Bitdefender afslører ny cloud-baseret Endpoint Detection & Response-løsning til virksomheder og tjenesteudbydere

Bitdefender, et førende globalt cybersikkerhedsfirma, der beskytter mere end 500 millioner systemer verden over, lancerer i dag en ny cloud-baseret og dedikeret Endpoint Detection & Response-løsning (EDR) designet til at hjælpe virksomheder og administrerede tjenesteudbydere med at forbedre deres muligheder for at opdage og udslette trusler, idet de finder sted, samt at styrke den overordnede modstandsdygtighed over for cyberangreb.

Den nye EDR-pakke er ressource-let og fuldt ud leveret via skyen, hvilket giver en let implementering og administration, og fungerer sammen med tredjeparters beskyttelsesteknologier. Særegent for EDR, kombinerer løsningen endpoint telemetri og human risiko-analyser med avanceret trusselsopsporing, der har gjort Bitdefender førende inden for endpoint-sikkerhed. Opsporingsevnerne gør det muligt hurtigt at se, hvad der foregår i sårbare systemer, på stedet eller i skyen, og tilbyder ét-kliks-handlinger til at håndtere truslerne, bl.a. karantæne af filer, blokering af IP-adresser og at stoppe processer.

“Virksomheder og tjenesteudbydere kæmper med at holde trit med konstante angreb fra cyberkriminelle, der arbejder ihærdigt på at kapitalisere på industriens skift til de mindre sikre hjemmearbejdsmiljøer, vi ser nu og i den nærmeste fremtid,” forklarer Gavin Hill, Vice President Product Marketing hos Bitdefender. “Den nye Bitdefender EDR-pakke leverer best-in-class angrebssynlighed og effektiv respons, bakket op af trusselsefterretninger fra Bitdefender Labs for at hjælpe organisationer med at navigere i de her risikofyldte og usikre tider og beskytte deres mest værdifulde aktiver.”

“Bitdefender EDR hjælper os med at styrke vores modstandsdygtighed over for cyberangreb, ved at gøre opsporingen mere præcis, med øget synlighed i forhold til hvad der sker ved endpoint’et. Derudover hjælper Bitdefender EDR os med at beslutte, hvordan vi skal reagere - om vi skal vælge at blokere suspekte filer eller processer, eller isolere et endpoint,” fortæller Geraint Treharne, Head of Information Security and Compliance, Creditsafe.

Sammen med lancering af Bitdefender EDR har Bitdefender styrket platformen GravityZone, der understøtter firmaets portfolio for virksomhedsløsninger.

Nøglefunktionerne inkluderer:

• Nyt GravityZone Executive Dashboard, der viser nøgleinformationer i en overskuelig og brugervenlig grafisk repræsentation, som dækker trusselsopsporing og automatiske handlinger, der er blevet foretaget, såvel som den nuværende endpoint-beholdning.
  • Forbedret integration med SIEMs ved at gøre det muligt at fremsende rådata og/eller systembegivenheder fra beskyttede endpoints. Den nye funktion, der er tilgængelig til både sky- og på stedet-implementeringer, lader kunden søge i de rå endpoint data ved hjælp af SIEM. Dette komplimenterer søgefunktionen indlejret i EDR-produktet.
  • Ransomware afbødning er nu også tilgængelig for tjenesteudbydere og kunder, der bruger den sky-baserede GravityZone konsol, hvilket gør det muligt at gendanne krypterede filer fra manipulations-beskyttede kopier efter et ransomware-angreb.

Bitdefender EDR og den forbedrede GravityZone platform er tilgængelige nu. Bitdefender EDR tilbydes både som et enkeltstående produkt eller gennem skyen. For mere information, besøg https://www.bitdefender.com/business/next-gen-solutions/protect-endpoints.html.