Billetsalget til Danmarks største festival for radio, podcast og lyd er nu i gang
For få dage siden kunne Spotify offentliggøre, at de netop havde rundet ½ milliard abonnenter på verdensplan. Og selvom resultatet blev offentliggjort med en vis skuffelse, når målet er en milliard, så vidner brugertallene, fra verdens førende streamingplatform om, hvor vigtig lyd er blevet både for både medierne og for brugerne.
I Danmark illustreret ved at podcast har overtaget 2. pladsen som de unges foretrukne medier, kun overgået af Radio. Det er på denne baggrund at fagfestivalen Audiodays i dag åbner for billetsalget og offentliggør de første talere. Og igen i år favner konferencen hele lydbranchen: lydbogsforlag, uafhængige podcastere, produktionsselskaber og naturligvis de traditionelle radiostationer.
”For de mange deltagere er dagen, den vigtigste – måske den eneste - efteruddannelse i løbet af året” fortæller formand for Audiodays Marianne Bugge Zederkof og fortsætter: ”ikke mindst for det stadig større antal små og mellemstore virksomheder inden for lydbranchen, som ikke råder over egne efteruddannelsesprogrammer, er Audiodays en unik mulighed. Her kan medarbejderne både få konkret læring og hente inspiration”.
Programmet på Audiodays sammensættes af en bredgruppe af repræsentanter fra hele branchen og i år er der et særligt fokus på kunstig intelligens og hvordan det kan udnyttes i audiobranchen. Blandt oplægsholderne kan man møde Karl Oskar, Director of Product, Schibsted Subscription News / Aftenposten, der vil fortælle om hvordan Schibsted udvikler lydindhold og tror langt mere på det end på både tekst og video, ligesom at Olle Zachrison, nyhedschef for Sveriges Radio vil give et overblik over brugen af kunstig intelligens på audiomarkedet.
Audiodays finder sted fredag 27. oktober centralt på Scandic Copenhagen og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty på Axelborg.
Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.
Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.
Billetsalget åbner i dag 1. maj på billetto.dk
Kontakt:
Marianne Bugge Zederkof, Formand for Audiodays Danmark,
+45 20765099
mbz@dmresearch.dk
Billeder
Information om Danske Medier
Danske Medier er en brancheorganisation for private medievirksomheder. Vores medlemmer tæller 250 lokale og regionale medier, niche- og fagmedier samt landsdækkende dagblade, aviser og netmedier. Vi arbejder for det frie ord, den uafhængige presse og sunde rammevilkår for en pluralistisk mediebranche.
Følg pressemeddelelser fra Danske Medier
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Medier
Hvem skal vinde årets Anders Bording Priser 2024?2.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Du kan nu indstille dit bidrag til Anders Bording Priserne 2024. Bording-priserne er Danske Mediers hæderspris for fag- og specialmedier, som uddeles hvert år. I år afholdes prisuddelingen torsdag den 12. september 2024 i Altingets gård.
Ny adm. direktør ser AI-anbefalinger som springbræt til effektiv tech-regulering7.3.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Udviklingen indenfor AI buldrer afsted, og det er afgørende at sikre effektiv regulering og sunde vilkår i forhold til kunstig intelligens, der er i fuld gang med at omforme vores samfund. Det slår Dicle Duran Nielsen, der er nytiltrådt adm. direktør i Danske Medier, fast.
Danske Medier ansætter Dicle Duran Nielsen som ny administrerende direktør10.1.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danske Medier har fra 1. marts ansat Dicle Duran Nielsen som ny administrerende direktør.
Mediebranchen er klar med nye presseetiske retningslinjer, som har særligt fokus på omtale af selvmord og gidselsituationer samt live-dækning19.12.2023 11:33:36 CET | Pressemeddelelse
Medier og journalister skal være ekstra opmærksomme, når de skriver om selvmord og gidselsituationer eller dækker begivenheder live, som fx Fields-skyderiet. Det er hovedpunkterne i de opdaterede retningslinjer for god presseskik, som Dansk Journalistforbund og Danske Medier netop har færdiggjort.
Danske Medier lancerer tiltag, der skal styrke medier overfor AI-udviklingen7.12.2023 10:04:17 CET | Pressemeddelelse
Ophavsretten og bedre transparens i træning af AI-værktøjer skal sikres. Det er nogle af hovedpunkterne i en række tiltag fra Danske Medier, der skal styrke frie mediers vilkår i en verden med kunstig intelligens.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum