Bitdefender forbedrer sin MDR-service for at øge den proaktive beskyttelse og avancerede detektion

Nye pakkeordninger gør Managed Detection and Response tilgængeligt for virksomheder i alle størrelser

BUKAREST, Rumænien og SAN ANTONIO, Texas (1. september 2020) - Bitdefender, et førende globalt cybersikkerhedsfirma der beskytter mere end 500 millioner systemer verden over, annoncerer i dag forbedret teknologi og service egenskaber for dets Managed Detection and Response (MDR)-tilbud, der positionerer virksomheden som en af de mest avancerede MDR-udbydere i verden. Opdateringens tilbud og egenskaber er designet til at tilpasse sig kundens sikkerhedsbehov, mens barren, som organisationer står overfor, når de bruger MDR, bliver sænket.

Den forbedrede MDR-service kombinerer Bitdefenders prisvindende sikkerhedsteknologier inden for endpoint beskyttelse, netværkstrafik-analyse og sikkerhedsanalyse med internationalt anerkendte eksperter. MDR leverer hændelsesdetektion med hurtig response ved hjælp af automatiserede forudgodkendte drejebøger, der gør det muligt for analytikerne at reagere hurtigt. Detaljerede virksomhedsmiljøanalyser bliver brugt til at forstå kundernes behov og til at skabe en kunde-specifik handlingsplan. Resultatet giver en bred trusselsidentifikation og -begrænsning, der minimerer sårbarheden over for avancerede angreb.

MDR-markedet er blevet identificeret som et af de største og hurtigst voksende segmenter af det mere end 100 milliarder dollar store cybersikkerhedsmarked. IDC (International Data Corporation) identificerede for nylig MDR som “den næste generation af overvågede sikkerhedsydelser” pga. det øgede behov hos virksomhederne for kompetente og dedikerede sikkerhedsteams, der leverer 24x7 monitorering, analyse og hurtig reaktion ved sofistikerede angreb. “Organisationer prøver i øjeblikket at balancere brugen og udgifter af et væld af forskellige sikkerhedsværktøjer, samtidig med at de mangler SOC-medarbejdere, hvilket resulterer i tidskrævende efterforskninger og en mangel på den synlighed og dybde, der er nødvendig for at opdage og begrænse de avancerede trusler vi ser i dag,” sagde Christina Richmond, Program Vice President, IDC. “MDR-løsninger som Bitdefenders udfører avanceret angrebsdetektion og -afhjælpning, som gør sikkerhed på ekspertniveau tilgængelig for en lang række udfordrede organisationer.”

Bitdefenders MDR-analytikere har stor erfaring med cybersikkerhed fra nogle af de mest krævende kommercielle og nationale sikkerhedsmiljøer og er industricertificerede (GCIA, GCIH, og/eller SANS) baseret på deres specifikke roller og ansvar. Bitdefenders analytikere opdaterer konstant deres kompetencer for at forblive relevante,og det er et krav, at de deltager i faste træningsøvelser. Med halvdelen af Bitdefenders globale medarbejderstab fokuseret på sikkerheds-research og -udvikling, integrerer MDR-servicen det aktuelle trusselsniveau ved hjælp af en direkte linje mellem Bitdefender Labs og MDR-analytikerne, så det er muligt at holde sig på forkant med det evigt skiftende og konstant evolverende trusselslandskab. Arbejdet støttes af Bitdefenders telemetri fra 500 millioner endpoints, proprietære trussels-detekterende teknikker og er koblet sammen med kurateret viden for at forbedre og kontekstualisere data, hvilket gør det hurtigere at opdage og reagere på avancerede angreb.

Nøgleegenskaber:

• Bitdefender Human Risk Analytics-modul der evaluerer og rapporterer risici associeret med ansatte, fejlkonfiguration, svage kodeord osv.
  • High-risk targets monitorerings-service der beskytter imod whale phishing, kompromittering af virksomhedsmails for ledere, personale omkring bestyrelsesmedlemmer og andre relaterede trusler.
  • Dark Web monitorering for stjålne kundedata, der hjælper med at opdage tidligere brud og datalæk, og gør det muligt proaktivt at reagere for at forhindre yderligere skade i at ske.
  • Forhåndsgodkendte aktioner, inkl. muligheden for at eksekvere tilpassede efterforskninger og reaktive handlinger via fjernkonsol.
  • Opsporing af trusler tilpasset til virksomhedstype og -behov.
  • Avanceret link-analyse der visualiserer komplekse forbindelser under efterforskninger.

“Ved at bruge Bitdefender MDR kan organisationer få ro i sindet til at fokusere på den daglige ledelse af virksomheden, vel vidende at vores hold af verificerede eksperter holder øje og automatisk afhjælper avancerede trusler, 24 timer i døgnet, syv dage om ugen, hele året rundt.” udtaler Gavin Hill, Vice President, Product Marketing, Bitdefender.

Tre nye MDR-pakker er designet til at hjælpe kunder med at komme i gang hurtigt og øge deres sikkerhed øjeblikkeligt:

• Bitdefender MDR Core: Giver best-in-class næste generations antivirus, anti-malware, applikation- og enhedskontrol, host-baseret firewall, webkontrol, endpoint detektion og response - samlet ét sted i skyen. MDR Cores pris starter ved $6,99 per endpoint per måned.
  • Bitdefender MDR Advanced: Kombinerer Bitdefender MDR Core med proaktiv trussels-jagt, brugerbaseret analyser, kunde-specifik trussels-modellering og tilpassede drejebøger for reaktioner under hændelser. Prisen på MDR Advanced starter ved $10,49 per endpoint per måned. IoT monitorering er også tilgængelig som en add-on.
  • Bitdefender MDR Enterprise: Tilbyder den mest avancerede MDR-service, der er tilgængelig på markedet i dag. Inkluderer MDR Cores og MDR Advanceds egenskaber sammen med dark web monitorering, phishingdomæne-register monitorering, intellektuel ejendomsmonitorering, integration med tilpassede værktøjer, og high-value og high-risk target monitorering. MDR Enterprises pris starter ved $14,99 per endpoint per måned. IoT monitorering er også tilgængelig som en add-on.

Bitdefender MDR fokuserer på brugervenlighed, at forbinde kunderne med et enkelt kontaktpunkt med MDRs kundeservice, der besidder intim forståelse for deres virksomheder og deres sikkerhedsbehov. Kunder bliver også støttet af en formel opringnings-eskalation og notifikationsproces, der sikrer at det korrekte personel modtager den nødvendige information så hurtigt som muligt, baseret på hændelsens alvor, og Bitdefender MDR integreres let med eksisterende case management-platformer og IT/ticketing workflow. Bitdefender MDR simplificerer også rapportering ved at realtids-dashboards, post-hændelses-analyser og -anbefalinger, og langsigtede trusselsanalyser kobles sammen med månedlige og kvartalsvise sikkerhedsrapporter til understøttelse af strategiprocessen.

For at tale med en ekspert og høre mere om Bitdefender MDR klik her, eller prøv Bitdefenders security incident response assessment.

Simon From, konsulent, Frontpage
M: simon.from@frontpage.dk

Dit hjem er smartere og meget mere sårbart end du tror - sådan sikrer du det mod hackere5.10.2020 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Vores hjem er efterhånden fyldt med elektroniske produkter, der kan komme på internettet - smart-TV’er, smartphones, printere, højttalere - listen er lang, men har de adgang til nettet, er de i risiko for at blive hacket. Det kan virke som en uoverkommelig opgave, at vide om de alle er sikre, men det er det faktisk ikke. Bitdefender kommer her med en guide til, hvordan du sikrer dit smarte hjem på enkel og overskuelig måde.