planlægger at tage på ferie indenfor det næste år, såfremt det er sikkert. En undersøgelse forud for UEFA EURO 2020™ viser at de europæiske fans i langt højere grad er venner end fjender – tre ud af fem (61%) af de danske supportere siger at selvom de er modstandere på banen, er de venner når der fløjtes af. Næsten otte ud af ti af de danske fodboldsupportere (79%) er enige i at fodboldfans fra hele verden har langt flere ligheder end forskelle. KØBENHAVN, 9. JUNI 2021 – En nyundersøgelse om fællestræk blandt rivaliserende europæiske fodboldfans afslører at selv de mest dedikerede danske fodboldsupportere ikke ville gå glip af deres næste ferie, selv hvis det betød at deres største rivaler vandt UEFA EURO 2020™. Undersøgelsen er b

Booking.coms Sustainable Travel Report 2021 bekræfter at branchen og forbrugerne står ved et potentielt vendepunkt3.6.2021 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den seneste undersøgelse fra Booking.com viser at effekten af pandemien muligvis kan være det der gør at intentionerne om at rejse bæredygtigt ændrer sig til reelle handlinger 70% af de rejsende fra Danmark mener, at det er meget vigtigt at rejse bæredygtigt, og 48% siger at pandemien har fået dem til at ville rejse mere bæredygtigt i fremtiden 40% mener, at der i 2021 stadig ikke er nok bæredygtige rejsemuligheder, og 48% siger at de bliver irriterede hvis et overnatningssted forhindrer dem i at være bæredygtige, for eksempel ved ikke at tilbyde faciliteter til genbrug Selvom 3 ud af 4 overnatningssteder siger de har implementeret nogle bæredygtighedstiltag, er det kun en tredjedel der aktivt fortæller om deres tiltag til potentielle gæster For at øge synligheden af de mere bæredygtige overnatningsmuligheder, viser Booking.com nu bæredygtighedscertificeringer fra tredjeparter og oplysninger om mere end 30 forskellige effektive tiltag, der er blevet implementeret på flere tusinde overn

Douze points ... og gode gæsteanmeldelser: Booking.com løfter sløret for en alternativ pointtavle til Eurovision 202112.5.2021 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den unikke pointtavle ved navn "Tour-O-Vision" kombinerer gæsteanmeldelser og de seneste Eurovision-odds "Tour-O-Vision" forudsiger Italiens tredje sejr Booking.com dykker ned i forventede rivaliseringer og kigger nærmere på nogle overraskende stemmer landene imellem Nedtællingen til Eurovision 2021 er i gang! Efter næsten 2 år uden en hel uge med unikke sange, farverige optrædener og legendariske sceneshows (husker du for eksempel manden i et hamsterhjul eller klaveret med ild i?), er forventningerne høje. Konkurrencen spidser til efterhånden som bookmakerne afslører oddsene forud for finalen den 22. maj, og diskussionerne om hvem af de bekræftede deltagere der løber af med sejren, er i fuld gang. Tager man dette års bookmakeres resultater i betragtning, bliver det dog næppe Danmark i år... Mange fans vil nok satse på en af online-favoritterne som vinder, men Booking.com, der er officiel rejsepartner for Eurovision Song Contest 2021, har et trumfkort på hånden i forhold til pointtavle

Booking.com bliver officiel rejsepartner for Eurovision 202110.2.2021 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

KØBENHAVN – 10. februar 2021 - Booking.com der er verdens førende digitale rejseplatform, har i dag offentliggjort et nyt samarbejde med European Broadcasting Union om at blive officiel rejsepartner for Eurovision 2021. Booking.com har en mission om at gøre det nemmere for alle at opleve verden, og med over 28 millioner overnatningsmuligheder fordelt på mere end 153.000 rejsemål i hele verden har de dedikeret sig til at hjælpe Eurovision-fans overalt med at få mest muligt ud af deres ophold. Når det igen er muligt at rejse, stræber Booking.com efter at hjælpe alle med at opdage nye steder – det gælder såvel rejsende, der har en drøm om at overvære et af Eurovisions legendariske liveshows, og dem der gerne vil opleve deres favoritkunstners land, kultur og traditioner. På samme måde som Eurovision har været med til at bruge musik til at inspirere og bryde barrierer gennem de sidste 65 år, kan det at rejse være med til at skabe en bedre forståelse og større accept. Derfor er Booking.com s