Coop Danmark A/S

Bacon fra Vilstrup igen med i Produktpris-finale

Del

Vilstrup Bacon, det sønderjyske nicherøgeri med ubetinget fokus på gourmet-bacon, er igen i år med i finalen om Produktprisen, der finder sted under kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem på Bornholm den 24. juni 2017.

Vilstrup Bacon er i finalen med produktet Baconistaens Udvalgte, der består af en bred palette af forskellige typer bacon fremstillet af Olden grisen. En frilandsgris som foruden livet på marker også har sin gang i en nærliggende skov, hvor føden består af blandt andet kløvergræs og urter, hvor føden i skoven suppleres med agern og bog (deraf navnet olden). Grisen kommer fra Store Lyngdal i Sorring.

9 lokale producenter er udvalgt til at dyste om Produktprisen 2017, der er et samarbejde mellem kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem og SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen. Produkter, som med en god historie, en særlig råvare og unik oprindelse kan give forbrugerne nye og spændende smagsoplevelser.

Formålet med Produktprisen 2017 er at påskønne innovative løsninger i udviklingen af lokale produkter inden for mad, drikke og konfekture og være med til at synliggøre gode eksempler på, hvordan innovation og nytænkning kan betyde alverden for et lokalt produkt.

Et ekspertpanel bestående af topkokke og erfarne produktudviklere har smagt og testet hele 71 indsendte produkter – og nu er i alt 9 finalister udvalgt (3 produkter i hver af kategorierne mad, drikke og konfekture):

                                                                                          FINALISTER

MAD

Baconistaens udvalgte - Oldengris bacon (Vilstrup Bacon) Rødkål (Nord&Sylt)

Thybo Ost (Thise Mejeri) DRIKKE

Kombucha (Klint & Bro)

Kirsebærvin (Hedvin fra Odsherred, årgang 2016)

Sort Amager (Copenhagen Distillery) KONFEKTURE

Økologisk sommer (Jacob & Jakob Icecream)

Mynte tyggegummi (Gum by Hviid)

Original Granola (Foodpower Aps)

Fra rødkål til granola

Prisen gives til en lokalt forankret producent, der har skabt et nyt innovativt produkt eller tænkt i nye baner i forhold til afsætningsmuligheder. Og bedømt på de 9 finalister, så spænder det helt fra rødkål til granola. Det glæder Karina Mia Kvindal Johansen, der er projektleder for SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen:

”De mange produkter, vi har smagt og testet, vidner om, at kreativitet, iværksætteri og lyst til at udvikle nye produkter, blomster i Danmark i disse år. Det skyder op med mindre producenter og lokale ildsjæle, der bruger en masse energi på at tilbyde danskerne nye og gode produkter”.

Finale i Gudhjem på Bornholm

Finaledeltagerne skal nu en tur til Gudhjem på Bornholm. Finalerunden foregår nemlig som led i den officielle afholdelse af kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem på Bornholm den 24. juni 2017.

De tre vindere af Produktprisen 2017 – i kategorierne mad, drikke og konfekture - får en kontant præmie på 5.000 kroner, møde med Coop om fremadrettet samarbejde, mulighed for at testsælge finaleproduktet i tre lokale Coop-butikker (SuperBrugsen, Dagli’Brugsen eller Kvickly) og omtale på SuperBrugsens, Kvicklys og Sol over Gudhjems hjemmesider og sociale medier.

KONTAKT

Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem Mads Marschall T: +45 21 61 42 23 M: info@sogk.dk Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen Karina Mia Kvindal Johansen

Projektleder, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen

T: +45 61703217

M: Karina.johansen@coop.dk

http://www.solovergudhjemkonkurrence.dk/2017/produktprisen/https://www.facebook.com/SoloverGudhjem/?fref=ts

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

4386 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Halvårsregnskab fra Coop Bank14.9.2018 13:15pressemeddelelse

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet. Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder. Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr. Resultatet er en fremgang fra –19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år. ”Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank. Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber. Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og te

Fakta klar med første bio-bærepose10.9.2018 07:57pressemeddelelse

Som den første landsdækkende kæde i Danmark tilbyder Fakta fra 10. september sine kunder en klimavenlig og genanvendelig bærepose. Den nye pose er plantebaseret, lavet af biobaseret PE (polyethylen baseret på sukkerør) modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. Poserne er lavet af et fornybart materiale, og planterne har optaget CO2, imens de voksede, og derfor er poserne klimavenlige. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. Fakta vil fortsat også sælge den almindelige bærepose, der er 80 procent genanvendelig. Men den nye biopose sælges til samme pris, som den almindelige, 2,75 kr. ”Vi vil gerne gøre det lettere for vores kunder at være mere klimavenlige, når de handler i Fakta, uden at det skal koste dem ekstra. Vi ved, at omtanke for miljø og klima spiller en stadig større rolle for kunderne,” siger konst. kædedirektør John Hornbech Christensen, Fakta. Fakta har gennem det seneste år styrket sin po

Økologisk æbleproduktion crowfundede sig til 1,4 million kroner på seks timer14.8.2018 12:55pressemeddelelse

Bare seks timer efter, at Coop Crowdfunding havde udbudt projektet om flere økologiske æbler fra Fejø, var der rejst 1,4 millioner kroner. Pengene kommer fra 128 private investorer, der gerne vil støtte den økologiske produktion og samtidig have et udbytte på 3,25 procent i rente. Æbleproducent Laust Spandet Jensen er meget overrasket over, at det gik så hurtigt. ”Jeg fatter ikke, at der er så mange, der er interesseret. Men det er jo nok fordi, at Fejø æbler er rimelig kendt, og det der med at omlægge til økologi, det er noget, folk gerne vil,” siger Laust Spandet Jensen. Med den nye kapital kan Laust Spandet Jensen tilplante yderligere 8,5 ha jord til med æbletræer, der skal drives økologisk. I dag er der korn og raps på markerne. Der går ca. 5 år før æblerne er i butikkerne. Nicolai Jæpelt, der er projektleder ved Coop Crowdfunding, har aldrig set et projekt blive tegnet så hurtigt før. ”Det rammer en nerve, det der med at man kan støtte økologien, selv købe de æbler, der kommer ud

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum