Bog & idéBog & idé

Bog & idé og Legekæden åbner butikkerne for Børns Vilkårs Landsindsamling 2022

Landets mange Bog & idé- og Legekæden-butikker støtter op om Børns Vilkårs Landsindsamling søndag den 27. marts ved at holde søndagsåbent, så indsamlere i hele landet kan aflevere deres fyldte indsamlingsbøtter og få talt pengene op af butikkernes medarbejdere.
Bog & idé og Legekæden Billund

Alt for mange børn og unge oplever at blive svigtet af deres nærmeste og af samfundet. Derfor har Børns Vilkår gjort rådgivningslinjen BørneTelefonen døgnåben, så det nu også er muligt at få hjælp og rådgivning om natten. Sidste år havde BørneTelefonen over 55.000 samtaler med børn og unge, der havde brug for at snakke med en voksen.

Søndag den 27. marts 2022 afholder Børns Vilkår for sjette gang i træk sin store landsindsamling, der er med til at sikre, at BørneTelefonen fortsat kan udvikle sig og være et tilbud for børn og unge døgnet rundt.

Bog & idé og Legekæden ønsker at hjælpe Børns Vilkår på indsamlingsdagen ved at stille deres store butiksnetværk til rådighed. Næsten alle butikker holder derfor åbent på dagen, og butikkernes medarbejdere vil hjælpe med at modtage alle indsamlingsbøtter samt med optælling af indholdet.

Det gør det nemmere for de tusindvis af danskere, der har meldt sig som indsamlere, at der er så mange lokale steder landet over, hvor indsamlingsbøtter kan afleveres og optælles.

Butikkerne melder klar
Indehaver af Bog & idé Allerød Lars Wagtberg var en af dem, der stod klar til at tage imod både kontakter og indsamlingsbøtter i 2021, og han ser frem til at holde søndagsåbent igen i år og være afleveringssted for indsamlerne:

”Jeg glæder mig til igen i år at give en hånd med og hjælpe til. Vi vil i hvert fald gøre, hvad vi kan for, at indsamlerne får en god oplevelse.”

Samarbejdet mellem Børns Vilkår og Bog & idé startede i 2021, hvor nogle af Bog & idé-butikkerne havde søndagsåbent for at tage imod indsamlingsbøtter. Direktør for Bog & idé og Legekædens kædekontor Marianne Lyngby Pedersen er stolt af butikkernes dedikation til landsindsamlingen:

”Børn er vores hjertesag, og vi er glade for, at Børns Vilkår har valgt at fortsætte samarbejdet med os i år. Vores butikker har en stor og vigtig opgave til landsindsamlingen, når pengene skal tælles op, og vi vil gerne deltage aktivt i samarbejdet – for os giver det mere mening end en hurtig bankoverførsel.”

Indsamlere kan aflevere deres indsamlingsbøtter i deres lokale Bog & idé eller Legekæden søndag den 27. marts og mandag den 28. marts inden for butikkernes normale åbningstid. Som tak for indsatsen kvitterer Bog & idé og Legekæden med en voucher, der giver 20 procent rabat på næste køb.

Bog & idé og Legekæden Billund
Børns Vilkårs Landsindsamling 2022