Bog & idéBog & idé

Bog & idé og Legekæden støtter Børns Vilkårs Landsindsamling 2022

Efter endnu et år hvor corona har påvirket børn og unges trivsel, melder både Bog & idé og Legekæden-butikkerne sig nu på banen til at tage imod indsamlingsbøtter, når Børns Vilkår søndag d. 27. marts samler ind til BørneTelefonen.
Bog & idé og Legekæden Billund

For nylig kunne Børns Vilkår fortælle, at BørneTelefonens frivillige rådgivere i 2021 havde mere end 55.300 samtaler med børn og unge. Det er flere end nogensinde før og problemer med trivsel i familien og ensomhed fyldte meget i samtalerne.

”De mange henvendelser til BørneTelefonen bekræfter desværre, at der fortsat er alt for mange børn og unge der mistrives,” udtaler adm. direktør i Indeks Retail, Marianne Lyngby Pedersen. Indeks Retail er kædekontor for bl.a. Bog & idé og Legekæden.

”Vi er derfor glade for endnu en gang at kunne støtte Børns Vilkårs Landsindsamling ved at stille vores butikker og medarbejdere til rådighed. At hjælpe udsatte børn i Danmark er vores hjertesag og ingen børn skal stå alene, når de rækker ud efter hjælp,” lyder det fra Marianne Lyngby Pedersen.

Behov for flere afleveringssteder

Bog & idé samarbejdede for første gang med Børns Vilkår om landsindsamlingen i 2021. Her blev der sat ny indsamlingsrekord på knap 14 mio. kroner, hvilket var afgørende for, at planerne om at gøre BørneTelefonen døgnåben i 2022 kunne fremrykkes. Dette blev således en realitet allerede d. 1. november 2021. Omkring en tredjedel af det samlede indsamlingsresultat blev i 2021 afleveret og optalt i Bog & idés butikker.

”At så mange indsamlere valgte Bog & idé som deres afleveringssted i 2021 er vi meget taknemmelige for. Det var en kæmpe tillidserklæring. Men det understreger også behovet for flere afleveringssteder, der kan håndtere kontanter, på tværs af landet, da det alt andet lige gør det nemmere for indsamlerne at komme afsted,” lyder det fra Marianne Lyngby Pedersen, som sammen med sin søn samlede ind i Hammel-området ved landsindsamlingen i 2021.

”Derfor opruster vi i år og holder ekstraordinært søndagsåbent d. 27. marts i både Bog & idé og Legekæden, hvor medarbejderne står klar til tage imod de mange frivillige indsamlere,” meddeler Marianne Lyngby Pedersen.

Indsamlere ved Børns Vilkårs Landsindsamling 2022 kan aflevere deres indsamlingsbøtte i de fleste Bog & idé og Legekæden-butikker søndag d. 27. marts og mandag d. 28. marts inden for butikkernes åbningstid. For nærmeste indsamlingssted og åbningstider se https://bornsvilkar.dk/bliv-frivillig/indsamler/aflevering-af-indsamlingsboetten/.

Marianne Lyngby PedersenAdm. direktørIndeks Retail A/S

Står til rådighed for udtalelser til indslag, interviews, artikler o.l., som har relevans for branchen, vores butikker og vores brand.

Tlf:20235936

Bog & idé og Legekæden Billund
Børns Vilkårs Landsindsamling 2022

Information om Bog & idé

Bog & idé
Mossvej 2
8700 Horsens

76752000https://www.bog-ide.dk/

Bog & idé er Danmarks største boghandlerkæde med 116 butikker på landsplan samt webshoppen bog-ide.dk.

Kæden havde i 2021 en omsætning på 1,3 milliarder.

Bøger udgør knap halvdelen af forretningen, mens kontor- og trendvarer, brætspil, puslespil og lignende udgør resten.

Bog & idé er en frivillig kæde. Grundstenen blev lagt i 1969, men både navn og struktur har ændret sig meget siden.

Bog & idé er tilknyttet kædekontoret, Indeks Retail A/S, som også er kædekontor for hhv. BOGhandleren og Legekæden.

Følg pressemeddelelser fra Bog & idé

Flere pressemeddelelser fra Bog & idé