Black Friday-status fra Nets: Salget steg 20 procent
En spritny opgørelse fra Nets med transaktionstal for de 100 største webshops herhjemme viser, at danskerne har shoppet rekordmeget i Black Friday-ugen. Selvom fredagen var mere stille, steg salget alligevel 20 procent over ugen.

Spådommen om, at Black Friday i år i endnu højere grad ville blive en Black Week, kom til at holde stik. Fra mandag til torsdag registrerede betalingsvirksomheden Nets markant flere onlinetransaktioner hos de 100 største webshops herhjemme. Til gengæld slap danskerne gashåndtaget en smule fredag, inden lørdag og søndag igen satte markante onlinerekorder.
– Det er tydeligt at se, at danskerne har jagtet tilbud hele ugen. Det er slut med at sidde oppe hele Black Friday-natten på nettet og shoppe løs, siger Natalia Laursen, der er marketingchef hos Nets.
Især lørdag og mandag var ekstra travle med 67 og 61 procent flere onlinetransaktioner sammenlignet med 2019 hos de 100 største webshops i Danmark.
– Når vi sammenligner hele Black Friday-ugen med sidste år, har de største webshops haft en samlet stigning i deres salg på 20%. Vi har simpelthen set stigninger hele ugen, på nær fredag, hvilket sætter barren højt for næste års Black Week. Det betyder dog ikke, at danskerne ikke shoppede om fredagen, for det gjorde de i dén grad. Fredagen var den travleste dag med over tre gange så mange online køb, end der var om mandagen.
– Jeg er sikker på, at mange danskere fik købt deres julegaver hen over weekenden, hvor de havde tid og ro til at klare det hjemme fra sofaen, pointerer Natalia Laursen.
Forventninger om rekordsalg indløst
Nets havde forud for Black Friday fået analysevirksomheden YouGov til at spørge 2000 danskere om deres forventninger til Black Friday. Her svarede 52 procent af danskerne, at de ville købe ind til den store shoppeuge – det er rekordmange.
Samtidig viser undersøgelsen, at 64 procent ville bruge de gode tilbud til at købe julegaver til familie og venner, og at vi især ville købe tøj, sko, accessories og elektronik.
Tal for udviklingen i antal transaktioner fra Black Friday-perioden 2019 til 2020 for de 100 største webshops herhjemme:
Dag: |
Antal transaktioner 2019 vs. 2020: |
Mandag |
61% |
Tirsdag |
49% |
Onsdag |
27% |
Torsdag |
26% |
Fredag |
-14% |
Lørdag |
67% |
Søndag |
53% |
Kontakter
Har du spørgsmål til artiklen, kan du kontakte Marketing Manager i Nets, Tanja Oda Sørensen, på taoso@nets.eu
Billeder
Information om Nets
Følg pressemeddelelser fra Nets
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nets
Sidste udkald for netbutikker for at leve op til nye EU-regler om sikker betaling16.12.2020 11:30:00 CET | Pressemeddelelse
Så er det ved at være sidste chance for netbutikker, hvis de skal nå at blive klar til at overholde nye EU-regler for sikker betaling. De nye krav træder i kraft fra årsskiftet, hvorefter bankerne forventeligt vil afvise kortbetalinger, der ikke er godkendt med stærk kundeautentifikation.
Black Friday 2020: Disse varer hitter hos danskerne26.11.2020 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
Tøj og sko ser ud til at blive danskernes favoritter til Black Friday i år efterfulgt af elektronik. Det er især midaldrende københavnere, som køber nye sweatre og sko, viser en ny undersøgelse fra Nets.
Black Friday: Unge danskere øjner online forbrugsfest25.11.2020 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
Trods corona står den danske onlinehandel til at boome i år til Black Friday, og det skyldes især de unge, som viser størst interesse i at shoppe løs. Det viser en ny undersøgelse fra Nets.
De unge skaber forventninger om rekordsalg til Black Friday23.11.2020 08:05:00 CET | Pressemeddelelse
En ny undersøgelse fra Nets viser, at forretningerne trods corona stadig står til rekordsalg til Black Friday i år – trukket af en stor interesse blandt de unge. På grund af corona kommer danskerne til at købe mere på nettet.
Corona-frygt skaber vækst i kontaktløse betalinger18.11.2020 13:11:52 CET | Pressemeddelelse
Kontaktløse kortbetalinger i fysiske butikker fortsætter med at stige, godt hjulpet på vej af bekymring for smitte med COVID-19. I de senere uger er over 86 pct. af alle køb med betalingskort i butikker foregået ved kontaktløs betaling - en stigning på godt ni procentpoint siden nytår, viser tal fra Nets.
Nets fusionerer med Nexi og skaber førende europæisk betalingsformidler15.11.2020 20:22:15 CET | Pressemeddelelse
Nets og Nexi har indgået en bindende aftale om at fusionere og bliver dermed blandt de absolut førende internationale betalingsformidlere, der vil sætte yderligere fart på overgangen til digitale betalinger i Europa.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum