Blog: Laserbehandling fungerer mod solskader

Ar i huden kan for mange være en hindring. Det kan hæmme dig socialt og i værste tilfælde være skyld i, at du ikke føler dig lige så smuk, som du er. Det kan også være en solskadet hud fra for mange timer i solen, og som du er blevet ældre, så ses det tydeligere. Der kan være mange årsager til, at du sidder med ar, rynker eller solskader i ansigtet og gerne vil af med dem. Du har også prøvet diverse cremer og olier, men intet vil virke, og nu har du fået nok. Med en laserbehandling er der håb forude. Fraktioneret CO2-laserbehandling er altså en ideel løsning til dig, der gerne vil have reduceret ujævnheder i huden.

Hvordan foregår en laserbehandling?

Laserbehandlingen foregår ved, at der sker en mild og overfladisk forbrænding af din hud. Det gør, at huden bliver fornyet, da den bliver gendannet fra ny og dermed opstrammer din hud og reducerer dine ar, rynker eller solskader. Den fraktionerede CO2-laserbehandling skaber den milde forbrænding i små punkter på det ønskede sted. Ved at gøre det via små punkter er helingsprocessen hurtigere, og du undgår samtidig færre gener. Det skyldes, at der omkring de små punkter stadig er omkringliggende hud, som huden heler ud fra.

Måden selve behandlingen foregår på, er via meget tynde stråler af energifyldt lys, som ved hjælp af en scanner behandler det ønskede område. Strålen opvarmer dit væv, så det fordamper og giver dig dermed en mild forbrænding.

Hvem er behandlingen for?

Oftest spiller vores livsstil en rolle i, hvordan vores hud ældes. Men sommetider er det også dine gener, der spiller ind, og så kan det være svært at forebygge. CO2-laserbehandling er til dig, der har dybe rynker, en skadet hud fra solen, aknear eller alderspletter, og som er generet af dem. Vores udseende har en betydning for os og derfor går det os også på, hvis der er ting, vi er utilfredse med. Har du det sådan, så er denne behandling for dig.

Det skal du være opmærksom på før og efter din behandling

Din behandling vil vare omkring 30-60 minutter, og det kan forventes, at det er nødvendigt med 2-3 behandlinger over de næste 4 måneder. Efter din behandling vil restitutionstiden være 3-7 dage, hvor du kan opleve rødme og lidt skallen de sidste par dage. Dog kan det endelige resultat først forventes 4-5 måneder efter din sidste behandling.