Bitdefender Managed Detection and Response er nu tilgængelig for at beskytte MSP-partnere og deres klienter

Bitdefender, en førende global cybersikkerhedsvirksomhed, der beskytter mere end 500 millioner systemer på verdensplan, meddeler nu, at MSP-partnere kan benytte Bitdefender Managed Detection- og Response-tjenester, som er et stort nyt tiltag i Bitdefenders i forvejen velprøvede, automatiserede og samlede sikkerheds- og risikoanalyseløsning til IT-service udbydere.

Bitdefenders prisbelønnede detekterings- og forebyggelsesmotorer som allerede bliver benyttet af over 20.000 MSP'er, kobles nu sammen med MDR-tjenester i en brancheførende 24x7 sikkerhedsoperation i San Antonio, Texas, der er bemandet af eksperter til at jage, identificere og neutralisere trusler og beskytte nye og eksisterende MSP-partnere og deres kunder.

Tilbuddet kommer midt i en vedvarende stigning i yderst sofistikerede angreb, delvist forårsaget af coronavirus-pandemien og det hurtige skifte til et hjemmekontor for mange MSP-kunder. Mange af angrebene er rettet mod MSP'er, som et effektivt middel til at afpresse penge fra en stor base af administrerede virksomheder og organisationer.

I en sikkerhedsadvarsel i juni 2020 advarede US Secret Service om en stigning i antallet af ondsindede aktører, der krænker MSP-netværk for at få adgang og kontrol over deres kunders interne infrastrukturer.

I mange tilfælde identificerer og udnytter hackere fjernadministrationsapplikationer eller RDP-sårbarheder, for med succes at kompromittere MSP'er og få adgang til deres klienters systemer.

Coronavirus-pandemien har også givet en chance for trusselsaktører at udnytte frygt og fejlagtig information om Covid-19 til at fremstille spearphishing-emails, der narrer brugerne til at klikke på eller åbne komprimerede vedhæftede filer, der potentielt giver hackere mulighed for at plante trusler og kompromittere medarbejderens enheder.

”Da trusselslandskabet er blevet så komplekst, og antallet af angrebsvektorer er vokset markant i hybride arbejdspladser fra hjemmet og åbne kontormiljøer, fortæller IT-administrerede tjenesteudbydere, at de er nødt til at samarbejde med eksperter for at styre og levere sikkerhed for at imødekomme deres kunders forventninger og beskytte dem 24/7, ” siger Alina Draganescu, Senior Director, Security for Managed Service Providers, hos Bitdefender.

Faktisk afslørede en Bitdefender-undersøgelse af MSP-organisationer, at 52% af dem søger at udvide deres sikkerhedsportefølje med EDR-kapaciteter, mens 23% sigter mod at tilføje MDR-tjenester til at betjene deres kunder.

"Implementering af forskellige endpoint, netværk og cloud-sikkerhedsløsninger eller -værktøjer fra forskellige leverandører øger kompleksiteten og driver et stort antal advarsler, som ikke længere er håndterbare," tilføjer Jarret Raim, Senior Director, Managed Services, hos Bitdefender. ”Desuden mangler mange it-tjenesteudbydere erfarne analytikere, der kan arbejde 24x7 for at undersøge alarmer og reagere på hændelser. De er dog stadig fuldt ansvarlige for at sikre at alle deres små og mellemstore kunder er beskyttet.”

Simon From, konsulent, Frontpage

M: simon.from@frontpage.dk