Bitdefender Managed Detection and Response er nu tilgængelig for at beskytte MSP-partnere og deres klienter

Bitdefender, en førende global cybersikkerhedsvirksomhed, der beskytter mere end 500 millioner systemer på verdensplan, meddeler nu, at MSP-partnere kan benytte Bitdefender Managed Detection- og Response-tjenester, som er et stort nyt tiltag i Bitdefenders i forvejen velprøvede, automatiserede og samlede sikkerheds- og risikoanalyseløsning til IT-service udbydere.

Bitdefenders prisbelønnede detekterings- og forebyggelsesmotorer som allerede bliver benyttet af over 20.000 MSP'er, kobles nu sammen med MDR-tjenester i en brancheførende 24x7 sikkerhedsoperation i San Antonio, Texas, der er bemandet af eksperter til at jage, identificere og neutralisere trusler og beskytte nye og eksisterende MSP-partnere og deres kunder.

Tilbuddet kommer midt i en vedvarende stigning i yderst sofistikerede angreb, delvist forårsaget af coronavirus-pandemien og det hurtige skifte til et hjemmekontor for mange MSP-kunder. Mange af angrebene er rettet mod MSP'er, som et effektivt middel til at afpresse penge fra en stor base af administrerede virksomheder og organisationer.

I en sikkerhedsadvarsel i juni 2020 advarede US Secret Service om en stigning i antallet af ondsindede aktører, der krænker MSP-netværk for at få adgang og kontrol over deres kunders interne infrastrukturer.

I mange tilfælde identificerer og udnytter hackere fjernadministrationsapplikationer eller RDP-sårbarheder, for med succes at kompromittere MSP'er og få adgang til deres klienters systemer.

Coronavirus-pandemien har også givet en chance for trusselsaktører at udnytte frygt og fejlagtig information om Covid-19 til at fremstille spearphishing-emails, der narrer brugerne til at klikke på eller åbne komprimerede vedhæftede filer, der potentielt giver hackere mulighed for at plante trusler og kompromittere medarbejderens enheder.

”Da trusselslandskabet er blevet så komplekst, og antallet af angrebsvektorer er vokset markant i hybride arbejdspladser fra hjemmet og åbne kontormiljøer, fortæller IT-administrerede tjenesteudbydere, at de er nødt til at samarbejde med eksperter for at styre og levere sikkerhed for at imødekomme deres kunders forventninger og beskytte dem 24/7, ” siger Alina Draganescu, Senior Director, Security for Managed Service Providers, hos Bitdefender.

Faktisk afslørede en Bitdefender-undersøgelse af MSP-organisationer, at 52% af dem søger at udvide deres sikkerhedsportefølje med EDR-kapaciteter, mens 23% sigter mod at tilføje MDR-tjenester til at betjene deres kunder.

"Implementering af forskellige endpoint, netværk og cloud-sikkerhedsløsninger eller -værktøjer fra forskellige leverandører øger kompleksiteten og driver et stort antal advarsler, som ikke længere er håndterbare," tilføjer Jarret Raim, Senior Director, Managed Services, hos Bitdefender. ”Desuden mangler mange it-tjenesteudbydere erfarne analytikere, der kan arbejde 24x7 for at undersøge alarmer og reagere på hændelser. De er dog stadig fuldt ansvarlige for at sikre at alle deres små og mellemstore kunder er beskyttet.”

Simon From, konsulent, Frontpage

M: simon.from@frontpage.dk

Bitdefender afslører ny cloud-baseret Endpoint Detection & Response-løsning til virksomheder og tjenesteudbydere2.12.2020 10:00:00 CETPressemeddelelse

Bitdefender, et førende globalt cybersikkerhedsfirma, der beskytter mere end 500 millioner systemer verden over, lancerer i dag en ny cloud-baseret og dedikeret Endpoint Detection & Response-løsning (EDR) designet til at hjælpe virksomheder og administrerede tjenesteudbydere med at forbedre deres muligheder for at opdage og udslette trusler, idet de finder sted, samt at styrke den overordnede modstandsdygtighed over for cyberangreb. Den nye EDR-pakke er ressource-let og fuldt ud leveret via skyen, hvilket giver en let implementering og administration, og fungerer sammen med tredjeparters beskyttelsesteknologier. Særegent for EDR, kombinerer løsningen endpoint telemetri og human risiko-analyser med avanceret trusselsopsporing, der har gjort Bitdefender førende inden for endpoint-sikkerhed. Opsporingsevnerne gør det muligt hurtigt at se, hvad der foregår i sårbare systemer, på stedet eller i skyen, og tilbyder ét-kliks-handlinger til at håndtere truslerne, bl.a. karantæne af filer, bloke

Undgå at blive snydt af cyberkriminelle på Black Friday24.11.2020 06:00:00 CETPressemeddelelse

Black Friday nærmer sig med hastige skridt og overalt gør shoppere sig klar til at udnytte de fantastiske tilbud, weekenden omkring den 27. november kommer til at byde på. Hvad end det er online eller i butikkerne, så ruster både forbrugere og forhandlere sig til årets største shoppingdage. Men de er ikke de eneste - cyberkriminelle forbereder sig i lige så høj grad på at lokke pengene ud af deres intetanende ofre. Bitdefenders ekspert fortæller her, hvad du skal holde øje med.