Bayer støtter op om easyconnect lukket påfyldningssystem

Bayer har tilsluttet sig det tværindustrielle partnerskab, der udvikler easyconnect lukkede påfyldningssystemer (CTS), for at forbedre sikkerheden for landmænd og miljøet under processerne til blanding, påfyldning og rensning af beholdere ved brug af planteværnsmidler. Dette er i overensstemmelse med CropLife Europes indsats for at gøre lukkede påfyldningssystemer universelt tilgængelige for europæiske landmænd inden 2030. Sammen med ADAMA, BASF, Belchim, Crop Protection, Certis Europe, Corteva Agriscience, FMC Corporation, Nufarm, Rovensa Group and Syngenta, vil Bayer indgå i arbejdet med lancering og udbredelse af easyconnect-systemet til landmænd. Samtidig vil Bayer fortsætte med at støtte implementeringen af lukkede påfyldningssystemer via kommercielt tilgængelige løsninger.

”Arbejdsgruppen bag easyconnect er glade for at kunne byde Bayer velkommen og sætter pris på Bayers bidrag til at udbrede easyconnect-systemet, som vil få os tættere på målet om at gøre lukkede påfyldningssystemer universelt tilgængelige i Europa,” forklarer Louise Brinkworth, Stewardship Leader EMEA, Corteva Agriscience, og bestyrelsesmedlem i easyconnect CTS Working Group styrekomiteen.

“Bayer er dedikeret til at promovere implementering af CTS for at forbedre sikkerheden for landmænd og miljøet under processerne til blanding, påfyldning og rensning af beholdere ved brug af planteværnsmidler. I tråd med denne forpligtelse har Bayer været fortaler for CTS siden 2014. For at give landmænd endnu mere fleksibilitet er Bayer glad for at tilslutte sig arbejdsgruppen ”easyconnect” med formålet om at udnytte fordelene ved løsningen,” forklarer Fabrice Houdebart, Head of Regional Marketing, EMEA at Bayer.

Den første markedslancering forventes i Danmark og Holland i 2022, efterfulgt af Frankrig, Tyskland og Storbritannien i 2023. Andre lande vil sandsynligvis komme til.

Easyconnect-systemet er en åben teknologi, der er tilgængelig for alle interesserede parter i landbruget. Andre aktører i den agrokemiske sektor, udstyrsproducenter eller andre parter, der er interesserede i at tilslutte sig lanceringen af easyconnect, opfordres til at kontakte en af de involverede virksomheder.

For yderligere information besøg gerne vores hjemmeside.

Om easyconnect og easyconnect arbejdsgruppen
easyconnect-systemet består af to komponenter: et unikt skruelåg (låg) – som er monteret på dunken – og en kobling. Det gør påfyldningen af sprøjtebeholderen hurtigere, nemmere og mere sikker end konventionelle metoder. Systemet er udviklet af BASF i samarbejde med tredjepartsudstyrsprocenter og er tilgængeligt for alle interesserede parter i markedet. easyconnect arbejdsgruppen består af interesserede virksomheder, der tester easyconnect i udvalgte lande. Fra og med september 2021 er de involverede virksomheder ADAMABASFBayerBelchim Crop ProtectionCertis EuropeCorteva AgriscienceFMC CorporationNufarm, Rovensa Group og Syngenta.

Om Bayer
Bayer er en global virksomhed med kernekompetencer inden for sundhedspleje og ernæring. Dens produkter og ydelser er designet til at give trivsel for mennesker og planet ved at støtte indsatser håndtere de store udfordringer, der kommer i kølvandet på en voksende og aldrende global befolkning. Bayer er forpligtet til at drive bæredygtig udvikling og generere en positiv indvirkning med sine forretninger. På samme tid sigter Bayer-gruppen efter at forøge sin indtjeningskraft og skabe værdi gennem innovation og vækst. Bayer-brandet står for tillid, pålidelighed og kvalitet verden rundt. I regnskabsåret 2020 havde gruppen omkring 100.000 ansatte og solgte for 41,4 milliarder Euro. R&D udgifter, før særlige udgifter, udgjorde 4,9 milliarder Euro. For mere information, gå til www.bayer.com.