Billetsalget til Danmarks største festival for radio, podcast og lyd er nu i gang
For få dage siden kunne Spotify offentliggøre, at de netop havde rundet ½ milliard abonnenter på verdensplan. Og selvom resultatet blev offentliggjort med en vis skuffelse, når målet er en milliard, så vidner brugertallene, fra verdens førende streamingplatform om, hvor vigtig lyd er blevet både for både medierne og for brugerne.
I Danmark illustreret ved at podcast har overtaget 2. pladsen som de unges foretrukne medier, kun overgået af Radio. Det er på denne baggrund at fagfestivalen Audiodays i dag åbner for billetsalget og offentliggør de første talere. Og igen i år favner konferencen hele lydbranchen: lydbogsforlag, uafhængige podcastere, produktionsselskaber og naturligvis de traditionelle radiostationer.
”For de mange deltagere er dagen, den vigtigste – måske den eneste - efteruddannelse i løbet af året” fortæller formand for Audiodays Marianne Bugge Zederkof og fortsætter: ”ikke mindst for det stadig større antal små og mellemstore virksomheder inden for lydbranchen, som ikke råder over egne efteruddannelsesprogrammer, er Audiodays en unik mulighed. Her kan medarbejderne både få konkret læring og hente inspiration”.
Programmet på Audiodays sammensættes af en bredgruppe af repræsentanter fra hele branchen og i år er der et særligt fokus på kunstig intelligens og hvordan det kan udnyttes i audiobranchen. Blandt oplægsholderne kan man møde Karl Oskar, Director of Product, Schibsted Subscription News / Aftenposten, der vil fortælle om hvordan Schibsted udvikler lydindhold og tror langt mere på det end på både tekst og video, ligesom at Olle Zachrison, nyhedschef for Sveriges Radio vil give et overblik over brugen af kunstig intelligens på audiomarkedet.
Audiodays finder sted fredag 27. oktober centralt på Scandic Copenhagen og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty på Axelborg.
Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.
Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.
Billetsalget åbner i dag 1. maj på billetto.dk
Kontakt:
Marianne Bugge Zederkof, Formand for Audiodays Danmark,
+45 20765099
mbz@dmresearch.dk
Billeder
Information om Danske Medier
Danske Medier arbejder for det frie ord, den uafhængige presse og sunde rammevilkår for en pluralistisk mediebranche. Vi er en brancheorganisation for private medievirksomheder med en medlemskreds, der tæller 250 danske lokale og regionale medier, niche- og fagmedier samt landsdækkende dagblade, aviser og netmedier.
Følg pressemeddelelser fra Danske Medier
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Medier
Rapport om betalingsvillighed giver ikke det fulde billede8.5.2025 09:51:55 CEST | Pressemeddelelse
Roskilde Universitets rapport om danskernes betalingsvillighed for nyhedsmedier rejser flere spørgsmål, end den besvarer. Det mener Danske Medier, der efterlyser en bredere og mere nuanceret undersøgelse af samspillet mellem public service og private medier.
Markant stigning i danskernes brug af onlinenyhedsmedier siden Trumps indsættelse15.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Siden præsident Donald Trump vendte tilbage til Det Hvide Hus, er danskernes strømning til de publicistiske onlinenyhedsmedier steget betydeligt. Især kvinder og yngre mediebrugere driver udviklingen.
Ny aftale sikrer synshandicappede adgang til lokale nyheder4.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danske Medier og Dansk Journalistforbund – Medier & Kommunikation har indgået en aftale med Det Kgl. Biblioteks Nota-service, som sikrer synshandicappede adgang til lokale medier og nyheder via lyd. Aftalen løber i første omgang til udgangen af 2026.
Danske Medier og Jobindex indgår forlig i sag mod Google27.2.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Ankesagen mod Google om krænkelse af Jobindex' rettigheder trækkes tilbage efter, at parterne har indgået forlig.
Ukrainian Media Fund relocates to the Nordics and becomes Ukrainian Media Fund Nordic18.12.2024 11:00:34 CET | Pressemeddelelse
The Ukrainian Media Fund is transitioning from the German Marshall Fund to Nordic leadership. The fund will operate under the new name Ukrainian Media Fund Nordic, which has headquarters in Denmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum