AseAse

Ase indgår samarbejde med Tryg om lønsikring

Ase er gået sammen med forsikringskoncernen Tryg om at tilbyde lønsikring til sine medlemmer. Dermed genindtræder Tryg i lønsikringsmarkedet. Ud over lønsikring omfatter samarbejdet attraktive og konkurrencedygtige tilbud på privatforsikringer til Ase-medlemmerne.

Som noget nyt lancerer Ase i samarbejde Tryg Forsikring nu tre forskellige lønsikringspakker med en hidtil uset høj grad af valgfrihed for det enkelte medlem til at kombinere og finde den helt rette lønforsikringssammensætning.

De tre lønsikringspakker har alle forskellige dækningsmuligheder i form af dækningssum og dækningsperiode, der går op til 50.000 kroner i op til 12 måneder – med mulighed for økonomisk hjælp allerede fra første ledighedsdag. Man skal være fuldtidsforsikret medlem af Ases A-kasse for at kunne købe lønsikringspakkerne, der desuden giver adgang til psykologhjælp ved ufrivillig ledighed samt en læge-hotline, hvor medlemmerne og deres husstand kan få videokonsultation med en læge uden for egen læges åbningstid.

Lønsikringen dækker også forsikringsbetaling for op til 30.000 kroner, hvis man bliver ledig og har købt en eller flere af Trygs privatforsikringer, som tilbydes til Ases medlemmer til fordelagtige priser. For eksempel kan medlemmerne tegne Trygs basis rejseforsikring for 0 kroner det første år og få 15 procent rabat på selskabets bilforsikring m.m.

”Med aftalen tager vi efter mange års fravær atter skridtet ind på markedet for lønsikringer. Vi har ledt efter den rette partner og ventet på den rigtige timing til at vende tilbage med et styrket produkt på et mere modent marked. Ase er en ambitiøs spiller med en attraktiv medlemsgruppe, der har et stort potentiale for os både i forhold til lønsikring og de øvrige privatforsikringer,” siger Søren Hjortflod, direktør for salg og partner i Tryg.

I dag har op mod 400.000 danskere allerede forsikret deres indtægt ved ledighed med en lønsikring som supplement til deres a-kassemedlemsskab. I takt med, at dagpengesystemets kompensationsgrad daler, vokser markedet hastigt.

”Et forsigtigt bud er, at trefjerdedele af alle dagpengeforsikrede vil have brug for at købe sig ekstra økonomisk sikkerhed ved ledighed. Det svarer i runde tal til, at cirka en million lønmodtagere over de næste år også skal ud og tilkøbe sig lønsikringer,” siger Ase-direktør Christian Ahle Greve, der ser store muligheder i det nye samarbejde med Danmarks største forsikringsselskab.

”Vores mission er at tilbyde forsikringer, der hele vejen rundt kan sikre ethvert medlem netop den individuelle forsikringsprofil, som passer den enkeltes livssituation. Her spiller lønsikringer en stadig vigtigere rolle, når danskerne tegner forsikringer. Partnerskabet med Tryg sikrer samtidigt vores medlemmer et unikt udbud af privatforsikringer, der til favorable priser kan give den fundamentale tryghed, som er helt afgørende for et frugtbart og godt arbejds- og familieliv,” siger Christian Ahle Greve, Ase.

For yderligere information, kontakt:

Ase: Direktør Christian Ahle Greve på mobil 20 14 81 60 eller chef for Politik & Presse Troels Krog på mobil 21 35 90 26.

Tryg: Susanne Lindhage, pressechef Danmark, e-mail susanne.lindhage@tryg.dk, mobil 41 86 28 80.

Kvinder foretrækker lovbestemt mindsteløn mod social dumping6.12.2021 10:34:07 CET | Pressemeddelelse

Danmark kæmper en ensom kamp mod EU´s mindstelønsdirektiv, men faktisk er der opbakning fra de kvindelige lønmodtagere på det danske arbejdsmarked til at bruge lovbestemt mindsteløn til bekæmpelse af social dumping. Således vil fire ud af ti kvinder gå nye veje og foretrækker lovbestemt mindsteløn som løsningsmodel i forhold til social dumping herhjemme. Kun hver tredje kvinde mener, at udfordringen med social dumping bedst løses ad traditionel vej, som hovedparten af mændene foretrækker, viser Wilke-undersøgelse foretaget for Ase.

Ase: Regeringen leverer kun halv løsning på dagpengesystemets udfordringer7.9.2021 14:31:54 CEST | Pressemeddelelse

Højere dagpenge i de tre første ledighedsmåneder løfter kompensationsgraden i dagpengesystemet en smule, hvilket har været tiltrængt siden de økonomiske vismænd påpegede den skæve udvikling tilbage i 2014. Ase har foreslået et endnu højere løft i kompensationsgraden, men regeringens forslag er et skridt på vejen og helt nødvendigt for at styrke tilliden til dagpengesystemet på kort sigt. Men regeringen overser alle de andre elementer, der sikrer et moderne og tidssvarende arbejdsløshedsforsikringssystem. Skal indsatsen for alvor rykke, skal jobcentrene fratages beskæftigelsesindsatsen for de forsikrede ledige. Det påpeger Karsten Mølgaard Jensen, administrerende direktør i Ase.

Ase: Arne-pension sender digitaliseringssucces i graven24.6.2021 09:13:47 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks måske største og mest vellykkede offentlige digitalisering skrottes, og regningen på over en kvart milliard kroner årligt sendes til skatteyderne. Det er realiteten, efter at beskæftigelsesminister Peter Hummelgaard (S) har besluttet, at den succesfulde digitalisering af kontakten med de ledige skal stoppes og i stedet indføre samtaler med fysisk fremmøde i a-kasser og jobcentre per 1. august.

Ase: Ret op på uværdig forskelsbehandling af selvstændige i hele perioden9.2.2021 12:29:38 CET | Pressemeddelelse

Endelig kom lønkompensationen til selvstændige på niveau med ordningen for lønmodtagere – og det er bedre sent end aldrig. Men trist at der skulle gå næsten et år med reel forskelsbehandling, som har kostet de selvstændige dyrt, pointerer Karsten Mølgaard Jensen, administrerende direktør i Ase, der gerne havde set, at den nye aftale om ligestilling i Corona-kompensation mellem lønmodtagere og selvstændige havde tilbagevirkende kraft helt tilbage til foråret, hvor den økonomiske diskriminering af selvstændige begyndte.

Ase: Hæv selvstændiges kompensation med tilbagevirkende kraft5.2.2021 16:17:55 CET | Pressemeddelelse

Lad nu fornuften råde – bedre sent end aldrig. Sådan betegner Karsten Mølgaard Jensen, administrerende direktør i Ase udsigten til, at landets mange selvstændige nu forhåbentlig endelig på linje med lønmodtagere kan modtage op til 30.000 kroner i indtægtskompensation per måned. Regeringen forhandler fredag med partierne i Folketinget, hvor der øjensynligt tegner sig et flertal for at hæve lønkompensationen til selvstændige til samme niveau som lønmodtagere