Bailando på Tiøren - Internationella Raggaeton-kungar kommer till Danmark

Om du drömmer om att dansa salsa på Kuba, här är dagens bästa nyheter: Köpenhamnsfestivalen AiaSound tar Kubas heta latino- och reggaerytmer till Tiøren med det senaste tillskottet på affischen; Grammisvinnande Gente de Zona.

Raggaeton-duon Gente de Zona har suttit på tronen på den internationella latinscenen i mer än två decennier. De dubbla Grammy-vinnande hitmakarna är upphovsmännen till gigahits som "Bailando" och "La Gozadera", och har släpps med andra världsstjärnor som Enrique Iglesias, Becky G och Pitbull. Med nästan 7 miljoner månatliga lyssnare på Spotify är bruskraftsduon en bokning med streams i den riktigt höga delen av skalan.

Totalt har den kubanska gruppen vunnit inte mindre än 10 priser och fått 20 nomineringar på flera prestigefyllda prisutställningar, bland annat Latin Grammy Awards och Billboard Latin Music Awards.

Därmed kan de flesta som var unga på 00-talet nicka igenkännande av ett minne av en sommarkyss på en festival, en semester i södern eller till en strandfest i ljuset av en solnedgång, ackompanjerad av multihiten "Bailando ", som har spelats sedan den släpptes mer än 1,3 miljarder gånger. För första gången någonsin på dansk mark väcks de nostalgiska sommarminnena till liv när de sydamerikanska folkmusikerna landar på AiaSound den 13 augusti.

Latinkungarna Alexander Delgado och Randy Malcom, som tillsammans bildar Gente de Zona, bjuder

alla gäster till dansfesten på festivalplatsen, när trumpettoner och exotiska trumrytmer kallar in för Kubas svar på Nik & Jay, och deras massiva liveband står redo att ge AiaSounds gäster en unik upplevelse av autentisk reggaeton av högsta kvalitet i Köpenhamn - med en drink i ena handen och din bättre hälft i den andra.

AiaSound äger rum den 11-13. augusti på Tiøren i Köpenhamn.

Tidigare publicerade artister på AiaSound: Tiesto (NL), TYGA (US), Becky Hill (UK), Steve Aoki (US), Tobias Rahim, Artigeardit, Clara, Faustix, Branco, Ericka Jane, CHEFF RECORDS, Pauline, Donkey Sound och Hans Philip.

Gente de Zona kan upplevas på AiaSound lördagen den 13 augusti. Köp biljetten som garanterar dig sommarens oförglömliga festivalupplevelse här

Följ AiaSound Festival

Senaste pressmeddelandena från AiaSound Festival